انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
باغ ساحلی زیبا برای گردشگری و هتل

باغ ساحلی زیبا برای گردشگری و هتل

#1
باغ ساحلی زیبا برای گردشگری و هتل توسط معماران منظر TOPOS طراحی شده است، Dusit Thani Resort یک توسعه حساس به محیط زیست در خلیج ماه دوقلو است، مقصدی زیبا و بکر در کنار اقیانوس که به دلیل دو سواحل هلالی شکل آن نامگذاری شده است.اینجا را کلیک کنید باغ ساحلی به عنوان رابط فضایی و زیست محیطی بین ویلاهای مهمان در دامنه تپه و اقیانوس آرام عمل می کند.
طراحی منظر از مناظر منطقه ای، تالاب های طبیعی و توپوگرافی ناهموار مبتنی بر صخره الهام می گیرد. این عناصر با هم کار می کنند تا به طور چشمگیری جنگل دامنه تپه و محیط های اقیانوسی را از نظر بصری و زیست محیطی به هم پیوند دهند
خلیج ماه دوقلو با یک و نیم ساعت رانندگی در شرق شنژن، شهری با بیش از دوازده میلیون نفر در حال رشد با تکنولوژی پیشرفته، با فشار فزاینده گردشگری مواجه است و بنابراین همه توسعه‌های جدید با معیارهای زیست‌محیطی دقیق تنظیم می‌شوند. عقب‌نشینی‌های سخت ساحلی، همراه با هندسه محوطه باریک دامنه تپه، منجر به روابط محدود اقیانوسی می‌شود. معماران منظر برای ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی و کم تاثیر در استراحتگاه کنار اقیانوس به چالش کشیده شدند.
چالش ها و راه حل های پایدار
بازسازی محیط زیست
طراحی منظر که با اصول برنامه ریزی کلی سایت آغاز شده است، از مناظر منطقه ای، تالاب های طبیعی و توپوگرافی ناهموار مبتنی بر صخره الهام می گیرد. این عناصر برای مکان‌سازی بنیادی هستند، اما با مناظر ساخته شده تقویت می‌شوند، مناظری که با شرایط طبیعی هم‌زمان هستند.
این پروژه به عنوان یک پله اکولوژیکی عمل می کند، بازیابی ترانسکت طبیعی رو به زوال از جنگل های بارانی به جنگل های اقاقیا، به سیستم های ساحلی و آبی و در نهایت به محیط های ساحلی. طراحی منظر این محیط ها را - از نظر بصری، اکولوژیکی و تقویت شده با بیان هنری معاصر - به هم پیوند می دهد. — یی ژو، مدیر طراحی معماران منظر TOPOS
طراحی متنی
به جای ایجاد یک منظره مصنوعی که نیاز به نگهداری زیاد در شرایط چالش برانگیز و متمایز ساحلی دارد، طراحی منظر به عنوان مجموعه ای در حال تکامل و سازگار از باغ ها پیش بینی می شود که هر کدام ریشه در گونه های بومی دارند. در نظر گرفته شده است که این منظره به عنوان گسترش جنگل دامنه تپه و به عنوان یک انتقال جسورانه اما یکپارچه از محیط های اقیانوس به دامنه تپه درک شود.
طراحی دقیق برای تقویت صریح بافت ساحلی در نظر گرفته شده است. تصویر گرافیکی از آثار هنری با رنگ روشن و مبلمان سایت شناور بر روی هواپیماهای سینوسی و مجسمه‌ای، جدایی‌ناپذیر از زیبایی‌شناسی نمادین و الهام‌گرفته از اقیانوس است و حس اقیانوسی لذت‌بخشی را برای استراحتگاه ایجاد می‌کند. سایر فرم‌های سایت، ارجاعات انتزاعی به هندسه و توپوگرافی ساحلی را نشان می‌دهند.
تأکید بر
طراحی شخصیت طراحی ساده و کم بیان، تا حدودی بر دارایی های طبیعی تأکید می کند. فرم های معاصر سعی در تکرار طبیعت ندارند، بلکه ادای احترام نمادین به آن هستند.
طراحی کلی چشم‌انداز، پناهگاهی سازگار با طبیعت، یک گریز ساحلی برای کلان شهر پر رونق جهانی شنژن، مکانی که در آن سرپرستی برای مهمانان و جامعه محلی تقویت می‌شود، ایجاد می‌کند.
فراتر رفتن از وضعیت
موجود در منطقه در حال توسعه سریع اغلب بدون توجه کامل لازم برای ادغام دقیق موجود با مناظر جدید تصور می شود. چنین تلاشی مستلزم زمان و همکاری دقیق است. چنین تلاشی همچنین ممکن است نیاز به سرمایه گذاری اولیه بیشتری داشته باشد تا شرایط محیطی متنوع و حساس را "کار کند". این پروژه مزایای طولانی مدت حفظ سیستم های زیست محیطی را نشان می دهد، حتی اگر متناسب با نیازهای پروژه باشد.
سابقه ای برای پروژه های آینده
این پروژه به گونه ای سازماندهی شده است که به طور جامع موفق باشد. روابط هم افزایی بین بهداشت محیط، دسترسی جامعه، توسعه اقتصادی و نقش جدایی ناپذیر هنر و فرهنگ برقرار می شود. این رویکرد نشان دهنده ابزاری برای پرداختن به رشد گردشگری با حفظ منابع محیطی، اجتماعی و فرهنگی است.
مواد مورد استفاده:
1. گرانیت زرد روستایی - سنگفرش
2. کوارتز سفید، آندزیت - آب
نما 3. مازیک آبی روشن - استخر
4. سنگ معدن (در محل) - دیوارهای حائل
5. فایبرگلاس، فولاد ضد زنگ - مبلمان سایت
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان