انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش سرویس و تعمیر انواع چیلر

آموزش سرویس و تعمیر انواع چیلر

#1
چیلر یک دستگاه بسیار قوی و مقاوم است  که اگر به خوبی رسیدگی و مراقبت  شود دچار مشکل نمی شود ولی اگر هم دچار مشکل شود ممکن است که هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد. تعمیر و نگهداری چیلر دارای یک سری اصول خاص است. این تجهیزات گران قیمت، وظیفه سرمایش و تهویه مطبوع ساختمان را عهده دار هستند و سرویس درست و اصولی دستگاه یکی از موارد مهم در کاهش هزینه ها است.

سیستم این دستگاه ها نسبت به سایر انواع سیستم تهویه مطبوع کمی پیچیدگی دارد. به همین علت برای تعمیر چیلر نیاز به شخصی است که دارای مهارت و دانش کافی باشد. سرویس به موقع چیلر باعث می شود که وارد شدن خسارات و آسیب های احتمالی تا حد امکان کاهش یابد و بازده آن در طول سالیان دراز حفظ گردد. این دستگاه از نظر داشتن کمپرسور یا نداشتن آن به دو دسته کلی تراکمی و جذبی تقسیم می‌شوند.
[b]آموزش تعمیرات چیلر [/b]
تعمیر و نگهداری چیلر ها به دلیل داشتن کمپرسور و فن بسیار با اهمیت است و سهل انگاری در آن باعث می شود تا خسارت زیاد و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
در مرحله اول بهتر است که دستگاه حتما کنترل هفتگی، ماهانه و حتما روزانه را داشته باشد تا دچار مشکل نشود. 
شستشوی کندانسور، فیلتر های آب، کنترل آمپر مصرفی، کنترل روغن، توجه کردن به صدا و لرزش کمپرسور و فن٬ یکی از موضوعات اصلی برای نگهداری چیلر می باشد.
این دستگاه باید به موقع سرویس شود و هنگام سرویس چیلر باید مواردی مانند از بین بردن رسوبات، تعویض قطعات فرسوده،  تنظیمات برد و سیستم برقی باید حتما بازدید شوند و در صورت نیاز تعمیر شوند. اسید شویی یکی دیگر از خدمات مربوط به تعمیر چیلر می باشد که اینکار باعث بهبود عملکرد سیستم سرمایشی می شود. 
[b]تعمیر چیلر تراکمی[/b]

این دستگاه ها از منابع اصلی مصرف انرژی در موتور خانه به حساب می آید. نگهداری از چیلر تراکمی مانند بقیه تجهیزات تهویه هوا و جریان هوای خنک و مطبوع در ساختمان در بهبود عملکرد و بالا رفتن عمر استفاده از آن تاثیر زیادی دارد.
این دستگاه ها همچنین به چیلر های برقی معروف هستند به علت ساختار تشکیل شده و نوع انرژی مصرفی برای کاهش دمای آب جریان یافته و انتقال هوای سرد به محیط . ساختمان داخلی آن از اواپراتو ، کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط یا شیر سرویس چیلر تشکیل شده است. مشکلات رایج در آن عبارت اسا از: 
  • شیر برقی مسیر مایع باز نمی شود.

  • فیلتر درایر کثیف شده 

  • بر اثر فشار زیاد، سیستم قطع می شود.

  • سرما تولید نمی کند

  • کمپرسور صدای زیادی تولید می کند.
چیلرهای تراکمی باید به صورت هفته ای بازدید شوند باید اول سطح روغن بازدید شود و اگر کم بود آن را شارژ کنند.بازدید فشار روغن هم باید  بازدید شود.
سرویس چیلر تراکمی به صورت ماهانه به شکل زیر است: 
  • آمپر مصرفی مصرف کننده باید چک شود

  • فن های الکتروموتور و کندانسور هوایی و برج خنک کننده باید کنترل شود.

  • نازل های پاشش آب برج خنک کن مورد بازرسی قرار بگیرد.

  • در صورت کثیف بودن تشت برج آب آن تخلیه شود و تمیز شود.
منبع:

https://betatahvie.com/%d9%82%db%8c%d9%8...%84%d8%b1/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023

آموزش سرویس و تعمیر انواع چیلر

#2
تفاوت برج خنک کننده و چیلر

چیلر و برج خنک کننده هر دو جزو سیستم ‌های سرمایشی یا خنک کننده هستند، هم چیلر و هم برج خنک کننده، گرما را از مایع می گیرند یا در اصل حذف می‌کنند، ولی همانطوری که بیان کردیم برای بررسی عمیق ‌تر نیاز داریم تا درک بهتری از این دو سیستم داشته باشیم تا بتوانیم انتخاب درست ‌تری داشته باشیم.

چیلر چیست؟
[عکس: %DA%86%DB%8C%D9%84%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8...9.jpg.webp]
سرد کن یا چیلر یکی از سیستم ‌های سرمایشی است که توسط یک سیکل تبریدی گرما را از مایع گرفته و این گرما توسط برج خنک کننده و کندانسور این گرما را از سیکل چیلر خارج می ‌کند و باعث می ‌شود تا هوای مطبوعی در محیط ایجاد می‌ شود.

برج خنک کننده چیست؟
[عکس: %D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8...C.jpg.webp]
برج خنک کننده (کولینگ تاور) یک مبدل حرارتی است که برای دفع گرمای تولید شده در محیط استفاده می شود. دو کاربرد مهم این دستگاه در صنایع بزرگ سرمایشی صنایع پتروشیمی، پالایشگاه ها، نیروگاه ها، کارخانه های تزریق فولاد و پلاستیک و کاربرد دیگر اتلاف حرارت سیستم های خنک کننده مرتبط با مجتمع های مسکونی، تجاری و ورزشی می باشد.
از برج های خنک کننده در سیستم های تهویه مطبوع برای دفع گرما از ساختمان استفاده می شود. بخش عمده ای از خنک سازی جریان آب از طریق تبخیر آب انجام می شود.
اندازه و طراحی برج های خنک کننده، بسته به بار برودتی ساختمان متفاوت است. بار تبرید با توجه به اندازه ساختمانی که گرما باید از آن دفع شود تعیین می شود. یکی دیگر از عواملی که در طراحی این محصول موثر است رطوبت نسبی آن است. این با توجه به موقعیت جغرافیایی ساختمان تعیین می شود. به عنوان مثال رطوبت نسبی در یزد بسیار کمتر از بندر انزلی است.


تفاوت برج خنک کننده با چیلر
تفاوت چیلرها با برج های خنک کننده در کاربرد آنها است. چیلرها می توانند آب خنک کننده مایع یا آب ترموستاتیک با دمای پایین را برای خنک کردن تجهیزات یا نگهداری تجهیزات در دمای ثابت مانند اواپراتور چرخشی، مخزن تخمیر، میکروسکوپ الکترونی، راکتور شیمیایی با دمای پایین و سایر تجهیزات فراهم کنند. . معمولاً در کاربردهای پلاستیک و تبرید استفاده می شود. برج خنک کننده می تواند آب سرد را برای تولید برق و فرآیندهای مکانیکی تامین کند. به عنوان مثال، برج های خنک کننده معمولاً برای خنک کردن آب در گردش از نیروگاه های واقع در نزدیکی رودخانه ها و دریاچه ها استفاده می شوند.


نقل قول:منبع: شرکت بادران تهویه صنعت (طراحی، مهندسی و ساخت انواع برج خنک کننده و تجهیزات تهویه مطبوع)
[عکس: combine-logos-AP-BT.png.webp]
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان