انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی 15 نژاد سگ که تربیت آنها چالش برانگیز است

معرفی 15 نژاد سگ که تربیت آنها چالش برانگیز است

#1
Wink 
در این موضوع می خواهم درباره اینکه چه نژادهایی از سگ ها هنگام آموزش دیدن ممکن است با مربی و صاحب خود به چالش بخورند صحبت کنم. بعضی از نژادهای سگ با توجه به روحیه مهربانی که دارند، اما هنگام تمرین و آموزش اصلا فرمانبردار نیستند و این موضوع کار تربیت این سگ ها را سخت تر از سایر نژادها میکند. در ادامه به معرفی 15 نژاد سگ که تربیت کردن آنها نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد می پردازیم.

1- سگ شکاری افغان
اولین سگ توی لیست ما سگ افغان هوند هست. خاستگاه این سگ بخش آسیای صغیر و بخش هایی از ایران و کشورهای همسایه است. این نژاد سگ برای شکار و تعقیب و گریز استفاده میشده. این نژاد ممکنه با دیدن یک حیوان آن را دنبال کند و به دستور صاحب و مربی گوش ندهد و به همین دلیل میتواند یکی از چالشی ترین سگ ها برای تربیت باشه. 

[عکس: Afghan-Hound-standing-outdoors-in-the-fall.jpg]

2- باسنجی
باسنجی سگهای بسیار پرانرژی هستند. ظاهر و پوشش این سگ شبیه گربه هاست، این سگ برعکس سگ های دیگر یک شخصیت مستقل دارد به همین دلیل ممکن است ارتباط گرفتن با آنها سخت باشد و تربیت آنها نیز با چالش همراه باشد. با این حال این سگ قابل آموزش است، اما تمرکز و حواس جمعی ندارد و ممکن است حین آموزش از دست مربی فرار کند یا توجهش به چیز دیگری جلب شود. به همین دلیل این سگ در لیست ما جایگاه دوم را دارد.

[عکس: Basenji_Profile_%28loosercrop%29.jpg]

3- بولداگ
بولداگ ها یک سگ مهربان با رفتاری دوستانه هستند، اما یک ذهن محدود دارند و همین باعث می شود آنها کمتر باهوش به نظر برسند. آنها عاشق استفاده از فک های قوی خود برای از بین بردن چیزها به خصوص اگر با بازی های معمایی و اسباب بازی های فکری به چالش بخورند. این سگ اگر به درستی تربیت نشود میتواند پرخاشگر شود.

[عکس: 1024px-Bulldog_inglese-cf544d354159462c8...1adbe6.jpg]

4- چاو چاو
یک چاو چاو یک سگ با اراده قوی، مستقل و سرسخت است که می تواند برای اکثر صاحبان سگ مشکل ایحاد کند. آنها برای یادگیری دستورات جدید به تمرینات تقویتی مثبت زیاد با تکرار مداوم نیاز دارند. همچنین این نژاد به روشهای آموزشی خشن پاسخ خوبی نمی دهند، بنابراین به صاحبی نیاز دارند که صبر زیادی داشته باشد. در حالت کلی چاو چاو صاحبش را پیر میکند تا چیزی را یاد بگیرد.  Big Grin
 
[عکس: ChowChow2Szczecin.jpg]

5- برزوی Borzoi
برزوی یک سگ شکارچی است که نیاز به آموزش زیادی دارد تا مطمئن شویم که به طور مناسب اجتماعی شده و به خوبی آموزش دیده باشند. این نژاد می تواند بسیار سرسخت باشند و از دستورات پیروی نکند، اما عموماً با انسانها رفتار خوب و ملایمی دارند. این نژاد با بروز رفتارهای ناگهانی و پیش بینی نشده همیشه صاحب خودش را غافلگیر میکند، به خصوص اگر با این سگ بیرون بروید. بهتر است حتما از یک قلاده هنگام پیاده روی با این سگ استفاده کنید.

[عکس: Chart_rosyjski_borzoj_rybnik-kamien_pl.jpg]

6- Bloodhound
سگ های خونگرم و باهوشی هستند و قدرت بویایی بسیار قوی تری نسبت به سایر نژادهای سگ دارند. این سگ اگر در کودکی به خوبی آموزش ببیند کمتر سرکشی و نافرمانی میکند. اما با بالارفتن سگ ممکن است سر سخت تر شود و به سختی فرامین را اجرا کند. پس بهتر است این نژاد را از کودکی و سنین پایین آموزش بدهید. این سگ اصلا مناسب افراد تازه کار نیست، چون مستعد نافرمانی از صاحبش است. به خصوص اگر صاحبش یک تازه کار باشد.

[عکس: GettyImages-683744247-220579a3f0fb4a76b3...de43c3.jpg]

7- پکینز
Pekingese یک سگ مستقل با خلق و خوی سلطنتی و اشرافی است. آنها از دستورات به خوبی پیروی نمیکنند اما با صاحبان خودشان رفتار دوستانه ای دارند. پکینیز ها از گوش های تیزی دارند و میتوان گفت برای حفظ امنیت خانه مناسب هستند چون به خوبی خطر را تشخیص میدهند و شروع به سروصدا میکنند.


8- بیگل
بیگل ها جزو سگ های شکاری حساب میشوند که اراده ای قوی دارند و از آنها برای شکار روباه استفاده میشد. این نژاد سگ خیلی باهوش است اما آموزش آنها با چالش های زیادی همراه است. دستورات جدید را باید با صبر و حوصله و استفاده از تشویقی و تکرار زیاد یاد میگیرند. به همین دلیل یک بیگل آموزش ندیده خیلی خطرناک است به خصوص برای حیوانات کوچکتر از خودش.

[عکس: Beagle_600.jpg]

9- Basset Hound
باست هوند هم یکی دیگر از سگ های گروه هوند است که به خوبی از دستورات پیروی نمیکند. این نژاد سگ هم جزو نژادهای سر سخت است که مقاومت خاصی در برابر آموزش فرامین دارد. چهره و چشم های افتاده آنها هم باعث میشود تا خیلی کند، کم حال و تنبل به نظر بیایند. اما اگر آموزش آنها را از سنین کم و زود شروع کنید میتوانید یک سگ مطیع و فرمانبردار تربیت کرد. این نژاد به تمرین مبتنی بر تشویقی پاسخ خیلی خوبی میدهد و مربیان سگ با حوصله و صبور در تربیت این سگ کار راحتی دارند.


10- شیتزو
سگهای تیزو یک سگ کوچک کوچک دوست داشتنی هستند، اما نگاه به جثه ریز این سگ نیندازید. این سگ می توانند یک چالش واقعی برای صاحبان خودشان باشند. آموزش آنها سخت است زیرا آنها یک سگ بسیار پر انرژی هستند. این انرژی بی حد و حصر نمی تواند آنها را وادار به آرام شدن و تمرکز کند. آموزش این نژاد در سنین بالا کار سختی است، چون تمرکز لازم برای آموزش را ندارند.

[عکس: shih-tzu-dog-breed-profile-1117999-hero-...f202e.jpeg]

11- Bullmastiff
Bullmastiff یک سگ نژاد بزرگ با اراده قوی است که می تواند برای صاحبان سگ یک چالش واقعی باشد. این نژاد برای تربیت صحیح نیاز به تمرینات شدید روزانه دارند و باید در تمرین ها به آنها آموزش اجتماعی شدن و همچنین مطیع بودن را داد. به واسطه جثه بزرگ و شخصیت سرسختی که دارند، اگر نافرمانی کنند و یا اجتماعی نشده باشند ممکن است به افراد غریبه و حیوانات دیگر حمله کنند.

[عکس: 1200px-Bullmastiff_edited.JPG]

12- لهاسا آپسو
یکی دیگر از نژادهای سگ که آموزش آن خیلی دشوار است،‌ لهاسا آپسو است. این سگ خنگ نیست اما تربیت انها با چالش های زیادی همراه است. به خاطر روحیه مستقلی که دارند فرمان ها را به راحتی نمیپذیرند. برای تربیت این سگ باید از سنین پایه شروع کرد و در تربیتش از تکنیک تشویق مثبت استفاده کرد.


[عکس: Lhasa-Apso-On-White-01.jpg]



13- چیواوا
Chihuahua یک سگ هوشیار است، اما در یادگیری مطالب بسیار کند و خنگ عمل میکند. در واقع میشود گفت این سگ در آموزش خیلی خنگ است. برای یادگیری فرمانی به این سگ باید آن فرمان را بارها و بارها تکرار کرد. این سگ کوچکترین نژاد سگ است و همین موضوع باعث میشود تا صاحبان سگ بدون توجه به میزان فرمان پذیری و آموزش پذیری این سگ، آنها را به سرپرستی بگریند.

[عکس: Babylone_3ans1.jpg]

14- بول تریر
بول تریر دارای انرژی یک تریر و همچنین سرسختی و قدرت یک بولداگ است. این ویژگی آنها را به سگهای مستقل تبدیل می کند که اگر مراقب نباشید، می توانند در خانه و محیط زندگی شیطنت های زیادی انجام دهند. بالا بودن میزان انرژی این سگ هم هنگام آموزش تاثیر خودش را میگذارد و ممکن است تمرکز لازم را هنگام آموزش نداشته باشد. پس اگر دوست دارید این سگ را در خانه خودتان داشته باشید بهتر است یک مربی سگ استخدام کنید. فضای تمرینی و تمرینات این سگ بهتر است فیزیکی تر باشد مثلا: تمرین های چابکی،‌تمرین های گاز گرفتن و کشیدن و تمرینات بدنی از این دست برای این سگ عالی است.

[عکس: Bull-Terrier-at-the-National-Championship.jpg]

15- سنت برنارد
در کشورهای اروپایی و آمریکا سگ نژاد سنت برنارد به عنوان یک سگ گله معمولا تربیت میشود. علاوه بر این این نژاد برای جستجو و نجات در کوهای آلپ سوئیس هم استفاده میشود. به دلیل توانایی بالا در ردیابی بو و پیدا کردن از آنها استفاده میشود. این سگ به دلیل انرژی بالا، حواس پرتی دارد و همین موضوع باعث میشود تا هنگام آموزش به خوبی دل به کار ندهد. اما اگر در سنین پایین توسط یک مربی حرفه ای آموزش ببیند بسیار مطیع و فرمانبردار میشود. 

[عکس: Saint-bernard-3-645mk062811.jpg]

این موضوع ترجمه و بازنویسی شده از سایت thepetsupplyguy.com است. امیدوارم این موضوع برای شما جذاب بوده باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان