انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیا عطر و ادکلن تاریخ انقضا دارند؟!

آیا عطر و ادکلن تاریخ انقضا دارند؟!

#1
آیا عطر‌ هم تاریخ انقضا دارد؟ آیا عطر محصولی فاسد شدنی است؟ چگونه بدانم عطر قدیمی­‌ام هنوز قابل مصرف است؟

اگر شما هم از علاقه­‌مندان به عطر و ادکلن هستید و یا تعداد زیادی شیشه عطر بر روی میز آرایش اتاقتان قرار دارد، حتما به دفعات با اینگونه سوالات مواجه شده ­اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاریخ انقضا عطر و ادکلن و نحوه تشخیص عطر فاسد شده بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا پاسخ پرسش­‌های خود را بدانید.

نقل قول:مهلت مصرف یک عطر یا ادکلن دقیقا از زمان اولین اسپری شروع می شود.

حال برای درک صحیح پاسخ پرسش­ خود، پیش از هر چیز باید با اصطلاح فاسد شدن عطر آشنا شوید. شاید با شنیدن کلمه عطر فاسد شده، صحنه فاسد شدن هر ماده دیگری در ذهن شما تداعی شود، اما باید بدانید خراب شدن عطر و فاسد شدن آن مفهوم متفاوتی دارد. فاسد شدن عطر و ادکلن‌­ها به ترکیب و ساختار شیمیایی آن­ها وابسته است. هرگونه تغییر در فرمولاسیون عطرها باعث خراب شدن و تغییر در ترکیب آن‌­ها می‌­شود. فاسد شدن عطر را می­‌توانید از روی تغییر رنگ مایع و رایحه عطر به خوبی متوجه شوید. ته­‌نشینی مواد و دو فاز شدن مایع عطر نیز از دیگر نشانه‌­های فاسد شدن عطر است.
آنچه روی بسته‌­بندی عطرها درج می­شود لزوما به معنای اتمام فرصت استفاده از عطر نیست. در حقیقت این عدد بیانگر بهترین تاریخ مصرف برای استفاده از آن عطر است.

   
به دلیل ترکیبات شیمیایی عطرها ممکن است برخی از آن­ها با اتمام این زمان، دچار تغییر، اکسیداسیون و یا افت کیفیت شده و در صورت استفاده ایجاد حساسیت نماید. از سویی دیگر ممکن است عطر و ادکلن با وجود داشتن تاریخ انقضا، به دلیل عدم نگهداری صحیح و یا شرایط محیطی نامناسب، دچار تغییر مولکولی ساختار شده و فاقد کیفیت اولیه باشند. در این شرایط عطر فاسد شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. به همین دلیل نحوه نگهداری از عطر و ادکلن از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. جالب است بدانید عطرهایی که دارای میزان اسانس بیشتر و الکل کمتری هستند یا به عبارتی کیفیت بالاتری داشته و گران قیمت­تر نیز هستند، ماندگاری کمتری دارند و بیشتر در معرض آسیب هستند.
فروشگاه عطر و ادکلن آرانیکا
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان