انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هیتر تابشی صنعتی چیست؟

هیتر تابشی صنعتی چیست؟

#1
هیتر تابشی صنعتی در کارخانه ها و سالن های صنعتی به عنوان وسیله ای برای گرم کردن محیط به کار میرود. این هیتر تابشی ها امروزه بسیار محبوب و پر کاربرد هستند.
هیتر تابشی صنعتی از چه قسمت هایی تشکیل می شود؟
هیتر تابشی صنعتی از دو لوله U شکل، فن مکنده، مشعل، پنل های تابنده امواج الکترومغناطیس تشکیل شده است.

نحوه عملکرد هیتر تابشی صنعتی چگونه است؟
در دو طرف لوله یو شکل، در یک طرف فن مکنده و در طرف دیگر مشعل قرار گرفته است. به هنگام روشن شدن دستگاه هیتر تابشی، در ابتدا فن مکنده روشن میشود و هوایی که در داخل این لوله یو شکل وجود دارد را به داخل می کشد تا در لوله فشار منفی و خلا ایجاد شود.
اکنون زمان روشن شدن مشعل است و سنسورهایی که در داخل هیتر تابشی صنعتی قرار دارند شروع به اندازه گیری مقدار هوایی که مکش می شود، می کنند.
در هنگامی که مکش به اندازه کافی انجام شد در داخل آن شعله تشکیل می شود. در این هنگام سنسور متوجه میزان شعله می شود و مشعل پایدار و ثابت می گردد.
این فرایند باعث تولید دمای تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد بر روی انواع سطوح می شود.
این لوله هایی که داغ شده اند و دمایشان تا ۶۰۰ درجه بالا رفته است به دلیل داشتن پوشش محافظی با رنگ سیلیکونی حرارتی نسوز میتوانند توسط پنل های منعکس کننده، گرما ایجاد شده باعث می شود دمای محیط به صورت یکنواخت گرم می کنند.
در ارتباط با سیستم هیتر تابشی صنعتی باید به چند نکته توجه ویژه داشت
در سالهای اخیر استفاده از هیتر تابشی های مختلف در سالن های صنعتی بسیار رایج شد و مورد توجه بسیار ویژه قرار گرفت. هیتر تابشی صنعتی را می توانیم از ابعاد مختلف بررسی کنیم که در زیر به اختصار هر کدام را توضیح میدهیم
● بعد فنی استفاده از هیتر تابشی صنعتی
استفاده از هیتر تابشی صنعتی برای گرم کردن انواع سالن های صنعتی باعث می شود که سالن به صورت یکنواخت و با دمای مناسبی بدن افرادی که در حال کار هستند تنظیم شود. به گونه ای که دما نه خیلی گرم باشد نه خیلی سرد. در بعضی از هیتر تابشی صنعتی گرمایی که تولید می شود به دلیل سبک بودن زیر سقف جمع می گردد و با خروج هوای گرم تولید شده از جداره های سطوح، باعث میشود رضایت مندی پرسنل تا حدی کاهش یابد. از طرف دیگر استفاده از انواع بخاری های صنعتی و نوع ویژه هیتر تابشی ها که از این نوع اتلاف انرژی جلوگیری می کند و باعث می شود دمای سالن های صنعتی در حد متعادلی بماند.
● بعد اقتصادی استفاده از هیتر تابشی صنعتی
در هیتر تابشی های صنعتی به دلیل اینکه برای نصب آنها به هیچ گونه شوفاژ خانه، موتور خانه و یا هیچ گونه جایگاهی برای تولید گرما به عنوان سامانه مادر نیاز نیست، به راحتی میتوان آن را نصب کرد بدون اینکه هزینه بسیار گزافی برای فرد به همراه داشته باشد.همچنین به دلیل عدم نیاز به سیستم لوله کشی و عایق بندی، استفاده از هیتر تابشی روشی بسیار مناسب برای گرم کردن سالن های صنعتی است و بار مالی کارخانه های صنعتی را بسیار کاهش می دهد.
منبع:

https://akhgartabesh.com/%d9%87%db%8c%d8...%82%db%8c/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان