انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
باغبانی؛ جدیدترین داروی افسردگی

باغبانی؛ جدیدترین داروی افسردگی

#1
گذراندن وقت در خارج از منزل و احاطه شدن با طبیعت و موجودات زنده می تواند یکی از لذت های بزرگ زندگی باشد.  Butterfly Photosmile
تحقیقات اخیر هم نشان می دهد که اینکار برای بدن و مغز شما مفید است. دانشمندان دریافتند که دو ساعت در هفته در طبیعت بودن با بهبود سلامتی ارتباط دارد. شاید تعجب آور نباشد که برای بسیاری از بیمارانی که با بیماری های روحی دست و پنجه نرم می کنند، باغبانی تجویز می شود. پزشکان پیاده روی و فعالیت هایی را به این افراد توصیه می کنند که به مردم امکان می دهد با فضای باز ارتباط برقرار کنند.

درمان های غیر پزشکی که دارای مزایای سلامتی هستند؛ و برای مقابله با اضطراب، تنهایی و افسردگی استفاده می شود. آنها اغلب شامل ارجاع بیماران به یک انجمن یا سازمان داوطلبانه می شوند، جایی که می توانند فعالیتهایی را انجام دهند که به برآوردن نیازهای اجتماعی و عاطفی آنها کمک می کند. پزشکان به باغبانی هم توجه زیادی را نشان می دهند، زیرا این امر مزایای بیشتری را نیز در بر می گیرد.
شواهد چنین درمانهایی هم در حال افزایش است. تحقیقات نشان می دهد که باغبانی می تواند به بهبود سطح اضطراب و سلامت عمومی بیماران کمک کند.
 

خرید لوازم باغبانی و پرورش گل و گیاه از این وبسایت

مزایای باغبانی
تحقیقات نشان می دهد که باغبانی و پرورش گل و گیاه می تواند به طور مستقیم سلامت افراد را بهبود بخشد. مشارکت در باغبانی می تواند مردم را تشویق به اتخاذ رفتارهای سالم تر هم بکند. به عنوان مثال، ممکن است برای مراجعه به پروژه های پیاده رفت یا از دوچرخه استفاده کرد. همین مردم را ترغیب می کند تا از گزینه های حمل و نقل فعال تری در زندگی روزمره خود استفاده کنند. خوردن محصولات یک باغ محلی همچنین می تواند به مردم در ایجاد عادت خوردن غذاهای تازه و محلی کمک کند.

پرورش غذا اغلب موتور محرک پروژه های باغبانی جامعه است، چه صرفاً برای مصرف باغداران و چه برای توزیع یا فروش محلی. برخلاف رشد در زمینهای اختصاصی یا باغهای خصوصی، باغبانی اجتماعی به عنصری از همکاری و برنامه ریزی جمعی نیاز دارد. همکاری در جهت اهداف مشترک می تواند حس واقعی اجتماع را ایجاد کند. و در یک باغ، ممکن است احساس ارتباط نه تنها با افراد دیگر، بلکه با کل جهان زنده ایجاد شود.

باغها نقش مهمی در حفظ تنوع زیستی شهرها هم ایفا می کنند. گنجاندن حتی یک حوضچه کوچک در باغ می تواند خانه ای برای گونه های مهم مانند دوزیستان باشد. باغها همچنین می توانند به کاهش تغییرات آب و هوایی کمک کنند. پوشش گیاهی آنها کربن را جذب می کند و می تواند کیفیت هوا را بهبود بخشد. ریشه درختان و درختچه ها در خاک آب را جذب می کند و خطر سیل را کاهش می دهد.

بنابراین از آنجا که روابط مردم با جهان زنده بر رفتارهای آنها در قبال آن تأثیر می گذارد، مشارکت در باغبانی جامعه نیز می تواند افراد پیر و جوان را از نظر زیست محیطی آگاه تر و مسئول تر کند. با اتصال مردم به طبیعت، ممکن است باغهای جامعه نیز بتوانند به تغییر جامعه کمک کنند – و به شهرها اجازه می دهد تا به سمت آینده ای پایدارتر حرکت کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان