انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکات و توصیه های مهم در رابطه با نصب کولر گازی

نکات و توصیه های مهم در رابطه با نصب کولر گازی

#1
[عکس: nasb-nokat-split.png]


امروزه کولر گازی یکی از پرکاربرد ترین وسیله هایی است که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. کولر گازی به طور کلی پر مصرف می باشد اما اگر آن را به درستی نصب کنید میزان انرژی کمتری مصرف خواهد کرد. به همین دلیل است که امروز در این مقاله قصد داریم
[/url]
توصیه های مهم نصب کولر گازی
[url=https://daewoorepairco.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d8%aa/]

را برایتان بیان کنیم تا اطلاعات و نکات مورد نیاز را بدست آورید. از همین رو تا انتهای مقاله همراه نمایندگی

تعمیرات کولر گازی دوو

باشید و مطالب را موشکافانه بخوانید.
نکات مهم در رابطه با نصب کولر گازی1- در صورتی که ورودی یا خروجی هوای کولر گازی مسدود شود، هوای خروجی به صورت مستقیم به داخل دستگاه بر خواهد گشت و یا هوای کافی به دستگاه نخواهد رسید. این گونه بعد از چند مدت به کمپرسور آسیب جدی وارد خواهد شد و بازدهی دستگاه به شدت کاهش خواهد یافت. در نتیجه  را پیدا کنید و آن را در مکان هایی نصب کنید که جریان هوای کافی برای تبادل حرارتی وجود داشته باشد.
2- همچنین از قرار دادن کولر گازی در حفاظ های بسته خودداری کنید زیرا با انجام این کار احتمال اینکه هوای خروجی به طور مستقیم وارد دستگاه شود، وجود دارد. در پاراگراف بالا بیان کردیم که وارد شدن هوای خروجی به داخل کولر گازی باعث می شود که دستگاه عملکرد درستی نداشته باشد و یا کمپرسور دچار مشکل شود. همچنین با قرار دادن کولر گازی در حفاظ های بسته، سرویس و یا دسترسی به آن آسان نخواهد بود.
3- اگر شما دو کولر گازی را در رو به روی یکدیگر قرار دهید، هوای گرم خارج شده از یکی از دستگاه ها باعث افت عملکرد دستگاه دیگر خواهد شد. از همین رو اگر قصد دارید که در خانه چند کولر گازی نصب کنید، آنها را پهلو به پهلو و یا پشت به پشت نصب نمایید.
4- حتما گردش هوا در دستگاه بیرونی را بررسی نمایید زیرا سرعت باد نباید کمتر از 7 متر بر ثانیه باشد. اگر متوجه شدید که فن بیرونی دستگاه از کار افتاده است، حتما سیستم را چک کنید به دلیل اینکه احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد.
5- از نصب کولر گازی در مکان هایی که احتمال نشستن برف بر روی آن وجود دارد (برای جلوگیری از  )، جددا خودداری کنید. در صورتی که دستگاهتان را در پارکینگ نصب کرده اید، مطمئن شوید که هیچ اتومبیلی جلوی آن پارک نکرده و باعث مسدود شدن راه هوا نشده باشد. همچنین با نصب کولر گازی در سایه موجب بهبود عملکرد و کاهش مصرف برق خواهید شد. استفاده از سایه بان برای دستگاه کار بسیار خوبی است در صورتی که در گردش هوا اختلال ایجاد نکند.
6- اگر کولر گازی را به دیوار نصب کرده اید همواره راه لوله در آن را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که باز است. محل نصب یکی دیگر از مواردی است که باید آن را چک کنید زیرا در صورت تراز نبودن کولر گازی، آب از آن چکه خواهد کرد. به یاد داشته باشید که نباید به هیچ عنوان برای دو دستگاه از لوله درین مشترک استفاده نمایید.
7- همیشه کولر گازی را در مکان هایی مانند تراس یا پشت بام نصب کنید تا به آن دسترسی راحت و آسانی داشته باشید.
8- از قرار دادن کولر گازی در اطراف مولده های حرارتی و دودکش اجتناب کنید زیرا با این کار سبب بروز مشکل در عملکرد دستگاه خواهید شد.
9- مطمئن شوید که کولر گازی را تراز نصب کرده اید، زیرا اگر دستگاه به درستی نصب نشده باشد مبرد در کویل دستگاه توزیع می شود و آب از برخی از قسمت های دستگاه چکه می کند.
10- کولر گازی های سقفی را باید به گونه ای نصب کنید که فاصله ی مناسبی از سطح زمین داشته باشد. در غیر این صورت هوا به درستی توزیع نمی شود.
11- درست تنظیم نکردن دما باعث استهلاک زودرس کولر گازی می شود.
12- در مکان هایی مانند کارگاه های صنعتی که هوای آنجا دارای دود، گرد و غبار و ذرات ریز معلق می باشد نباید کولر گازی نصب کرد. به دلیل اینکه این موارد باعث مسدود شدن فیلتر و کویل اواپراتور می شوند و در نهایت به دستگاه آسیب جدی وارد خواهد شد.
13- لرزش و صدا های شدید می توانند بر روی میکروپروسسور های کولر گازی تاثیرات منفی بگذارند. از همین رو کولر گازی را نزدیک دستگاه هایی مانند دستگاه تراش که لرزش و صدا های شدید دارند، قرار ندهید.
14- در حین نصب کولر گازی باید حواستان را جمع کنید تا گرد و غبار و ذرات ریز وارد لوله های مبرد نشوند.
15- نباید بیش از حد استاندارد لوله کشی انجام دهید. به خاطر اینکه لوله کشی با طول زیاد باعث کاهش کارکرد دستگاه، گردش نامناسب روغن و معیوب شدن کمپرسور می شود.
16- حتما پس از نصب کولر گازی تمامی لوله ها و اتصالات را با دقت بررسی نمایید تا دچار نشتی نشده باشند.
17- همواره سعی کنید تا مسیری را برای نصب لوله ها انتخاب نمایید که به کمترین میزان خم کاری احتیاج داشته باشد. برای خم کردن لوله ها از لوله خم کن استفاده کنید تا با زاویه های مناسبی خم شوند.
18- به آب بندی لوله کشی درین دقت کنید.
19- نباید به هیچ عنوان آب وارد لوله های مبرد بشود به دلیل اینکه یا لوله مبین مسدود می شود و یا کمپرسور آسیب می بیند.
20- سر و ته کردن کپسول گاز هنگام شارژ مبرد باعث ورود مایع به کمپرسور می شود و در نهایت آسیب های بسیار شدید و جدی به این قطعه وارد خواهد شد.
21- با وارد شدن اکسیژن به محفظه ی کمپرسور و مخلوط شدن آن با روغن، آتش سوزی رخ خواهد داد. به همین دلیل از تمیز کردن داخل لوله سیکب با اکسیژن خودداری کنید.
22- اگر درپوش لوله ها را باز کردید، در اسرع وقت آنها را به کولر گازی متصل نمایید. با این کار از وارد شدن رطوبت و هوا به داخل لوله ها جلوگیری خواهید کرد.
امروز در این مقاله برایتان توصیه های مهم نصب کولر گازی را بیان کردیم. اکنون که اطلاعات مورد نیاز را بدست آورده اید قطعا می دانید که چه نکاتی را باید انجام دهید و از انجام چه کار هایی باید خودداری کنید. به شما پیشنهاد می دهیم که هنگام نصب کولر گازی حتما از یک تعمیرکار ماهر و حرفه ای در  کمک بگیرید تا مطمئن باشید که این کار را به بهترین نحو ممکن انجام می دهید.


https://daewoorepairco.com/%d9%86%da%a9%...%8c%d8%aa/
پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان