انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا درب یخچال سخت باز می شود؟

چرا درب یخچال سخت باز می شود؟

#1
[عکس: sakht-baz-shodn-darb-yakhchal.jpg]


یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین لوازم های آشپزخانه، یخچال می باشد. قطعاً تمامی شما عزیزان با این وسیله سر و کار زیادی دارید و در روز بارها به سراغ آن می روید. ممکن است هنگام استفاده از یخچال با مشکلاتی رو به رو شوید که یکی از این مشکلات

سخت باز شدن درب

دستگاه می باشد. امروز در این مقاله قصد داریم برایتان علت
[/url]
سخت باز شدن درب یخچال
[url=https://samsungrepairco.com/refrigerator-door-opens-hard/]

را بیان کنیم تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید و اگر با این مشکل مواجه شدید بتوانید به راحتی و بدون کمک دیگران آن را برطرف کنید. پس تا انتهای مقاله همراه


باشید و مطالب را موشکافانه بخوانید.
به چه علتی درب یخچال سخت باز می شود؟ سخت باز شدن درب یخچال یک مشکل ساده ولی بسیار مهم است که اگر با آن مواجه شدید باید در اسرع وقت اقدام به برطرف کردن آن کنید. دلایل متعددی باعث می شوند که درب یخچال شما به سختی باز شود. در این قسمت از مقاله قصد داریم این دلایل را برایتان بیان کنیم تا به طور کامل با آنها آشنا شوید. پس از آشنا شدن با علت های سفت باز شدن درب یخچال باید تمامی آنها را بررسی نمایید تا علت اصلی را پیدا کنید.
1- نو بودن یخچال: اگر یخچالتان را به تازگی خریداری کرده اید، مسئله ای طبیعی است که درب دستگاهتان به سختی باز شود. هنگامی که درب یخچال را باز می کنید هوای سرد از درون دستگاه خارج و هوای گرم محیط اطراف به داخل آن وارد می شود. با ترکیب شدن هوای سرد و گرم، خلا ایجاد شده و در نتیجه درب یخچال به سختی باز می شود. همانطور که بیان کردیم این مسئله طبیعی است و نشان دهنده ی خراب بودن درب نمی باشد.
2- نچسبیدن لاستیک درب یخچال: کثیف شدن لاستیک درب یخچال باعث نچسبیدن آن خواهد شد؛ از همین رو درب دستگاه به سختی باز می شود. توصیه می کنیم که به طور منظم و هر چند وقت یکبار حتما لاستیک درب را تمیز کنید تا آلودگی، کثیفی و گرد و خاک ها از بین بروند و مشکلی برای شما به وجود نیاید.
3- افتادگی درب یخچال: هنگامی که درب به درستی بر روی لولای خود قرار نگیرد، شما با مشکل سفت باز شدن درب یخچال مواجه خواهید شد. افتادگی درب دستگاه دلایل زیادی دارد که رایج ترین آنها، سنگین کردن درب می باشد.
4- تراز نبودن یخچال: گاهی اوقات کاربران پس از نصب یا جا به جایی یخچال خود به  آن دقت نمی کنند. همین مسئله موجب سخت باز شدن درب یخچال می شود. همیشه دستگاهتان را بررسی نمایید و مطمئن شوید که تراز است.
5- معیوب شدن لاستیک دور درب یخچال: اگر لاستیک دور درب یخچال خراب، برآمده و شل شده باشد درب یخچال باز خواهد ماند و یا به سختی باز خواهد شد. برای رفع این مشکل باید لاستیک را بررسی نمایید و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنید.
6- معیوب شدن لولای درب یخچال: معیوب شدن لولا ها موجب باز ماندن درب دستگاه و یا سفت باز شدن آن می شود. محکم کردن لولا ها کار تخصصی است به همین دلیل باید از یک تعمیرکار ماهر و حرفه ای در  کمک بگیرید. همچنین می توانید لولای درب را تعویض کنید و یا از یک سوهان استفاده نمایید و مشکلات جانبی آنها را از بین ببرید. برای خرید سوهان باید به فروشگاه ها مراجعه کنید.
7- تغییر جهت باز شدن درب یخچال: گاهی اوقات ممکن است به خاطر معماری برخی از آشپزخانه ها و… نتوانید درب یخچالتان را در جهتی که قرار دارد باز کنید. به همین دلیل مجبور به تغییر جهت باز شدن درب دستگاهتان خواهید بود. انجام این کار نیاز به دانش و تخصص فنی دارد به همین دلیل باید با یک تعمیرکار کاربلد تماس بگیرید و از او بخواهید تا به شما کمک کند. در صورتی که خودتان خودسرانه این کار را انجام دادید با مشکلات بسیار بزرگی از جمله سخت باز شدن درب یخچال، مواجه خواهید شد.
امروز در این مقاله علت سخت باز شدن درب یخچال را برایتان بیان کردیم و امیدواریم به طور کامل با آنها آشنا شده باشید. به یاد داشته باشید که شاید سفت باز شدن درب یخچال مشکل ساده و کوچکی است اما اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل اگر با این مشکل مواجه شدید، در اسرع وقت اقدام به عیب یابی کنید.منبع https://samsungrepairco.com/
پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر 
https://partoclinic.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان