انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا نیاز به مشاوره همسرداری هست؟

چرا نیاز به مشاوره همسرداری هست؟

#1
مشاوره همسرداری که به آن زوج درمانی نیز گفته می شود ، نوعی روان درمانی است .مشاوره همسرداری به انواع زوجین کمک می کند تا تعارضات را تشخیص داده و حل کنند و روابط خود را بهبود بخشند. از طریق مشاوره همسرداری می توانید در مورد بازسازی و تقویت رابطه یا راه های جداگانه تصمیمات متفکرانه ای بگیرید.
مشاوره همسرادری غالباً توسط روانشناس دارای مجوز معروف به روانشناس خانواده و ازدواج ارائه می شود. این درمانگران دارای مدرک تحصیلات تکمیلی هستند.
مشاوره همسرداری اغلب کوتاه مدت است. مشاوره همسرداری معمولاً شامل هر دو شریک زندگی می شود، اما گاهی اوقات یکی از شرکا تصمیم می گیرد که به تنهایی با یک درمانگر کار کند.برنامه درمانی خاص به شرایط بستگی دارد.
چرا نیاز به مشاوره همسرداری هست؟
 مشاوره همسرداری می تواند به زوجین در انواع روابط صمیمی صرف نظر از گرایش جنسی یا وضعیت ازدواج کمک کند. برخی از زوجین برای تقویت مشارکت و شناخت بهتر از یکدیگر به دنبال مشاوره همسرداری هستند. مشاوره ازدواج همچنین می تواند به زوجینی که قصد ازدواج دارند کمک کند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا درک عمیق تری از یکدیگر داشته و اختلافات قبل از ازدواج را برطرف کنند.
در موارد دیگر ، زوجین برای بهبود رابطه آشفته به دنبال مشاوره همسرداری هستند. برای کمک به بسیاری از موضوعات خاص ، از جمله می توانید از مشاوره همسرداری استفاده کنید. مشکلات ارتباطی مشکلات جنسی درگیری در مورد تربیت فرزند یا سوء مصرف مواد عصبانیت خیانت نیز ممکن است مفید باشد.
 اگر خشونت به حدی رسیده باشد که از آن بترسید ، با این حال مشاوره به تنهایی کافی نیست. برای پشتیبانی اضطراری با پلیس یا یک پناهگاه محلی یا مرکز بحران تماس بگیرید.
پاسخ

چرا نیاز به مشاوره همسرداری هست؟

#2

زوج درمانی یکی از روش‌های روان درمانی است که درمانگر آن متخصص روانشناس یا مشاور خانواده و ازدواج است. وی در زمینه روابط زوج تخصص و تجربه لازم را دارد تا با زوج‌هایی که دچار مشکلات ارتباطی شده‌اند، گفتگو کند. مشاوره زوج درمانی راه حلی است، برای افرادی که به تنهایی قادر به حل مشکلات، تعارضات و کشمکش‌های بین خود و همسرشان نیستند.

هدف از مشاوره زوج درمانی چیست؟
  • پیداکردن ریشه اختلافات و مشاجرات زوج
  • تحلیل خیانت و نحوه برخورد با آن
  • ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات رابطه‌ی جنسی
  • ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات مربوط به زوج و یا مشکلات مربوط به ازدواج قبل
  • ریشه یابی درگیری‌های مکرر، احیا ارتباط بین زوج
روش‌ها و تکنیک‌های زوج درمانی

روش هیجان مدار

زوج درمانگر با رویکرد هیجان مدار با افزایش شناخت هیجانات و احساسات به زوج‌ها کمک می‌کند تا بهتر بتوانند آنچه در ارتباط‌شان تجربه می‌کنند را به کلام آورند و این روش تاثیر زیادی بر روی روابط زوج می‌گذارد. چرا که تغییرات در سطوح عمیق هیجان و احساس اتفاق می‌افتد.

روش گاتمن

مشاوره زوج درمانی به روش گاتمن به زوج‌ها کمک می‌کند تا برای افزایش محبت، صمیمیت و احترام روی رابطه خود تمرکز کنند. وقتی زوجین احساس می‌کنند به بن بست رسیده است، این تکنیک‌ها به آنها کمک می‌کند تعارضاتشان را حل کنند. همچنین یاد می‌گیرند که یکدیگر را درک کرده، با آرامش در مورد مشکلات گفتگو کنند، نیازهای خود را بیان کنند، صادقانه درباره آرزوها و عقاید خود صحبت کنند و در نهایت اعتماد و تعهد در رابطه‌شان تقویت شود.

طرحواره درمانی

از آنجایی که بخش بزرگی از تعاملات ما از طریق یادگیری مشاهده‌ای در سنین پایین شکل گرفته است تعدادی از زوج درمانگرها با ریشه یابی این باورها و تجربیات عمیق در افراد به آنها کمک می‌کنند تا بهتر بتوانند رفتارهای سخت و غیر منعطفشان را در روابط پیدا کنند. درمانگر به زوج کمک می‌کند تا با شناسایی آنها و تشویقشان برای گفتگو در فضای امن جلسه، هم خود و هم همسرشان درک عمیق‌تری از رفتارهای یکدیگر پیدا کنند.

    روابط موضوعی

در رویکرد روابط موضوعی زوج درمانگر به دنبال پیدا کردن الگوهای تکراری و غیر کارآمد در زوج‌هاست. برای مثال درمانگر سعی می‌کند از گزارش اتفاقات میان زوج‌ها، روشن کند هر کدام دیگری را جای کدام فرد مهم زندگی خود گذاشته و جدا از اتفاقی که رخ داده بر اساس الگوهای ثابت گذشته عمل کرده است.

روایت درمانی

یک درمانگر با رویکرد روایت درمانی از زوج می‌خواهد که مشکلات خود را به صورت روایت توصیف کنند. سپس به زوج کمک می‌کند تا قسمت‌های منفی داستان را دوباره بنویسند. با مشخص شدن یک مشکل، شخصی را مقصر نمی‌داند بلکه کمک می‌کند، زوج دیدگاه جدیدی در مورد موضوع گزارش داده به دست آورند. روایت درمانی به زوج کمک می‌کند تا مشکلات خود را از زوایای مختلف مشاهده کنند.

روانشناسی مثبت

زوج درمانگر با رویکرد مثبت بر احساسات مثبت، بر نقاط قوت شخصیت و نهادهای سازنده تأکید می‌کند تا این تصور را که خوشبختی از عوامل مختلف ذهنی و عاطفی ناشی می‌شود، تقویت کند. درمانگر زوج کمک می‌کند تا لحظات خوش را در هنگام وقوع شناسایی کنند. از طریق این نوع درمان، زوجین یاد می‌گیرند که بر احساسات مثبت تمرکز کرده و در لحظه فعلی زندگی کنند. به نظر بسیاری از زوجین، روانشناسی مثبت آزادکننده و شادی آور است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان