انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان - قیمت تیرآهن اصفهان

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان - قیمت تیرآهن اصفهان

#1
قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان - قیمت تیرآهن اصفهان
برای مشاهده قیمت میلگرد و سایر محصولات ذوب آهن، کافی است به جدول پایین مراجعه کنید.
 
کارخانه ذوب آهن اصفهان
شاید برایتان جالب باشد که بدانید کارخانه ذوب‌آهن اصفهان که به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران شناخته می‌شود، توسط روس‌ها راه‌اندازی شده است. روس‌ها سال ۱۳۴۴ اعلام کردند که اگر ایران به شوروی سابق گاز صادر کند، آن‌ها هم شرکت ذوب‌آهن اصفهان و همین‌طور ماشین‌سازی اراک را برای ایران می‌سازند. ایران قبول کرد و ساخت کارخانه عظیم ذوب‌آهن اصفهان، از سال ۱۳۴۶ در جنوب غربی استان اصفهان شروع شد. ۴ سال بعد، در نیمه اول دی‌ماه ۱۳۵۰ با راه‌اندازی کارگاه کک‌سازی، آگلومراسیون و کوره بلند شماره یک، بهره‌برداری از کارخانه با تولید چدن شروع شد.
آگلومراسیون، فرآیند پیش‌پخت و کلوخه‌سازی سنگ‌آهن قبل از شارژ به کوره بلند است. یک سال طول کشید تا بخش فولادسازی کارخانه راه‌اندازی و در دی‌ماه ۱۳۵۱ اولین محصولات فولادی تولید شد. هرچه که بود، عملیات ساختمانی نهایی در سال ۱۳۵۷ به اتمام رسید و ظرفیت تولید کارخانه افزایش یافت.
 
لیست تولیدات این کارخانه، تنوع زیادی دارد: ازجمله محصولات ساختمانی و صنعتی، محصولات کک و کوره بلند، ریل و آرک معدن.
اما آنچه برای ما اهمیت دارد، محصولات ساختمانی این شرکت است که لیست زیر را شامل می‌شود:
1. تیرآهن بال نیم پهن موازی (IPE) در اندازه‌های 120 تا 300 میلی‌متر
2. تیرآهن بال‌پهن موازی (H) در سایز ۱۳۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر
3. تیرآهن بال باریک شیب‌دار (IPN) در سایزهای ۱۲۰ و ۱۴۰ میلی‌متر
4. انواع میلگرد ساده و آجدار شاخه‌ای و کلافی و مفتول در سایز 5.5 تا 32 میلی‌متر 
5. انواع نبشی بال مساوی در اندازه‌های ۳۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر
6. انواع ناودانی در اندازه‌های ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰ و 160 میلی‌متر
7. شمش ساختمانی
8. انواع میلگرد ساده از اندازه 32 میلی‌متر به بالا
9. انواع چهارگوش 100×100 تا 250×250 میلی‌متر
10. ریل 33U
11. ریل UIC 60
به‌جرئت می‌توان گفت که دو محصول تیرآهن و میلگرد ذوب‌آهن اصفهان مهم‌ترین محصولات این کارخانه هستند.
 
صادرات محصولات کارخانه ذوب آهن  به ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی
کارشناسان شوروی با توجه به محدودیت منابع مالی و مواد اولیه، مخصوصا ذخیره‌های ذغال سنگ ایران، ظرفیت کارخانه را در فاز اول، 550 هزار تن فولاد در سال تعیین کردند؛ اما با شروع ساخت کوره بلند شماره ۲ و توسعه بخش‌های دیگر، ظرفیت ذوب‌آهن به بیش از یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال رسید. اما این تمام ماجرا نیست و ظرفیت اسمی فعلی تولیدات این شرکت بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال است که بر اساس سایت این شرکت، قرار است به عدد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال برسد. البته این حجم بالا فقط برای مصرف داخل نیست، بلکه طبق خبرها، نزدیک به ۵۰ درصد آن به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود.
در حال حاضر حجم تولیدات واقعی ذوب‌آهن اصفهان در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است. از این میزان تولید، چیزی در حدود یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن مربوط به محصولات ساختمانی می‌شود. حجم تولید میلگرد این کارخانه، عددی بیش از ۶۰۰ هزار تن در سال است.
 
استانداردها و کیفیت محصولات ذوب‌آهن
آزمایشگاه مرکزی کارخانه ذوب‌آهن اصفهان دارای گواهینامه تایید صلاحیت برای انجام خدمات آزمون محصولات فولادی بر اساس استاندارد ISO 17025 و دارنده عنوان آزمایشگاه نمونه کشوری از طرف سازمان ملی استاندارد است.
تیرآهن‌های این شرکت بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۷۹۱ و مطابق با استانداردهای DIN1025-5، EN10034 و EN10025-2 تولید می‌شوند. تیرآهن بال‌پهن موازی نیز دارای استانداردهای فوق بوده، به‌اضافه اینکه استاندارد ملی ایران، ISIRI 14484 را هم دارد.
میلگردهای این شرکت هم مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ به بازار عرضه شده و ناودانی و نبشی ذوب‌آهن هم منطبق با استانداردهای ایرانی و اروپایی تولید می‌شوند.
پروژه‌ی برج میلاد، نیروگاه هسته‌ای بوشهر، سدهای بزرگ کشور، مترو و ... ازجمله مشتریان فولاد ذوب‌آهن اصفهان هستند.
 
قیمت تیرآهن اصفهان
تیرآهن ذوب آهن در بازار با نام تیرآهن اصفهان معروف بوده و از کیفیت مطلوبی برخوردار است. در حال حاضر تیرآهن اصفهان در سایزهای 12 تا 32 با گریدهای INP، IPB و IPE در بازار عرضه می‌شود. قیمت تیرآهن اصفهان در این صفحه روزانه به روز رسانی خواهد شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان