انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هنگام خرید لباس نوزادی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هنگام خرید لباس نوزادی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

#1
جنس و سایز مناسب را برای لباس کودک خود انتخاب کنید
یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید لباس نوزاد، جنس آن است. پوست نوزاد بسیار حساس است و ممکن است نسبت به برخی از پارچه‌های خاص حساسیت نشان دهد. بنابراین بهتر است لباس‌هایی را خریداری کنید که از پارچه‌هایی با جنس پنبه‌ای، تریکو وبا پلی‌استر کمتر هستند. این پارچه‌ها معمولا بسیار نرم و لطیف هستند و نوزاد شما را آزار نمی‌دهند. توجه کنید که خرید لباس‌های پشمی، برچسب دار و پلاستیکی برای نوزادان مناسب نیست. این پارچه‌ها باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی در نوزاد شده و در بعضی مواقع زبری پارچه می‌تواند پوست آن‌ها را آزار دهد.
 
علاوه بر جنس سایز نیز بسیار مهم است. نوزادان معمولا خیلی زود تغییر سایز می‌دهند. بنابراین شما نباید لباسی بخرید که دقیقا اندازه آن‌ها باشد. بهتر است لباس‌ها را یکی دو سایز بزرگ‌تر بخرید تا بتوانید مدتی طولانی‌تر از آن‌ها استفاده کنید. البته توجه کنید که لباس‌های خیلی گشاد هم مناسب نوزاد نیستند و باعث ناراحتی او خواهند شد.
 
لباس هایی بخرید که به راحتی بتوانیدآن ها را تعویض کنید
لباس‌های نوزاد خیلی زود کثیف می‌شوند و شما باید در روز چندین بار آن‌ها را عوض کنید. بنابراین باید لباسی بخرید که پوشیدن و درآوردن آن بسیار راحت باشد. یقه لباس نوزاد باید به‌راحتی از سر او رد شود. بنابراین لباس‌هایی که دکمه‌های کوچکی در کنار یقه خود دارند می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. علاوه بر این بهتر است لباس‌های دوتکه را برای نوزاد خریداری کنید که تعویض پوشک او نیز راحت باشد. لباس‌های کشی همواره انتخاب مناسبی برای نوزاد شما هستند. خرید لباس نوزاد با زیپ‌های چسبی نیز بهتر از لباس‌های دکمه‌دار است.
 
هنگام خرید لباس آب‌وهوا را در نظر بگیرید
نوزادان معمولا خیلی زود سرما می‌خورند یا گرمازده می‌شوند. بنابراین شما باید با توجه به فصل برای آن‌ها لباس تهیه کنید. توجه کنید که دمای بدن نوزاد نسبت به بزرگ‌ترها پایین‌تر است. بنابراین حتی در فصل تابستان نیز نباید لباس‌های خیلی نازک تن نوزاد خود کنید. در فصل زمستان نیز نباید نوزاد خود را بیش‌ازحد بپوشانید. انتخاب لباس برای فصل‌های بهار و پاییز کمی دشوارتر است. زیرا در این فصل‌ها دمای هوا متغیر بوده و انتخاب لباس مناسب فصل کار سختی است. اگر نوزاد شما متولد این فصل‌ها است بهتر است لباس‌های او را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که در صورت سرد شدن یا گرم شدن هوا بتوانید به‌راحتی آن‌ها را کمتر یا بیشتر کنید.


[عکس: buy-baby-clothes-24.jpg]


خرید لباس نوزاد؛ چه برای کسانی که برای اولین بار صاحب فرزند شده‌اند و چه کسانی که در انتظار چندمین فرزند خود هستند، کار دشواری است. چراکه پدر و مادرها به‌دنبال لباس نوزادی متنوع و در‌عین‌حال با کیفیت خوب برای استفاده مکرر کودک دلبند خود هستند. رعایت برخی نکات درباره نحوه انتخاب لباس نوزاد دخترانه و پسرانه باعث می‌شود تجربه خرید لباس نوزاد ساده‌ و مطمئنی را داشته باشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان