انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دلیل تفاوت قیمت هتل ها در چیست؟

دلیل تفاوت قیمت هتل ها در چیست؟

#1
Photo 
شاید بسیار برای شما اتفاق افتاده باشد که در سفری به شهر های توریستی ایران چون کیش، اصفهان و مشهد از نرخ رزرو هتل بسیار متعجب شده اید. مثلا دو هتل در کنار یکدیگر ، برای یک مدل اتاق دو نفره ، اختلاف چند صد هزار تومنی قیمت را مشاهده می کنید. ولی چه عواملی باعث می شود که این نرخ ها بودجود بیاید.
قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم باید بدانید که سطح هتل ها چگونه ارزیابی می شوند. در دنیا هتل ها تا 7 ستاره فعلا یافت می شوند و در ایران به دلیل بعضی محدودیت ها مانند نبود بار و دیسکو تا 5 ستاره بیشتر هتلی را پیدا نمی کنید. البته زیباترین هتل های ایران دست کمی از نمونه ای خارجی ندارند .
حال به دلایل نرخ گذاری انواع هتل ها می پردازیم. فاکتور ها مهمی در تعیین قیمت رزرو تاثیر دارند و اگر به درستی از ان ها شناخت پیدا کنید می توانید هتلی با قیمت مناسب را پیدا کنید.
امکانات داخلی اتاق ها
اولین عاملی که نرخ رزرو را افزایش می دهد، امکانات داخلی اتاق ها می باشد. مثلا در هتلی مانند دوریشی مشهد شما مبلمان، چای ساز، مینی بارو در بعضی از اتاق ها جکوزی هم در اختیارتان گذاشته می شود. طبیعاتا نرخ چنین اتاق هایی با هتل های کوچک تر ک تنها تخت و خواب و ملافه دارند، تفاوت چشم گیری خواهد داشت.
[عکس: %D9%87%D8%AA%D9%84%20%D8%AA%D8%B1%D9%86%...%20(2).jpg]
امکانات عمومی هتل
هر هتلی امکاناتی برای تمامی مسافران ارائه می دهد که گاهی رایگان و گاهی نیز با دریافت هزینه می باشد. مثلا سونا، استخر پوشیده، زمین بازی و گاهی برای وعده های غذایی، بوفه باز قرار می دهند. سالن ماساژ و حمام های سنتی مانند، حمام ترکی که در هتل بین المللی قصر مشهد وجود دارد، تماما نمونه هایی از امکاناتی است که به واسطه ی ان ها قیمت رزور هتل بالا می رود.
موقعیت مکانی هتل
بنا بر شهری که برای سفر انتخاب می کنید، متناسب با موقعیت هتل تا مناطق مهم و دیدنی شهر، ممکن است نرخ رزرو آن نیز افزایش پیدا کند. در شهری مانند مشهد که عمده دلیل سفر به ان زیارت حرم امام رضا(ع) است، طبیعاتا نزدیکی به این حرم، فاکتور مثبتی برای هتل ها محسوب خواهد شد و هتل هایی که در فواصل دورتر قرار دارند، برای جذب مشتری باید نرخ خود را کمی پایین بیاروند.
با در جزیره ی کیش که نزدیکی به دریا و جاذبه های تفریحی برای مسافران بسیار مهم است، هتل هایی که چنین موقعیت های مکانی را دارند، به راحتی هزینه های بیشتری را می توانند دریافت کنند، زیرا تقاضا برای داشتن اتاق در آن ها زیاد است. البته هتل هایی مانند ترنج که در کنار ساحل و در کلبه هایی جذاب قرار دارند، به واسطه دو فاکتور مهم ، یعنی موقعیت مناسب نسبت به ساحل و شکل جذاب اتاق ها ، قیمتی به مراتب بالاتر از سایر هتل های جزیره را دارند.
زمانی که برای سفر انتخاب می کنید
در میان تمامی دلایلی که بیان کردیم نباید از یک فاکتور بسیار غافل شویم. زمانی که شما قصد مسافرت دارید، بسیار مهم در تعیین نرخ هتل ها می باشد. قانونی نانوشته در بازار وجود دارد که هرچه تقاضا زیاد شود، قیمت ها نیز بالا می روند. از مرغ و ماهی گرفته تا گوشی و لباس، همه و همه از این قانون پیروی می کنند.
خدمات مسافری چون هتل ها نیز از همینقاون تبعیت می کنند و در زمان هایی چون عید نوروز که همه مردم به فکر مسافرت می افتند، نرخ اتاق های خود را بالا می برند.. همین مسافرت را اگر در اوایل زمستان انجان دهید، خواهید دید که چقدر نرخ ها با زمان تعطیلات متفاوت خواهد بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان