انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چطور در پیج‌‌های بزرگ اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

چطور در پیج‌‌های بزرگ اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

#1
واضح است که داشتن یک صفحه اینستاگرامی اولین لازمه تبلیغ است؛ یعنی اگر صفحه نباشد چه چیزی را می‌خواهید تبلیغ کنید؟ البته که می‌توانید حتی فروشگاه فیزیکی‌تان را معرفی کنید، اما برای تبلیغ کردن کسب‌و‌کارتان در اینستاگرام حتماً و حتماً باید اکانتی در این شبکه اجتماعی داشته باشید.
داشتن محتوای خوب پیش‌نیاز هر نوع فعالیت در فضای دیجیتال مارکتینگ است. حتی وقتی می‌خواهید کلی هزینه برای تبلیغ صفحه‌تان در پیج‌های بزرگ اینستاگرام پرداخت کنید هم باید قبل از آن محتوای خوبی در صفحه‌تان قرار داده باشید. محتوایی که بازدیدکننده را ترغیب به فالو کردن کند. بخش بزرگی از خوب بودن یک محتوای اینستاگرامی را جلوه بصری آن تعیین می‌کند. یکی از مباحث پرتکرار میان اینستاگرامرها، استفاده یا عدم استفاده از لی‌اوت پیج است؛ اما اگر می‌خواهید در پیج‌های دیگر تبلیغ صفحه‌تان را بکنید، حتماً یک لی‌اوت متناسب با محتوا و حیطه کاری‌تان داشته باشید. لی‌اوت از عوامل تحریک‌کننده مخاطب برای فالو کردن است.
همچنین باید مخاطب هدف خود را کاملاً بشناسید. باید بدانید محتوای‌تان به‌درد چه افرادی می‌خورد. این که فکر کنید محتوای‌تان مناسب همه است، فقط ثابت می‌کند هیچ شناختی از جامعه هدف‌تان ندارید. داشتن این اطلاعات برای انتخاب مناسب صفحات جهت تبلیغ کردن ضروری هستند. برای درک بهتر این موضوع توصیه می‌کنیم مقاله انواع اینفلوئنسر که قبلاً روی بلاگ جریان قرار داده شده است را مطالعه کنید. بعد از انجام تمام موارد فوق که به‌نوعی زیرسازی جهت تبلیغ محسوب می‌شوند، آماده ارتباط گرفتن با پیج‌های بزرگ اینستاگرام شوید.
البته ذکر یک نکته دیگر هم ضروری است. تبلیغی که از صفحه شخصی یا کسب‌و‌کار شما در دیگر صفحات ارائه می‌شود، اولین برخوردی است که مخاطبان بالقوه با برند شما دارند. از قدیم گفته‌اند که سعی کنید در برخورد اول بهترین خود را ارائه کنید. پس تبلیغی متناسب و درخور شخصیت برندتان تهیه و پخش کنید.
در مرحله آخر باید با ادمین‌های پیج‌های منتخب تماس بگیرید و هماهنگی‌های لازم برای نمایش تبلیغات را به‌عمل آورید. صحبت بر سر قیمت، اینکه تبلیغتان پست باشد یا استوری و مسائلی از این قبیل در این مرحله انجام می‌شود.
در ادامه بزرگ‌ترین و معروف‌ترین صفحات اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد.
صفحات بزرگ در اینستاگرام کدامند؟
منظور از صفحات بزرگ، پیج‌هایی هستند که فالوئرهای زیاد و فعالی دارند. منظور از فعال درگیر بودن آن‌ها با محتوای پیج مورد بحث است؛ یعنی کامنت می‌گذارند، لایک می‌کنند، شیر می‌کنند و … . این صفحات هم می‌توانند متعلق به افراد باشند و هم می‌توانند پیج‌های منتشرکننده محتواهای گوناگون باشند.
قبلاً در مقاله‌ای به معرفی اینفلوئنسرهای ایرانی بر اساس میزان فالوئر و محبوبیت پرداختیم. اگر این مقاله را مطالعه کنید اطلاعات تکمیلی فوق‌العاده‌ای در رابطه با استفاده از پیج‌های تبلیغاتی اینستاگرام کسب می‌کنید. به‌هرحال در ادامه چند پیج پرمخاطب ایرانی فعال در اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که صفحات اینفلوئنسرها به‌خاطر مقاله‌ای که بالاتر معرفی کردیم، در این لیست جایی ندارند و صرفاً صفحات پرمخاطب با محتواهای متنوع به شما معرفی خواهند شد.
تکست کلاب (textclub)
این پیج در زمینه تولید و انتشار محتوای سرگرم‌کننده فعالیت می‌کند و ۴ میلیون فالوئر دارد! پست‌های تکست کلاب لایک و ویوی بالایی دارند که نشان‌دهنده تعامل خوب مخاطبان با این صفحه محبوب است. همچنین استوری‌های هرروزه این پیج را نباید نادیده گرفت که بخش اصلی تعامل پیج‌ها با مخاطبان‌شان از طریق استوری‌ها صورت می‌گیرد. اگر مخاطب کسب‌و‌کارتان مصرف‌کننده‌ها هستند، این پیج گزینه خوبی برای تبلیغ محتوای شما محسوب می‌شود. فقط کافی است از طریق لینکی که در قسمت بیو قرار داده شده وارد تلگرام شوید و با ادمین آن ارتباط بگیرید.
واتس فکت (whats.fact)
این پیج بازتاب‌دهنده حقایق جالب و حیرت‌انگیز جهان هستی است. نکته‌ای که این پیج را از دیگر انواع مشابهش متمایز می‌کند، استفاده از طنز برای بیان این حقایق است. واتس فکت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فالوئر دارد که به‌خاطر ماهیت طنز پیج، تعامل خوبی با آن دارند. تبلیغات در این پیج به‌صورت پست و استوری موقت یا پست دائم انجام می‌شود. این پیج هم برای پذیرش تبلیغات، لینک تلگرامی را در بیو صفحه‌اش قرار داده تا بتوانید با استفاده از آن به ادمین دسترسی پیدا کنید.
ژوان (zhuaan)
ژوان همان‌طور که در بیو توضیح داده یک مجله هنری است. ۲.۲ میلیون نفر این پیج را دنبال می‌کنند و حتی اگر فقط پارامتر لایک را در نظر بگیریم، می‌توان گفت نرخ تعامل این پیج خارق‌العاده است. محتوای ژوان عکس‌نوشته‌های خاصی است که از چند فرسخی می‌توان برند آن‌ها (ژوان) را حدس زد. اگر در زمینه‌های هنری مانند فروش تابلو‌های نقاشی، خطاطی و … فعالیت دارید، این صفحه می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. اگر دوست دارید تبلیغتان از طریق این پیج منتشر شود، فقط کافی است دایرکتی ارسال کنید و احتمالاً فرد پاسخگو شما را به آیدی ادمین در تلگرام رهنمون می‌سازد.
سینماس دی ال (cinemus_dl)
این پیج فقط درمورد فیلم و سینما نیست و می‌توان از آن به‌عنوان یک رسانه سرگرمی یاد کرد؛ اما خوب تمرکز اصلی آن بر مقوله فیلم و سینماست و ۱ میلیون فالوئر هم دارد. تبلیغات در این پیج هم به‌صورت استوری و هم‌ به‌صورت پست انجام می‌شوند. برای سفارش باید به دایرکت پیج یا آیدی تلگرامی که در بیو قرار دارد بروید.

پانداپرای (pandapry)
این پیج یکی از محبوب‌ترین صفحات اینستاگرام فارسی در میان علاقه‌مندان به حیوانات است. ۸۷۷ هزار نفر محتوای این صفحه را دنبال می‌کنند و از تعداد بالای بازدید ویدیوها می‌توان تعامل بالای آن را حدس زد. این پیج برای تبلیغ شغل‌هایی که مرتبط با حیوانات هستند عالی است. مشاغلی مانند مربی سگ یا کلینیک دامپزشکی. در بیوی این پیچ آیدی تلگرام ادمین قرار دارد که می‌توانید به ایشان برای تبلیغ صفحه‌تان پیام دهید.
برای معرفی کردن پیجتان در پیج‌های تبلیغاتی اینستاگرام، معمولاً شرطی از جانب پیج تبلیغاتی وجود ندارد. فقط کافی است مبلغ را به حساب واریز کنید و محتوای تبلیغاتی را به دست ادمین برسانید. اما اگر می‌خواهید نهایت بهره را از تبلیغ کردن ببرید، باید نکاتی را درنظر بگیرید. این شرایط که بالاتر هم اشاره‌ای به آن‌ها کردیم، لازمه موفقیت یک کمپین تبلیغاتی هستند.
مهم‌ترین مسئله، تبلیغ در صفحات مرتبط است؛ یعنی مخاطب صفحه تبلیغاتی باید مشتاق محصول یا محتوای شما باشد. برای مثال تبلیغ یک آرایشگاه زنانه در پیج قوی‌ترین مردان کار عاقلانه‌ای نیست! فراموش نکنید که صرفاً بالا رفتن تعداد فالوئر قرار نیست اتفاق خوبی باشد. زمانی می‌توان ادعا کرد تبلیغات اثر بخش بوده‌ که فالوئرهای درست به دنبال‌کنندگان‌تان افزوده شوند. نه عده‌ای سیاهی لشگر.شرایط تبلیغ در پیج‌‌های بزرگ اینستاگرام چیست
مسئله مهم بعدی که رعایت آن ضروری است، کیفیت محتوایی است که برای تبلیغتان آماده می‌کنید. آیا به‌قدری کیفیت دارد که مخاطب را درگیر کند؟ آیا عکس‌نوشته‌تان زیبا است؟ آیا ویدئویی که آماده کرده‌اید به‌خوبی ماهیت صفحه‌تان را نشان می‌دهد؟
پاسخ به این سوال‌ها کمک می‌کند تا یک محتوای مفید و ارزشمند برای تبلیغات‌تان درست کنید.

منبع: جریان
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان