انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لوکسژن U6 در راه بازار ایران

لوکسژن U6 در راه بازار ایران

#1
شرکت لوکسژن یک خودروساز تایوانی است که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و به تولید خودروهای شهری مشغول است. محصولات این کمپانی از سال ۲۰۱۰ در خاورمیانه، روسیه، آمریکای مرکزی و آسیا به فروش می‌رسد. لوکسژن  U6 یکی از شاسی‌بلندهای این کمپانی است که توسط شرکت آذویکو به‌عنوان محصول جایگزین خودرو MG 360، به‌زودی وارد بازار کشور خواهد شد.

بر اساس خبرها، قرار بود این کراس‌اوور توسط شرکت «آرمان موتور کویر» وارد بازار شود اما پس از تحریم‌ها، منتفی شد. لوکسژن U6 پیش‌ازاین به دلیل طراحی خارجی جذاب و آپشن‌های بسیار زیاد مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته بود حال باید دید درصورت ورود به بازار، چه جایگاهی را به دست خواهد آورد.

[عکس: 23647.jpg]

گروه صنعت خودرو آذربایجان بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده خودروهای سواری در شمال غرب ایران است که در سال 2016 با نام تجاری آذویکو با همکاری کمپانی سایک موتور چین اقدام به تولید و فروش خودروهای سواری ام‌جی برای نخستین‌بار در ایران کرد.

متأسفانه بعد از اعمال تحریم‌ها علیه ایران آزویکو نتوانست به همکاری خود با این خودروساز چینی ادامه دهد. ازاین‌رو در شهریورماه امسال خبرهایی مبنی‌بر مشخص‌شدن تولید لوکسژن U6 به‌صورت SKD در کارخانه آزویکو شنیده شد این خودرو تایوانی را جایگزین خودرو ام‌جی 360 کند تا عنوان خودرو جایگزین به دارندگان حواله‌های ام‌جی 360 تحویل دهد. البته این خودروساز در نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی و نظارتی اعلام کرده بود که این کراس‌اوور تایوانی را فقط به دارندگان بیش از ۲ حواله ام‌جی ۳۶۰ تحویل خواهند داد. اتفاقی که باعث شد دراین‌بین تعداد قابل‌توجهی از حواله داران آزویکو از این اقدام گلایه‌مند باشند.
از سویی دیگر، سازمان تعزیرات هم اعلام کرد این خودروساز موظف است بهمن 1399، مشکل تعهدات مربوط به ام‌جی ۳۶۰ را با تحویل لوکسژن U6 برطرف کند. اتفاقی که احتمالاً به‌زودی شاهد آن خواهیم بود.

این خودرو در بازار رقیب‌های زیادی دارد که هرکدام در برند خود از بهترین‌ها هستند. هرچند شاید بتوان گفت لوکسژن U6 ازنظر امکانات رفاهی و حتی قدرت و پیشرانه حرفی برای گفتن دارد.

لوکسژنU6 در بازار ایران رقبایی مانند هاوال H2، جک S5 و هایما S7 را مقابل خود می‌بیند و برای موفقیت در بازار کشور محکوم به داشتن قیمت رقابتی است.

[عکس: 1507543824535.jpg]

کمپانی آزویکو خودرو لوکسژنU6  را با حضور در نمایندگی شهر مشهد، قیمت این خودرو را نیز اعلام کرد. قیمت اعلام‌شده برای لوکسژن‌U6  از سوی آذویکو 990 میلیون تومان است. قیمتی که در صورت صحت آن، باید گفت رقمی قابل‌توجه برای این خودرو تایوانی است، رقم بزند.
آزویکو مدت زیادی است که درگیر حواله‌های فروخته‌شده خودرو ام‌جی 360 است و هنوز تعداد قابل‌توجهی تعهد برای این خودرو دارد و درنهایت قرار شد خودروهای جایگزین ازجمله لوکسژن U6به مشتریان تحویل داده شود. اما قیمت این خودرو با سدان چینی فروخته‌شده بسیار متفاوت است و همین موضوع باعث گلایه بسیاری از حواله داران ام‌جی 360 شده؛ حال باید دید با این قیمت، عکس‌العمل حواله داران چه خواهد بود.
مشاهده قیمت بازار خودروهای خارجی بازار
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان