انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درمان بی اشتهایی کودکان با کشف دلیل بی اشتهایی کودک

درمان بی اشتهایی کودکان با کشف دلیل بی اشتهایی کودک

#1
بی اشتهایی در کودکان چیست؟
بی اشتهایی در کودک مقوله ای است که در مواقع مختلف ممکن است برای یک کودک بروز کند در خیلی از مواقع این یک امر طبیعی است و به علت غذاها و تنقلاتی است که کودک مصرف کرده و درگر میلی به خوردن غذا ندارد. اما گاهی این امر به یک نگرانی برای والدین تبدیل می شود که در این مواقع حتماً باید علت بی اشتهایی در مرحله اول شناسایی شود تا بتوان به برطرف شدن این مشکل اقدام نمود.
علت بی اشتهایی کودکان
1. شایع ترین رفتارهای نادرست والدین که باعث رفتار بی اشتهایی در کودکان می شود، شامل موارد زیر است:

والدین هر روز بر سر غذا با کودک خود کلنجار می‌روند.

پدر و مادر از یکسری فعالیت های هیجان انگیز مثل آواز خواندن، شکلک در آوردن، دلقک بازی برای به وجد آوردن کودک در حین غذا دادن ،استفاده می‌کنند.

والدین با دادن احساس گناه به کودک مثل وانمود به گریه کردن یا گفتن تو بچه خوبی نیستی، غذا رو به بچه همسایه ببرم بدم! او را وادار به خوردن غذا می‌کنند.

والدین با تهدید کردن یا کتک زدن کودک، او را وادار به غذا خوردن می‌کنند.

والدین با رشوه دادن مثلا اگر غذاتو بخوری فلان شکلات، خوراکی یا فلان اسباب بازی و...را برات می خرم، کودک را ترغیب به خوردن می‌کنند.

والدین سعی می کنند، موقع پخش تبلیغات یا فیلم های مورد علاقه کودک، زمانی که حواس کودک پرت است، به او غذا بدهند.
در صورتی که رفتارهای بالا جزء رفتارهای شما با کودکتان نیست، حالا می توانید علل دیگر را بررسی کنید.

2.  بی توجهی والدین به سلیقه غذایی کودک
بعضی بچه ها به طور ژنتیکی کم اشتها و بعضی پر اشتها هستند. برای کمک به درمان بی اشتهایی کودکان شناسایی سلیقه کودک بسیار مهم می‌باشد. بعضی میل به پروتئین و بعضی میل به مواد قندی دارند. اگر این تفاوت ها را شما در نظر نگیرید و بخواهید کاملا مطابق دستور پزشک عمل کنید، ممکن است کودک را مجبور به خوردن های اجباری و به دنبال آن رفتار بی اشتهایی را در کودک بوجود بیاورند.
3- کمال گرایی مادر
زمانی که مادر تلاش می کند تا کودکش بالای منحنی رشد باشد، بدون توجه به این که کودکش در موقع تولد چه وزنی داشته، باعث می شود تا تلاش مضاعفی برای خورد و خوراک کودکش داشته باشد. زمانی که کودک با بی اشتهایی با غذا برخورد می کند، مادر آشفته شده و ممکن است شروع به اجبار در غذا دادن کند و برخوردهای فیزیکی به جای رفتارهای همدلانه از مادر سربزند.  این زور و اجبار به طبع لجبازی کودک و بی اشتهایی را بدنبال دارد.
4- تجربه دردناک
وقتی کودک در تجربه های اول برای مثال سوپ داغ یا فرنی بی مزه ای را می خورد، در مواجه دوباره با غذاهایی به آن سبک، روی خود را برمی گرداند.  یا زمانی که کودک به یک نوع ماده غذایی خاص حساسیت دارد و باعث دردهای روده ای یا معده می شود، ممکن است کلا از غذا خوردن بترسد و با بستن دهان خود از خوردن هر غذایی امتناع ورزد. این تجربه بی اشتهایی ناگهانی کودک را به دنبال خواهد داشت.
5- آموزش سختگیرانه غذا خوردن قبل از سه سالگی
اصرار والدین به رعایت قوانینی مثل پشت میز و صندلی نشستن یا شیوه خاص، قاشق گرفتن کودک زیر سه سال و یا باور این که هر چیزی را اگر از ابتدا درست یاد نگیرد، می خواهد تا آخر عمر غلط انجام دهد، باعث می شود غذا خوردن برای کودک تجربه ناگواری شود. والدین نباید قبل از 3 سالگی در مورد غذا خوردن سخت گیری کنند و کودک در این سن غذای خود را به لباس و وسایل اطراف خود می مالد. در واقع با غذا بازی می کند. در این بین غذا را هم در دهان خود می گذارد و آموزش سختگیرانه غذا خوردن فقط رفتار لجبازی و راه افتادن بازی قدرت با والدین را به همراه خواهد داشت. با ما همراه باشید تا روش های موثر در درمان بی اشتهایی کودکان را به شما آموزش دهیم.


بیشتر بخوانید: درمان بی اشتهایی کودکان با کشف دلیل بی اشتهایی کودک



برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره کودک می توانید با مشاوران افرا کلینیک تماس حاصل نمایید.

66558225 – 021
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان