انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
در تابستان 99 کدام خودروها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟

در تابستان 99 کدام خودروها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟

#1
روند افزایش قیمت ارز در کشورمان باعث شده است که قیمت بخش زیادی از کالاهای اساسی نیز تحت تاثیر قرار بگیرند. خودرو نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به‌تبع دیگر کالاهای موجود در کشور وارد کانال یک‌طرفه افزایش قیمت شد. در این میان به نظر می‌رسد که قیمت روز محصولات ایران خودرو که از همان ابتدا بالاتر از محصولات گروه خودروسازی دیگر یعنی سایپا بود به‌شدت افزایش پیدا کند. از اواخر سال 98 و با شیوع ویروس کرونا این شیب تندتر شد و خودروها افزایش قیمت‌های لحظه‌ای را تجربه کردند. به‌نحوی‌که اکنون بسیاری از خانواده‌های ایرانی قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و دیگر به خودرو به چشم یک کالای اساسی نگاه نمی‌کنند.

افزایش قیمت روز محصولات ایران خودرو نسبت به خودروهای گروه سایپا بسیار محسوس‌تر است. به همین دلیل در این مقاله ما افزایش قیمت این محصولات را بررسی می‌کنیم. خودروهایی که تا همین یکی دو سال پیش با قیمتی کمتر از نیم میلیون تومان به فروش می‌رسیدند، اکنون پا به عرصه خودروهای میلیاردی گذاشته و از مرز یک میلیارد تومان گذشته‌اند. به‌عنوان‌مثال خودروی ویتارا ایران خودرو تنها در فصل تابستان افزایش قیمتی 235 میلیون تومانی را تجربه کرده و با ثبت قیمت 1 میلیارد و 170 میلیون تومان رکورددار افزایش قیمت در میان خودروهای داخلی است.

اگر نگاهی به نمودارهای افزایش قیمت در تابستان 99 بیندازیم، افزایش قیمت روز محصولات ایران خودرو در تابستان 99 از 28 میلیون تومان تا 235 میلیون تومان متغیر بوده و باعث کاهش شدید قدرت خرید خریداران این گروه خودروسازی شده است. به همین دلیل هرروز شاهد گزارش‌هایی هستیم که پارکینگ‌های پر از خودروی این شرکت را نشان می‌دهد که خریداری برایشان پیدا نمی‌شود. بااین‌حال روند افزایشی قیمت روز محصولات ایران خودرو همچنان ادامه دارد و شیب آن هنوز تند است.

در میان خودروهای تولید این شرکت رتبه دوم بعد از ویتارا، پژو 2008 است. خودرویی که با 170 میلیون افزایش قیمت در مدت 3 ماه اکنون با قیمتی برابر با 950 میلیون تومان به فروش می‌رسد. تندر 90 پلاس دنده اتوماتیک با 120 میلیون افزایش قیمت در جایگاه سوم قرار دارد. خودرویی پرطرفدار که در این روزها قیمت 375 میلیون تومان را تجربه می‌کند. در جایگاه چهارم لیست افزایش قیمت روز محصولات ایران خودرو نام پژو 207 اتوماتیک به چشم می‌خورد که با افزایش قیمت 90 میلیون تومانی به 437 میلیون تومان رسیده است. جایگاه پنجم جدول رکوردداران گرانی خودرو متعلق به دنا پلاس توربو 4 ایربگ است که افزایش 70 میلیونی قیمت و رسیدن آن به 425 میلیون تومان جنجال زیادی در فضای مجازی برانگیخت.


منبع مقاله:
https://vigiato.net/p/142240
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان