انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چند راه مهم برای افزایش بازدید آگهی در اینترنت

چند راه مهم برای افزایش بازدید آگهی در اینترنت

#1
جایگاه تبلیغ، اندازه و طرح مناسب را انتخاب کنید:
در بخش قبلی اشاره کردیم که قرار دادن تبلیغ در بخش های انتهایی باعث می شود تا تعداد بسیار زیادی از کاربران سایت اصلا چشمشان به تبلیغ شما نخورد. اما این به آن معنا نیست که بهترین جا برای قرار دادن تبلیغ و آگهی در بالا ترین نقطه ممکن در صفحه سایت است.

بازاریابان دیجیتال برای آن که متوجه شوند تبلیغات در کدام قسمت از سایت بیشترین بازدید را دارند و راحت تر در خاطر کاربران ماندگار می شوند تحقیقات زیادی را انجام داده اند. نتیجه این تحقیقات نشان داد که بهترین و جذاب ترین مکان برای درج آگهی، کمی بالا تر از قسمت میانی یک صفحه اینترنتی است. در واقع اگر یک صفحه از یک سایت را از وسط به دو قسمت بالایی و پایینی تقسیم کنیم، بهترین جا برای تبلیغ کمی بالا تر از خط تقسیم است.

آمار نشان می دهد که تبلیغاتی که در این قسمت قرار می گیرند از شانس بازدید ۶۸ درصدی برخوردار هستند. یعنی ۶۸ درصد از کاربران سایت قطعا این آگهی را می بینند که آمار بسیار خوبی است. مورد بعدی که در افزایش بازدید آگهی شما بسیار تاثیر گذار است، سایز و ابعاد آگهی است. امروزه برای انواع مختلف آگهی ها سایز های مشخصی پیشنهاد می شود که میزان قابل رویت بودن آن ها اثبات شده است. این سایز ها برای تبلیغات افقی عبارت هستند از:

۷۲۸ ×۹۰
۳۰۰ ×۲۵۰
۳۰۰ ×۶۰۰
و برای تبلیغات عمودی این ابعاد پیشنهاد می شود:

۱۲۰ × ۱۴۰
۲۴۰ × ۴۰۰
۱۶۰ ×۱۶۰
۱۲۰ ×۶۰۰
جالب است بدانید که اصولا توصیه می شود تا از تبلیغات عمودی بیشتر از تبلیغات افقی استفاده کنید. دلیل این امر این است که تبلیغات عمودی به دلیل دراز بودنشان، وقتی کاربر اسکرول می کند همچنان در معرض دید هستند. در حالی که تبلیغات افقی هنگام اسکرول کردن زود تر از میدان دید خارج می شوند. فرمت و نحوه نمایش آگهی نیز در میزان دیده شدن آن موثر است. آگهی های استیکی یا Sticky ads از شانس دیده شدن بالا تری برخوردار هستند.

این آگهی ها در واقع به قسمتی از صفحه کاربر می چسبند و حتی اگر کاربر صفحه را اسکرول کند همچنان در معرض دید خواهند بود. البته استیکی ادز تنها در دسکتاپ قابل استفاده هستند. در نهایت لازم است بگوییم که حتما نباید خود را به این نکات ذکر شده محدود کنید. با استفاده از خلاقیت خود و با توجه به نوع محصول و یا خدماتی که تبلیغ می کنید، از طرح ها و سایز های مختلف استفاده کنید.

اما حواستان باشد که بیش از حد دیده شدن تبلیغ هم چیز خوبی نیست. یک تبلیغ درشت و بد قواره که بخش بزرگی از صفحه سایت را بپوشاند باعث افزایش مشتریان شما نمی شود.

سرعت لود صفحه را بهبود دهید:
سرعت لود پایین صفحه وب سایت یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود میزان بازدید آگهی کاهش یابد و به نتیجه مطلوب از تبلیغات نرسید. اگر سرعت بالا آمدن یک سایت پایین باشد و صفحات آن در کمتر از سه ثانیه لود نشوند، اکثر کاربران قبل از دیدن محتوای صفحه آن را می بندند و به دیگر سایت های سریع تر مراجعه می کنند. در نتیجه تبلیغ شما در این صفحه نیز هرگز دیده نخواهد شد.

اما خبر خوب این است که امروزه امکانات زیادی برای تنظیم نحوه لود یک صفحه و محتوا های موجود در آن وجود دارد که باعث می شود شانس دیده شدن تبلیغات افزایش یابد. در ادامه این راه ها را بررسی می کنیم:

لیزی لودینگ
لیزی لودینگ در واقع یک لودینگ هوشمندانه برای صفحات وب سایت است. این نوع لودینگ به این صورت عمل می کند که تنها روی نقطه دید کاربر سایت تمرکز دارد.

یعنی تنها بخشی از محتوا و تبلیغات را نشان می دهد که در آن لحظه در میدان دید کاربر قرار دارند. به این شکل لازم نیست کل صفحه و تمام محتویات و تبلیغات آن یک جا به شکل کامل لود شوند.

در نتیجه سرعت بالا آمدن پیج بیشتر خواهد بود.

لودینگ نا متقارن:
استفاده از تگ های پابلیشر گوگل (GPT) و تگ های ادسنس (AdSense) باعث می شود تا تبلیغات و آگهی های شما به شکل مستقل از منابع یک صفحه لود شوند.

این امر باعث می شود تا به منابع پیج فشار وارد نشود. در این روش محتوا های پیج و تبلیغات مستقل از هم بارگذاری می شوند و وجود انواع تبلیغات باعث کند شدن صفحه نخواهد شد.

به حداقل رساندن پس بک:
منظور از به حداقل رساندن پس بک ها این است که تعداد دفعاتی که یک تبلیغ بین سرور ها جا به جا می شود به حداقل رسانده شوند.

کاهش پس بک ها باعث لودینگ سریعتر پیج و در نتیجه افزایش بازدید آگهی می شود.

دستگاه ها و کانال ها را برای افزایش بازدید آگهی آنالیز کنید

دستگاه ها و کانال ها را آنالیز کنید:
کانال های انتشار متفاوت و دستگاه هایی که از این کانال ها برای بازدید از یک سایت استفاده می کنند قابل آنالیز و بررسی هستند.

برای آن که پی ببرید کاربران با استفاده از چه دستگاه هایی و با استفاده از کدام مسیر ها تبلیغ شما را دیده اند، به این فاکتور ها توجه کنید:

حجم ترافیک در هر مسیر
میزان تعامل کاربر با تبلیغ
تعداد و میزان تکرار یک تبلیغ
به عنوان مثال، ممکن است با بررسی این موارد پی ببرید که تبلیغات عکس محور روی دستگاه های موبایل بیشتری میزان بازدید را داشته اند.

در عین حال، تبلیغات ویدیویی مانند تبلیغاتی که در یوتیوب مشاهده می کنیم روی دسکتاپ بیشتر از موبایل دیده شده اند.

اما این آمار چه استفاده ای برای شما دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که شما می توانید طراحی تبلیغ خود را با تمرکز روی دستگاه و مسیری بگذارید که بیشتر دیده می شوند.

یعنی اگر یک وبسایت یا اپ آمار قابل توجهی برای کاربران موبایلی دارد، شما می توانید با توجه به ابعاد صفحه موبایل تبلیغات جذابی را طراحی کنید که نظر مخاطب را جلب کند.

همچنین برای مسیر ها و وب سایت هایی که بیشتر از کامپیوتر به آن متصل می شوند، می توانید از تبلیغات بزرگ تر و امکاناتی مانند استیکی ادز (Sticky Ads) استفاده نمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان