انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت پرده رومن و پرده ورمن

تفاوت پرده رومن و پرده ورمن

#1
شاید بعضی افراد فکر کنند که این دو نوع پرده به دلیل شباهت نوشتاری و گفتاری شبیه هستند اما در حقیق هیچ شباهتی از نظر ظاهری به هم ندارند. پرده رومن از پارچه ساده و بدون چین ساخته می شود و هنگام تا شدن به صورت منظم و به صورت عمودی جمع می شوند. اما پرده های ورمن از دو طرف شروع به تا شدن می کند و دور یک محور می چرخد.

در میان معرفی این پرده ها، پرده شید نیز یکی از بهترین و پرکاربردترین نوع پرده برای آشپزخانه ها می باشد. تفاوت این محصول با پرده رومن در نوع پارچه و نوع جمع شدن آن است که باعث شده تا به پرده کرکره ای نیز شهرت پیدا کند.

پرده شید به صورت کامل در پایه خود جمع می شود دقیقاً مانند کرکره مغازه ها اما پرده های رومن به صورت پله پله روی هم جمع شده و زیبایی خاصی به محیط می بخشد. انتخاب نوع پرده با توجه به سلیقه و محیطی که قرار است پرده نصب شود انجام می گیرد.

برای مثال برای محیط های کلاسیک توصیه می شود تا از پرده رومن با پارچه کاملاً کلاسیک استفاده شود. از این نوع پرده برای پنجره سالن پذیرایی و نشیمن بیشتر استفاده می شود. ویژگی خوب این پرده امکان تنظیم نور می باشد تا در روز بتوانید از نور آفتاب بهره ببرید.

امروزه با استفاده از پارچه های متنوع و گران قیمت می توانید پرده های مجللی را داشته باشید. برای پرده های سلطنتی می توانید از ترکیب پرده های رومن و پرده های دیگر استفاده کنید. تا در کنار زیبایی، آسایش و راحتی را نیز داشته باشید.

عواملی مهم در انتخاب پرده:
رنگ
جنس
ابعاد
نوع پرده

انواع پرده:
پرده کلاسیک
پرده سلطنتی
پرده شید
پرده زبرا
پرده کرکره ای
پرده پارچه ای
پرده پانچی
پرده پلیسه ای

اما باید گفت که یکی از زیباترین نوع پرده، پرده رومن می باشد که شامل پرده کلاسیک و پرده سلطنتی نیز می شود.

پرده زبرا نیز یک نوع پرده است که دارای خط هایی می باشد و از جنس پرده توری می باشد. در این نوع پرده امکان تنظیم نور بدون جمع کردن پرده وجود دارد.

چگونگی نصب پرده های رومن:
یکی از موارد مهم در جلوه ی زیبای پرده، درست نصب شدن پرده است. نصب صحیح پرده بسیار پر اهمیت است چون جلوه پرده و زیبایی زمانی کامل می شود که پرده به درستی نصب شده باشد. اگر شما بهترین پارچه و بهترین نوع پرده را انتخاب کنید اما نصب آن را به درستی انجام ندهید پرده شما ناقص و زشت نمایش می دهد.

دکوراسیون منزل برای خیلی از افراد مهم است اما باید این را در نظر بگیرید در طراحی دکوراسیون و فنگ شویی رنگ پارچه مبلی و پرده ها باید همخوانی داشته باشد. نه این که حتماً یک رنگ باشد اما لازم است یک هارمونی رنگ را در انتخاب پارچه رعایت کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان