۱۳۹۹/۰۶/۱۳, ۱۲:۳۴ ب.ظ
برلیانس کراس C3یه ماشین هاچبک چینی هستش که در حال حاضر به شکل انحصاری توی بازار ایران و توسط پارس خودرو تولیدش میکنه و مدت زیادی از حضورش توی بازار نمیگذره. باید بگم که برلیانس کراس در واقع یک مدل ارتقا یافته از هاچبک H320 است که تغییرات جزئی را به خود میبیند.مقایسه دنا پلاس با برلیانس کراس C3
دنا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که بر پایه دنا ساخته شده. به زبان دیگر دنا پلاس یک مدل فیس لیفت شده از دنا است که تغییراتی را در ظاهر بدنه تجربه کرده است. تصمیم ایران خودرو برای طراحی و تولید دنا پلاس، پس از انتقاداتی بود که به طراحی دنا وارد شده بود و بسیاری از مردم آن را شبیه به سمند میدانستند و همین موضوع باعث شد تا تغییراتی هرچند کوچک در مدل پلاس به وجود بیاید.
طراحی کلی دنا پلاس بر اساس همان دنا است و شکل و ماهیت هیچ کدام از بخشها تغییر نکرده. شاید قابل توجهترین نکته در طراحی بدنه دنا پلاس، اضافه شدن یک خط ممتد در نمای جانبی باشد که از گلگیر جلو تا گلگیر عقب امتداد یافته و بر روی درها هم کشیده شده است. البته این تمام اتفاقی نیست که رخ داده و در چراغها هم تغییراتی به وجود آمده است. چراغهای جلو اکنون از نوع نئون هستند به علاوه اینکه در مجموعه چراغهای جلو، دیلایت یا چراغ روز هم گنجانده شده. البته طراحی چراغهای عقب هم به روز شده و جذابتر شده است.طراحی کابین دنا پلاس هیچ تغییری را در مقایسه با دنا تجربه نکرده و این دو خودرو کاملا شبیه به یکدیگر هستند. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از جنس پلاستیک است و تزئیناتی از چوب بر روی داشبورد و پنل درها مورد استفاده قرار گرفته که موجب شده کابین از آن یکپارچگی و یکدستی کمی فاصله بگیرد. به علاوه اینکه روکش صندلیها از جنس پارچه است و کیفیت سواری و ارگونومی صندلیها وضعیت مطلوبی دارد. در مجموع خانواده دنا به دلیل ابعاد نسبتا بزرگ، فضای داخلی راحتی دارد و سرنشینان در مسیرهای طولانی احساس نسبتا راحتی خواهند داشت
دنا پلاس از همان پیشرانه EF7 بهره میبرد که پیش از این در خانواده سمند و دنا معمولی مورد استفاده قرار گرفته بود و به اصطلاح موتور ملی شناخته میشود. این موتور حجمی معادل 1.7 لیتر و 4 سیلندر دارد و میتواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که هماهنگی چندان بالایی با موتور ندارد و نمیتوان نمره بالایی برای آن قائل شد. به علاوه اینکه موتور EF7 به خودی خود از مشکلات زیادی رنج میبرد و ممکن است گاهی مالک خود را به دردسر بیندازد.
برلیانس کراس C3 در دو نسخه با موتورهای متفاوت عرضه میشود که ما در اینجا در مورد مدل 1.6 لیتری صحبت میکنیم. این موتور 4 سیلندر میتواند 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و در سایر محصولات برلیانس هم مورد استفاده قرار گرفته. برای انتقال این قدرت به چرخهای جلو یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که عدم هماهنگی آن با موتور مشهود است. این موتور مدت زیادی نیست که در خودروهای برلیانس استفاده میشود و هنوز امتحان خود را پس نداده بنابراین نمیتوان در مورد کیفیت آن اظهار نظر قطعی کرد.خودروی برلیانس کراس c3 یک مزیت مهمی که دارد این هست که قطعات یدکی و آپشن های آن به راحتی پیدا می شود فقط کافی است سری به https://zed.fit/ بزنید تا با کم ترین زمان خرید خود را انجام دهید.
دنا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که بر پایه دنا ساخته شده. به زبان دیگر دنا پلاس یک مدل فیس لیفت شده از دنا است که تغییراتی را در ظاهر بدنه تجربه کرده است. تصمیم ایران خودرو برای طراحی و تولید دنا پلاس، پس از انتقاداتی بود که به طراحی دنا وارد شده بود و بسیاری از مردم آن را شبیه به سمند میدانستند و همین موضوع باعث شد تا تغییراتی هرچند کوچک در مدل پلاس به وجود بیاید.
طراحی کلی دنا پلاس بر اساس همان دنا است و شکل و ماهیت هیچ کدام از بخشها تغییر نکرده. شاید قابل توجهترین نکته در طراحی بدنه دنا پلاس، اضافه شدن یک خط ممتد در نمای جانبی باشد که از گلگیر جلو تا گلگیر عقب امتداد یافته و بر روی درها هم کشیده شده است. البته این تمام اتفاقی نیست که رخ داده و در چراغها هم تغییراتی به وجود آمده است. چراغهای جلو اکنون از نوع نئون هستند به علاوه اینکه در مجموعه چراغهای جلو، دیلایت یا چراغ روز هم گنجانده شده. البته طراحی چراغهای عقب هم به روز شده و جذابتر شده است.طراحی کابین دنا پلاس هیچ تغییری را در مقایسه با دنا تجربه نکرده و این دو خودرو کاملا شبیه به یکدیگر هستند. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از جنس پلاستیک است و تزئیناتی از چوب بر روی داشبورد و پنل درها مورد استفاده قرار گرفته که موجب شده کابین از آن یکپارچگی و یکدستی کمی فاصله بگیرد. به علاوه اینکه روکش صندلیها از جنس پارچه است و کیفیت سواری و ارگونومی صندلیها وضعیت مطلوبی دارد. در مجموع خانواده دنا به دلیل ابعاد نسبتا بزرگ، فضای داخلی راحتی دارد و سرنشینان در مسیرهای طولانی احساس نسبتا راحتی خواهند داشت
دنا پلاس از همان پیشرانه EF7 بهره میبرد که پیش از این در خانواده سمند و دنا معمولی مورد استفاده قرار گرفته بود و به اصطلاح موتور ملی شناخته میشود. این موتور حجمی معادل 1.7 لیتر و 4 سیلندر دارد و میتواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که هماهنگی چندان بالایی با موتور ندارد و نمیتوان نمره بالایی برای آن قائل شد. به علاوه اینکه موتور EF7 به خودی خود از مشکلات زیادی رنج میبرد و ممکن است گاهی مالک خود را به دردسر بیندازد.
برلیانس کراس C3 در دو نسخه با موتورهای متفاوت عرضه میشود که ما در اینجا در مورد مدل 1.6 لیتری صحبت میکنیم. این موتور 4 سیلندر میتواند 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و در سایر محصولات برلیانس هم مورد استفاده قرار گرفته. برای انتقال این قدرت به چرخهای جلو یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که عدم هماهنگی آن با موتور مشهود است. این موتور مدت زیادی نیست که در خودروهای برلیانس استفاده میشود و هنوز امتحان خود را پس نداده بنابراین نمیتوان در مورد کیفیت آن اظهار نظر قطعی کرد.خودروی برلیانس کراس c3 یک مزیت مهمی که دارد این هست که قطعات یدکی و آپشن های آن به راحتی پیدا می شود فقط کافی است سری به https://zed.fit/ بزنید تا با کم ترین زمان خرید خود را انجام دهید.