انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راه اندازی سایت آگهی نیاز به مجوز دارد؟

راه اندازی سایت آگهی نیاز به مجوز دارد؟

#1
اگر به فکر راه اندازی یک وب سایت آگهی اینترنتی بوده اید، آیا می دانید که این وب سایت به مجوز خاصی نیاز دارد یا خیر؟ آیا گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی برای همه وب سایت ها الزامی است؟ در مورد وب سایت های درج آگهی چطور؟ آیا سایت های درج آگهی نیاز به کسب مجوز دارند؟ اصلا برای راه اندازی وب سایت به چه مجوزی نیاز است؟ با همراه باشید تا پاسخ خود را پیدا کنید.

راهنمای اخذ مجوز برای وب سایت های درج آگهی:
روزانه وب سایت های متنوع زیادی به بستر اینترنت اضافه می شوند. اما هر کدام از این وب سایت ها برای هدف و منظور خاصی طراحی شده اند. ممکن است شما نیاز داشته باشید تا یک وب سایت فروشگاهی را راه اندازی کنید و کالا یا خدمات خود را برای فروش قرار دهید. شاید هم وب سایت شما یک وب سایت کاربر محور باشد و صرفا برای تولید محتوای متنی یا وجود انجمن ها و فروم ها طراحی شده است. اما شاید سایت شما یک وب سایت درج آگهی رایگان مانند سایت رایگان بفروش است. آیا در این صورت هم نیاز به اخذ مجوز وجود دارد؟

آیا مجوزی که برای سایت های درج آگهی لازم است با مجوزی که به سایت های درج آگهی پولی اختصاص پیدا می کند، یکسان است؟ برای پاسخ به این سؤالات در ادامه به جوازهایی اشاره می کنیم که توسط سازمان های دولتی به سایت ها داده می شوند.

مجوز مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای وب سایت های درج آگهی:
در خصوص وب سایت های مختلف که از جمله آن ها وب سایت های درج آگهی هستند، سامانه ای با نام ساماندهی به نشانی samandehi.ir وجود دارد. این سامانه تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد. در این سامانه می توانید مجوز فعالیت فرهنگی دیجیتالی داشته باشید، نرم افزار یا محتوای دیجیتالی خود را ثبت کنید، به اپلیکیشن های موبایلی خود اعتبار دهید. وب سایت خود را ثبت کنید. کانال، صفحه، پیام رسان، شبکه های اجتماعی و … را ثبت کنید و به وب سایت خود اعتبار بیشتری دهید.

ثبت وب سایت درج آگهی شما در این سامانه باعث اعتبار دادن شما به وب سایتتان می شود. هنگامی که اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کردید، شما قادر خواهید بود لوگوی دیجیتال (رسانه) را دریافت کنید. این لوگو یک نماد دیجیتالی است که به سایت هایی که شرایط دریافت آن را داشته باشند، اعطا می شود.

این لوگو در صفحه اول سایت های درج آگهی قابل مشاهده خواهد بود و می تواند به صورت لوگوی موقت یا لوگوی دائم به متقاضیان اعطا شود. لوگوی موقت به وب سایت درج آگهی اعطا می شود که درخواست لوگوی دیجیتال را داده و تعهدنامه الکترونیکی را تکمیل کرده است. اعتبار این لوگو از تاریخ اعطا به مدت سه ماه است که در این مدت متقاضی باید مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت کند. وجود لوگوی موقت در یک وب سایت درج آگهی نشان احراز هویت متصدی وب سایت بوده و صلاحیت های متقاضی برای انجام فعالیت در دست بررسی است.

اما لوگوی دائم به متقاضی وب سایتی داده می شود که تمامی شرایط دریافت لوگو را دارد. اعتبار این لوگو ۶ ماه است که بعد از این دوره، متقاضی باید مجدد درخواست داده و احراز شرایط تمدید شود. وجود این لوگو در وب سایت های درج آگهی یا سایر وب سایت های حائز شرایط نشانه احراز هویت متصدی و داشتن صلاحیت فعالیت است.

شرایط دریافت لوگوی دائم رسانه های دیجیتال برای وب سایت های درج آگهی:
- احراز هویت متقاضی دریافت لوگو دیجیتال (رسانه) از طریق اتصال به سامانه ثبت احوال و بررسی تطبیق کد ملی متقاضی با اطلاعات وارد شده
- تطبیق حدود فعالیت وب سایت مورد تقاضا با موضوع فعالیت درج شده در اساسنامه شخص متقاضی
- دارا بودن صلاحیت قانونی متقاضی برای فعالیت در زمینه اعلام شده. به این صورت که اگر زمینه فعالیت وب سایت براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران نیازمند کسب مجوز است، متقاضی باید مجوز را دریافت کند.
- دامنه وب سایت درج آگهی یا سایر وب سایت های متقاضی دریافت لوگو باید به نام شخص حقیقی یا حقوقی درخواست دهنده لوگو دیجیتال در آیکان (مرکز ثبت دامنه) ثبت شده باشد.
- فرم درخواست باید به شکل صحیح براساس نوع رسانه، نوع فعالیت و موضوع وب سایت تکمیل شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان