انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 3 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع پرده ای که می توان در دکوراسیون استفاده کرد

انواع پرده ای که می توان در دکوراسیون استفاده کرد

#1
تأثیر پرده در دکوراسیون داخلی، جدا از تاثیر زیبایی، به عنوان عایق نیز به کار می رود. به عنوان مثال می توان از پرده های ضخیم به عنوان عایقی برای جلوگیری از نفوذ سرما و گرما و حتی صدا استفاده کرد. بنابراین قبل از اقدام به خرید پرده، ابتدا بهتر است انواع پرده را از نظر مدل، ارتفاع و جنس آن بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

انواع پرده ای که در دکوراسیون داخلی بکار می رود:
زبرا
پارچه ای (گیپور و تور، مخمل، ساتن و …)
کرکره ای چوبی، فلزی و پلیسه
رومن شید (پرده رومی)
دراپه
لوردراپه (عمودی)
والان دار
کریستالی

این پرده ها برای محیط های مسکونی مناسب هستند و بر اساس نوع اتاق (پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب و …)، نور اتاق، موقعیت جغرافیایی اتاق و اندازه اتاق مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال پرده های رولی و زبرا برای محیط های اداری مناسب تر هستند، اما می توانید از آنها در منزل هم استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که با محیط خانه هماهنگی داشته باشد.

در بین پرده هایی که نام برده شد، پرده والان دار ساده و کرکره ای طرفداران بیشتری دارند. دلیل محبوبیت این نوع از پرده ها در بین افراد، دوام و سبک طراحی ساده آنهاست. این نوع پرده ها تقریباً با اکثر مدل های طراحی هماهنگ بوده و از این رو انتخابی راحت و مناسب برای افراد هستند.

در صورتی که فضای کافی در منزل ندارید و نیاز به پرده ای دارید که فضای کمی را اشغال کند، پرده های کرکره غلتکی و رومن انتخاب مناسبی برای شما است. اما اگر در منزلتان پنجره ای بزرگ و سرتاسری دارید، توصیه ما به شما استفاده از پرده های کرکره ای عمودی است.

پرده های کرکره ای مدل های متنوعی دارند و با هر رنگی در بازار موجود هستند. بنابراین می توانید با توجه به طراحی داخلی منزل یا محل کارتان، در رنگ مورد نظرتان آن را تهیه و استفاده کنید.

انواع پرده های کرکره ای:
زبرا یا غلتکی
چوبی
آلومینیومی
لوردراپه
شید رول

پرده زبرا:
با استفاده از این پرده به راحتی می توانید نور داخل اتاقتان را با جابجایی نوارهای افقی پرده، تنظیم کنید و به مقدار دلخواه با فضای بیرون ارتباط چشمی داشته باشید و یا اینکه با بستن اسلایدهای این پرده، فضای اتاقتان را کاملاً خصوصی کنید.

این پرده در واقع یکی از انواع پرده شید است که شید همان پرده رولی است. نحوه جمع کردن این پرده به سمت بالا و به دور یک محور است. در یک طرف این پرده زنجیری وجود دارد که می توان به وسیله آن پرده را بالا و پایین برد و یا به سمت بالا جمع کرد.

پرده زبرا به پرده کرکره ای بی شباهت نیست و تنها در نوع پارچه ای که در ساختشان به کار رفته از هم متمایز می شوند. همچنین پرده زبرا از پرده کرکره ای مقاوم تر است و دوام بیشتری دارد. این پرده از دو لایه تشکیل شده و می توان آن را به راحتی چه به صورت دستی و چه به صورت برقی تنظیم کرد.

همانطور که گفته شد به این پرده، پرده رولی گفته می شود و از این رو اکثر افراد این پرده را به عنوان پرده رولی می شناسند.

از پرده زبرا برای پوشش پنجره هایی با مساحت زیاد استفاده می شود و می توان با تنظیم نوارهای آن، سایه روشنی زیبا درون محیط خلق کرد و محیطی زیبا داشت.

ویژگی های پرده زبرا:
متشکل از تور و ساتن در انواع رنگ ها و طرح ها
زیبا و مقرون به صرفه
متنوع بودن
ایجاد سایه روشن در فضا
متناسب با انواع فضاهای اداری و مسکونی
قابل شستشو بودن

ویزگی های بسیار زیاد پرده زبرا این پرده را به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین پرده ها در میان افراد، تبدیل کرده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط tuio

انواع پرده ای که می توان در دکوراسیون استفاده کرد

#2
در دکوراسیون داخلی ساختمان خیلی چیزا مهمه 
مثل خرید کف پوش مناسب- کاغذ دیواری و ....
بهترین انواع دکوراسیون داخلی رو در سایت http://raphgroup.com ببینید.
پاسخ

انواع پرده ای که می توان در دکوراسیون استفاده کرد

#3
بسیار عالی
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان