انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
غاری اسرار آمیز در جزیره قشم

غاری اسرار آمیز در جزیره قشم

#1
غار خربس از جمله غارهای عجیب کشورمان است که در 15 کیلومتری جزیره قشم واقع شده؛ جذابیت های این غار سبب شده سالانه توریست های زیادی از اقصی نقاط دنیا برای بازدید از آن راهی ارتفاعات روستای خربس شوند. اما چرا غار خربس تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ دلیل اسرار آمیز بودن غار خربس چیست؟ در ادامه ما را همراهی کنید تا به بررسی ویژگی های این جاذبه عجیب بپردازیم. 



[عکس: s8fx_11.png]



چگونگی ایجاد غار خربس قشم
برخی از محققان معتقدند که این غار متعلق به دوران مادها بوده و حدود 2800 سال قبل در اثر فروکش کردن سطح آب تشکیل شده است. حتی بر روی بدنه غار صدف هایی وجود دارد که بر این ادعا صحه می گذارد. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که این غار مکانی برای عبادت الهه آب (آناهیتا) بوده اما با گذشت زمان و در طول تاریخ این مکان برای اهدافی چون دفاعی، مسکونی و مذهبی مورد استفاده قرار گرفته است.
معماری عجیب غار خربس قشم
معماری صخره ای غار خربس از ویژگی های منحصر به فرد آن محسوب می شود؛ در نگاه اول به بدنه این غار متوجه وجود سوراخ های پرتعدادی بر روی آن می شویم که نظیر آن را در هیچ کجا نمی توان یافت. اما شگفتی های غار را هنگام ورود به فضای داخلی آن مشاهده می کنید؛ تونل های زیبا و تودرتویی که به واسطه راهروهای باریک به یکدیگر متصل می شوند و گردشگران می توانند در آن ها رویابافی کرده و به دنیای دیگری سفر کنید. این تونل ها کاملا طبیعی و در اثر عوامل زمین شناختی و گذر زمان ایجاد شده اند اما بعدها که انسان توانست به آن راه پیدا کند، بخش هایی از آن را تکمیل نمود. در طول سالیان گذشته افراد زیادی به دنبال کشف راز تونل های غار خربس جزیره قشم  Idea بوده اند که این فعالیت ها همچنان ادامه دارد. گفته می شود دالان های به وجود آمده در غار خربس برای تامین نور بوده تا نور کافی به فضاهای داخلی غار برسد. خوب است بدانید که ارتفاع دیوارهای صخره ای این غار بین 20 الی 30 متر هستند.
[عکس: nhxl_22.jpg]
[عکس: 5yog_22.1.jpg] [عکس: h680_22.2.jpg]


ویژگی های خاص غار خربس قشم
پیش از این که وارد غار خربس شوید ممکن است فکر کنید که این غار هم، مانند دیگر غارهایی که از آن ها دیدن کرده اید می باشد و حتی شاید از این که مسافتی را برای بازدید از غاری ساده طی کرده اید پشیمان شوید اما به محض این که وارد غار می شوید تمام افکار منفی از یادتان می رود و محو معماری بی همتای آن می شوید. اگرچه این غار به صورت طبیعی ایجاد شده ولی در برخی قسمت های آن آثاری دیده می شود که توسط دست انسان کنده کاری شده اند و در نوع خود بسیار جالب می باشند؛ اما نکته ای که در رابطه با برخی از آن ها وجود دارد این است که مشخص نیست بیانگر چه منظوری هستند. این غار در حقیقت از 4 غار کوچکتر تشکیل شده که به یکدیگر راه پیدا می کنند. غار خربس دارای یک تالار مرکزی است که گویا محل تجمعات بوده است. از آن جایی که خفاش ها در مکانی تاریک زندگی می کنند، این غار مکان مناسبی برای حضور و حیات آن ها محسوب می شود؛ هنگام بازدید از این مکان ممکن است یک جفت عقاب ماهیگیر هم مشاهده کنید. وجود صدف ها بر روی دیواره های غار بیانگر آن است که این مکان در گذشته زیر آب بوده است.
[عکس: j7l1_33.jpeg]


امکانات غار خربس قشم
از جمله امکاناتی که گردشگران قشم می توانند در محل غار خربس مورد استفاده قرار دهند می توان به سرویس بهداشتی، غرفه ها و مغازه های مواد خوراکی و صنایع دستی و پارکینگ خودرو اشاره کرد.
 
 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان