انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معایب و محاسن رانندگی با لیفان 820!

معایب و محاسن رانندگی با لیفان 820!

#1
لیفان هم یه ماشین چینی هستش،از اون ماشینایی هست که الان راحت نمیشه نمی خرید ماشینای چینی یه زمانی تو سری خور بود ولی الان توان خرید این ماشین ماشینی برای همه دیگه راحت نیستش.یه زمانی به هرکی میگفتی ماشین چینی بخر کلی بهت میخندید و مسخره میکرد.بگذریم بریم ببینیم تجربه رانندگی با لیفان 820 چه جوریه.
 

با زدن دکمه استارت خودرو را روشن کرده و به سمت جاده تست حرکت کردیم. در ابتدا شاهد بودیم که فرمان نرمی‌ خوبی دارد و چسبندگی قابل قبولی را با توجه به سرعت به راننده القا می‌کند. دنده‌ها پشت سر هم تعویض می‌شدند و نرمی‌ در آن‌ها احساس می‌شد. با فشردن پدال گاز خودرو، دنده معکوس توسط خودرو، اعمال و شروع به شتاب‌گیری در هر سرعتی می‌کرد. نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که برخی توان تولید موتور 2.4 لیتری لیفان را 157 اسب بخار می‌دانند که گویا نسبت به حجم موتور، بازده کافی ندارد. ولی در راننده‌گی‌های عادی و نرم می‌توان گفت که راننده را راضی می‌کند. با توجه به اینکه اتاق این خودرو سروصدای کمی ‌دارد و کمتر صدایی از بیرون به داخل می‌آید، 820 می‌تواند برای خیلی از مشتریان دلچسب باشد. اما اگر اهل گاز دادن و معکوس کشیدن باشید، شاید 820 خودرویی نباشد که برایتان مناسب باشد. درست است که قدرت موتور جواب مالکین 820 را می‌دهد و کم نمی‌آورد، ولی این موتور برای شتابگیری‌های سریع ساخته نشده است. در شتاب‌گیری که در حالت ایستاده انجام دادیم، شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو را در شرایط معمولی و با امکانات ساده بین 4/12 تا 13 ثانیه ثبت کردیم. از عملکرد گیربکس هم متوجه شدیم که حالت اکونومی ‌در آن به طور کامل رعایت شده است، زیرا در دنده‌های سبک قابلیت شتاب‌گیری معمولی هم کم بود و نیاز به معکوس کشیدن در خودرو احساس می‌شد. در حین تخت گاز رفتن هم بعد از هر اعمال دنده مثبت، با خلاصی گازی مواجه می‌شدیم که در وسط گاز دادن‌های ما زیاد خوش‌آیند نبود. هم‌چنین در دورهای بالای چهار هزار، صدای موتور به صورت صدای بم و گرفته به اتاق می‌آمد که در برخی خودروها رایج است.
پس از اینکه به این نتیجه رسیدیم که 820 خودرویی ملایم ‌است، وقت آن رسیده بود تا کمی ‌ترمزهای خودرو را به چالش بکشیم. در هر سرعتی ترمزهای این خودرو را تست کردیم و پس از ترمز‌های کوبنده، کمی ‌فرمان را به راست دادیم تا تخلیه بار وزنی خودرو را بسنجیم که آیا باعث کله کردن خودرو و گیجی فرمان می‌شود یا خیر؟ و دوباره در مسیری صاف به ترمزها فشار زیاد آوردیم که نتیجه این شد: کمتر گیجی فرمانی احساس می‌شد. اما در برخی مواقع با توجه به اتاق بزرگ خودرو، توقع ترمز قوی‌تر از خودرو را داشتیم. در کنار این مسئله جایی نبود که ترمزهای 820 ما را نگران کنند. در کل می‌توان گفت که حس رضایت‌بخشی را به ما القا کرد و توقع ما را بالاتر برد. با سرعت بین 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت و گاهی کمتر و بیشتر، هندلینگ خودرو را با توجه به سرعت‌های متفاوت تست کردیم. بدون اغراق می‌توان گفت که لیز دادن این خودرو روی آسفالت اصلا کار راحتی نیست و فرمان به دقت عمل می‌کند و هندلیگ خودرو بسیار به نسبت رقبای چینی دیگر بالاست. گویا سبک طراحی یک خودروی به نسبت بزرگ خانوادگی در لیفان 820 رعایت شده است. پس از چند دور، خودرو را در مسیر تست کوبش و سرو‌صدا بردیم تا در سطوح مختلف خودرو سنجیده می‌شد. وقتی از نواحی زبر و قلوه‌کن جاده تست رد می‌شدیم، صدای لاستیک‌ها به اتاق می‌آمد، ولی به داشبورد و ادوات خودرو منتقل نمی‌شد که باعث ارتعاش در آن‌ها بشود. هم‌چنین یکپارچه بودن داشبورد 820 باعث می‌شود که بی‌سر‌وصداتر از سایر داشبوردهای چند‌تکه باشد. وقتی به اصلی‌ترین چاله‌ها رسیدیم، از نرمی ‌خوب اتاق شگفت‌زده شدیم. طبق استاندارد گفته شده از جانب کارشناس همراه، باید از این دست‌اندازهای نامتوازن با سرعت بین 30 تا 35 کیلومتر به طور یکنواخت رد می‌شدیم. در این مسیر چند متری صدایی از خودرو نشنیدیم و تعلیق خودرو به خوبی بعد از رها شدن از چاله‌ها ثبات 820 را حفظ کرد.
پس از دور زدن با سه خودروی لیفان 820 و سنجیدن آنها نسبت به یکدیگر، به این نتیجه رسیدیم که این خودروی چینی می‌تواند در رده کیفیت قابل قبول برای مشتریان قرار گیرد. زیرا در داخل آن به مراتب کیفیت بهتری کار شده و توانایی موتور و گیربکس برای یک خانواده، کافی و رضایت‌بخش است. خلاصی گاز بعد از تعویض دنده در دور بالا و شتاب‌گیری ضعیف می‌تواند دلیلی باشد که خریداران چینی هم از 820 دلسرد شوند و به سراغ ماشین دیگر بروند. ولی در مجموع فضای کابین مناسب، امکانات تقریبا به‌روز، صندوق حجیم، مصرف سوخت متعارف، دوره گارانتی بالاتر نسبت به سایر محصولات و نرمی‌ خودرو می‌توان دلیلی باشد که چینی‌سواران ایرانی برای سفرهای خانوادگی خود لیفان 820 را انتخاب کنند. احتمال می‌رود که 820 با قیمتی در محدوده 80 میلیون تومان به بازار ایران ارائه شود.
 
http://jac-acces.blogfa.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان