انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع ویزای شینگن برای ایرانیان

انواع ویزای شینگن برای ایرانیان

#1
اولین مرحله برای درخواست ویزای شینگن دانستن این موضوع است که چه نوع ویزای شینگنی برای شما مناسب است. ویزای شینگن به صورت کلی دارای سه نوع است: ویزای عادی شینگن (USV)، ویزای معتبر در منطقه محدود (LTV) و ویزای ملی. سفارت یا کنسولگری کشور های عضو منطقه شینگن بر اساس ماهیت و هدف سفر شما، ویزای مناسب را برای شما صادر می کند. برای اطلاع از انواع ویزا ها می توانید مطلب زیر را مطالعه نمایید.
ویزای عادی شینگن (USV)
ویزای عادی شینگن (Uniform Schengen Visa)، به معنای مجوز ورود به یکی از کشور های عضو منطقه شینگن با هدف ترانزیت یا سکونت در منطقه مورد نظر برای مدت زمان معین تا حداکثر 90 روز از تاریخ ورود در هر شش ماه است. با توجه به هدف از سفر به کشور های منطقه شینگن، نوع ویزای عادی شینگن به دو دسته ویزای A و ویزای C تقسیم می شوند.
ویزای نوع  A
ویزای نوع A، مخفف کلمه ویزای ترانزیت فرودگاهی (Airport Transit Visa) است که به دارنده ویزای A اجازه می دهد تا از طریق فرودگاه های بین المللی موجود در منطقه شینگن بدون ورود به منطقه شینگن پرواز خود را تغییر دهد و به مقصد نهایی خود سفر کند. این ویزا برای شهروندانی است که از یک کشور غیر شینگن به کشور غیر شینگن دیگر از طریق تغییر پرواز در یکی از فرودگاه های منطقه شینگن سفر می کنند. 
ویزای نوع  C
ویزای نوع C به معنای ویزای کوتاه مدتی که بسته به مدت اعتبار ویزا به دارنده خود اجازه می دهد برای مدت معینی در یکی از کشور های شینگن زندگی کند. این نوع ویزا با توجه به هدف از سفر به منطقه شینگن به سه دسته ویزای یک بار ورود، ویزای دوبار ورود و ویزای مولتی تقسیم می شود که در زیر توضیحات آن ها داده شده است.
ویزای یکبار ورود شینگن (ویزای سینگل)
این ویزا به دارنده خود اجازه می دهد تا در یک دوره معین مطابق با برچسب ویزای خود تنها برای یک بار وارد منطقه شینگن شود و زمانی که دارنده ویزا از منطقه شینگن خارج شد، حتی اگر اقامت او از تعداد روز هایی که سفارت در ویزای آن شخص مشخص کرده کمتر باشد، دیگر نمی تواند به این شینگن باز گردد.
ویزای دوبار ورود شینگن
به طور کلی ویزای دو بار ورود به همان روشی که ویزای یک بار ورود در بالا توضیح داده شده است، عمل می کند. تنها تفاوت بین ویزای یک بار ورود با ویزای دو بار ورود در این است که دارند ویزای دوبار ورود می تواند پس از ترک منطقه شینگن، یک بار دیگر به منطقه شینگن برگردد و وارد شود. در این ویزا شما باید حواستان به تعداد روزهای مجاز برای اقامت در منطقه شینگن باشد و از تعداد روز هایی که اتحادیه اروپا مشخص کرده است تجاوز نکند. توجه داشته باشید که ویزای دوبار ورود را با ویزای مولتی اشتباه نگیرید و از آن برای ورود به کشور هایی که جز منطقه شینگن نیستند و اما ویزای مولتی شینگن برای ورود به آن ها کافی است، استفاده نکنید. با این ویزا هنگامی که از منطقه شینگن برای بار دوم خارج شدید، دیگر نمی توانید به شینگن باز گردید. در صورتی که بیش از دو بار ویزای دوبار ورود به منطقه شینگن را دریافت کرده باشید، این احتمال وجود دارد که بار دیگر ویزای مولتی برای شما صادر شود.
ویزای مولتی شینگن
ویزای مولتی شینگن به دارنده ویزا این امکان را می دهد که با پیروی از قانون 90/180 هر چقدر که می خواهد وارد منطقه شینگن شود. با توحه به تعداد دفعاتی که به منطقه شینگن سفر می کنید می توانید یکی از انواع ویزای مولتی را اقدام نمایید: ویزای مولتی یک ساله، ویزای مولتی سه ساله و یا ویزای مولتی پنج ساله. در صورتی که به صورت مداوم به منطقه شینگن سفر کرده باشید و حداقل یک بار برای شما ویزای دوبار ورود صادر شده باشد، می توانید ویزای مولتی را اخذ نمایید. ویزای مولتی یک ساله به شما این حق را می دهد تا در هر زمان که می خواهید وارد منطقه شینگن شوید مادامی که اقامت شما بیش از 90 روز نشود. ویزای سه ساله مولتی به دارنده خود این اجازه را می دهد تا در مدت سه سال وارد منطقه شینگن شود اما در این حالت دارنده ویزا مجاز به اقامت بیش از 90 روز در هر دوره 180 روزه نیست. ویزای مولتی پنج ساله شینگن به افردی اعطا می شود که به سفر های زیادی به منطقه شینگن به خصوص با هدف تجارت انجام داده اند. این ویزا به شما اجازه می دهد تا مدت 5 سال به 26 کشور دیگر اروپا وارد شوید اما بایستی قانونی 90 روز اقامت در هر دوره 180 روز را رعایت نمایید.
ویزای معتبر در منطقه ی محدود (LTV)
ویزای معتبر در منطقه محدود این امکان را برای شما فراهم می کند تا فقط از کشور شینگنی که ویزا را صادر کرده و یا برخی از کشور هایی که در هنگام صدور ویزا در برنامه سفر خود اعلام کرده اید، بازدید نمایید. توجه داشته باشید که این ویزای خاص برای سایر کشور های شینگنی که در آن ذکر نشده است معتبر نیست. با این نوع ویزا نمی توانید از طریق کشور های شینگن دیگر ورود یا ترانزیت کنید. این ویزا در موارد بسیار خاص مانند دلایل بشر دوستانه یا تحت تعهدات بین المللی به عنوان یک استثنا در سیستم مشترک USV صادر می شود. این ویزا ممکن است که برای افرادی که مدرک مسافرتی معتبر ندارند یا در شرایط اضطراری  باید به منطقه شینگن سفر کنند صادر شود. 
ویزای ملی شینگن
در صورتی که تمایل به  اقامتی طولانی یا ماندن بیش از 90 روز در منطقه شینگن را دارید شما بایستی ویزای ملی یا همان ویزای نوع D را اخذ نمایید. توجه نمایید که ویزای ملی برای اقامت های طولانی تر از 90 روز صادر می شود و جز توافقنامه شینگن محسوب نمی شود.
ویزای ملی می تواند یک بار ورود باشد که برای افرادی که نیاز به اقامت با هدفی خاص برای مدت معینی در یکی از کشورهای شینگن را دارند صادر می شود. از طرف دیگر ویزای ملی مولتی به دارنده خود اجازه می دهد تا در منطقه شینگن آزادانه سفر کند بدون این که نیاز به ویزای اضافی داشته باشد. برای به دست آوردن ویزای مولتی ملی باید جز یکی از گروه های زیر باشید:

داشتن یک برنامه دانشجویی بین المللی برای مدت زمانی مشخص نه بیشتر از یک سال: صدور ویزای ملی یک ساله

یک دانشجوی بین المللی که قرار است یک دوره کامل تحصیلی را در یکی از کشور های شینگن آغاز کند. ویزا برای این شخص ویزای ملی یک ساله با امکان تمدید صادر می شود.

یک کار آموزشی در یک مؤسسه عالی یا مرکز تحقیقاتی در یکی از کشور های شینگن

یک فرد حرفه ای که به دلیل تخصص خود به یکی از کشور های شینگن سفر می کند، این شخص می تواند یک ورزشکار، یک هنرمند و ... باشد که با هدف به اشتراک گذاشتن تخصص خود قصد سفر دارد.

موارد اورژانسی مانند شرایط پزشکی که مانع از ترک منطقه شینگن در یک بازه زمان مشخص می شود.
ویزای نوع  D
ویزای نوع D، ویزای ملی است که برای برخی از افرادی که می خواهند در یکی از کشور های شینگن تحصیل، کار و یا اقامت دائم داشته باشند صادر می شود.
ویزای نوع  B
ویزای نوع B نوعی ویزای ترانزیت است با این تفاوت که به فرد دارنده این ویزا اجازه می دهد تا از طریق چندین کشور شینگن با ماشین اتوبوس و یا هواپیما به کشوری غیر شینگن سفر کند تا زمانی که سفر او بیش از 5 روز در منطقه شینگن تجاوز نکند.



منبع: کنپارس تراول
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان