انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای دیزاین اتاق مدبریت چه کنیم

برای دیزاین اتاق مدبریت چه کنیم

#1
در این مطلب قصد داریم تا نکات حرفه ای برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت شرکت را با شما در میان گذاشته و یک دید حرفه ای در مورد چیدمان آن به شما بدهیم. علاوه بر آن، تصاویر زیادی در این صفحه وجود دارد که میتواند باعث ایجاد ایده های زیادی در ذهن شما شود. با ما همراه باشید.

نکات ریز در طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق مدیریت
در ادامه به نکات کلی و جزئیِ پر اهمیت در طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق مدیریت اشاره میکنیم و توضیحاتی را برای شما قرار میدهیم.

رنگ، دیوار پوش و کفپوش اتاق
زمانی که وارد یک محیط جدید شوید، چشم شما در ابتدایی ترین حالت به اجسام بزرگی مانند میز و غیره خیره میشود اما بدون اینکه خودتان متوجه شوید، ذهن شما قبل از تمامی این موارد، رنگ محیط را برداشت میکند و در سلیقه‌تان تأثیر میدهد. این یعنی ممکن است وجود یک رنگ نامناسب و زننده بر روی دیوار ها، حتی باعث شود تا زیبایی میز مدیریتی و دیگر اِلمان های به کار رفته در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت، در چشم شما زشت و نامناسب جلوه کنند.

برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت، در اولین قدم باید یک رنگ یا دیوار پوش مناسب را برای آن انتخاب کنید. بهتر است رنگ انتخابی با رنگ سازمانی شرکت شما متناسب باشد. علاوه بر این، تناسب باید بین رنگ دیوار و کفپوش اتاق شما نیز مشاهده شود.
اگر توانایی صرف هزینه های بالا در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت را دارید، بهتر است از کفپوش و دیوارپوش (یا کاغذ رنگی) مشابه استفاده کنید. البته میتوانید برای رنگ این دو قسمت به سمت تضاد رنگی بروید که در این صورت نیاز به مشاوره با یک طراح داخلی حرفه ای را خواهید داشت.

میز و صندلی اتاق مدیران
همانطور که در ابتدا هم گفته شد، چشم انسان در بدو ورود به محیط جدید، اشیاء بزرگ آن را میبیند. میز مدیریت و صندلیِ آن احتمالا بزرگترین اشیاء اتاق هستند که اغلب در محیط کانونی و وسط فضا قرار گرفته اند. اگر این دو بتوانند با رنگ محیط اطراف همخوانی خوبی را برقرار کنند، شاهد یک محیط دلچسب و چشم نواز در این اتاق خواهیم بود.

برای انتخاب میز و صندلی اتاق‌تان، باید در ابتدا به اندازه اتاق دقت کنید. قرار نیست میز مذکور اندازه میز کارمندان باشد اما قرار هم نیست نیمی از فضا را اشغال کند. با صرف کمی هزینه بیشتر میتوانید میزهای مدرن و زیبایی مانند میز مدیریت “L” شکل را برای دفتر مدیریت شرکت خریدار کنید و فضای خاص و جلوه ای زیبا را در آن به وجود بیاورید.

قرار دادن کتابخانه در اتاق مدیر
حتی اگر کتاب نمیخوانید، در اتاق خود، جای یک کتابخانه شیک را خالی بگذارید! قرار نیست به دید تظاهر به این کتابخانه نگاه کنید، بلکه احتمالا وجود آن بتواند در آینده و در زمان فراغت، به درد شما بخورد و البته مهمانانتان را هم خوشحال کند.

علاوه بر اینها، وجود کتابخانه به عنوان یک شیء در طراحی داخلی اتاقتان، باعث افزایش زیبایی فضا خواهد شد. پیشنهاد میکنیم از سبک های ساده و تکراری کتابخانه استفاده نکنید و به سمت کتابخانه های نوینی بروید که به تنهایی زیبایی و پرستیژ فضای اطراف خود را چند برابر میکنند.

استفاده از المان های ارگانیک در دکوراسیون اتاق مدیریت
حتی اگر از پنجره های اتاق، درختان و سرسبزی فضای بیرونی قابل مشاهده باشد، نمیتوانید از قرار دادن چند اِلمان ارگانیک و سبزِ طبیعی در آن صرف نظر کنید. در کنار کتابخانه و یا بر روی قسمتی از میز مدیریت، از یک یا چند گلدان با گل طبیعی استفاده کنید. البته پیشنهاد نمیشود که برای انتخاب گل مورد نظر، به سمت انتخاب های قدیمی و گل های سنتی با گلدان سفالی بروید.

استفاده از یک گل خوشرنگ و حتی چند گلدان مینیاتوری کوچک میتواند به خوبی فضای خشک اتاق را به یک فضای جذاب و سبز تبدیل کند. شاید مطالعه مقاله ای که در مورد انتخاب گل در سایت منتشر کرده ایم، بتواند راهنمای خوبی برای شما در این زمینه باشد.

مبلمان در دکور اتاق یک مدیر
در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت، مبلمان در مقابل میز مدیر قرار میگیرند. البته این قائده ای غیرقابل پرهیز نیست اما اگر فضای اتاق شما کوچک است، بهتر است تا بر روی این بخش مانور زیادی نداده و جای آن را تغییر ندهید. پیشنهاد میکنیم که رنگ مبلمان را با رنگ میز مدیریت به صورت تضادی انتخاب کنید.

علاوه بر رنگ و شکل ظاهری زیبا، باید به راحتی مبلمان هم اهمیت بسیار زیادی دهید. دقت کنید که همه چیز در زیبایی خلاصه نمیشود و شما باید به ux یا تجربه کاربری مخاطبان خود هم دقت کنید. پس مطمئن شوید افرادی که به مدت ۲ ساعت در مقابل شما روی این صندلی ها  یا مبلمان مینشینند، احساس خستگی را در بدنشان حس نمیکنند.

منبع: شرکت معماری و دکوراسوین داخلی تهران دیزاین سنتر
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان