انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مراحل طراحی کاتالوگ

مراحل طراحی کاتالوگ

#1
از راه های خوب و اثرگذار بر مخاطب برای فروش بیشتر ، طراحی کاتالوگ حرفه ای برای خدمات و کالاهای شرکت مورد نظر است . ما در اين مقاله مراحل طراحی کاتالوگ را به طور خلاصه برایتان آورده‌ایم .
– محتوا و اطلاعات لازم برای طراحی کاتالوگ
ابتدایی ترین مرحله از مراحل طراحی کاتالوگ فوری به دست آوردن اطلاعات و محتوا برای آن است . برای طراحی کاتالوگ خوب محتوای جمع آوری شده باید تمامی عناصر ضروری را در بر داشته باشد . عکس از کالاها و مشخصاتشان ، اطلاعات از شرکت مورد نظر و هر اطلاعاتی که به مخاطب کمک کند تا راحت تر برای خرید تصمیم بگیرد .
– عکس های مناسب و جذاب
با اهمیت ترین بخش مراحل طراحی کاتالوگ عکس هایی هستند که قرار است در آن قرار گیرند . چرا که عکس ها ابتدایی ترین عناصر کاتالوگ هستند كه در ديد مخاطب قرار مي گيرند. عکس جذاب و زیبا می‌تواند مخاطب را به مطالعه متن کاتالوگ راغب کند و سبب خرید مخاطب از کاتالوگ مورد نظر گردد
– ارائه مشخصات دقیق کالا
براي تولید یک کاتالوگ خوب لازم است اطلاعات دقیق و خصوصیات فنی کالا مورد نظر ارائه گردد . ارائه خصوصیات و مواردی مانند کد کالا ، قیمت ، تخفیف و … می تواند در ارائه كاتالوگ بهتر موثر باشد . زیر هر کالایی خصوصیات و کاربردهای آن را ذکر گردد ، تا مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر راغب شده و به سایت و یا سایر راه های ارتباطی با شرکت موردنظر راهنمايي شود .
– برگزیدن سایز مناسب کاتالوگ
بعد از اینکه اطلاعات کافی و لازم برای محتوای کاتالوگ به دست آوردیم ، مهمترین مرحله از مراحل طراحی کاتالوگ انتخاب سایز و اندازه مناسب است . سایز و ابعاد کاتالوگ به عوامل زیادی بستگی دارد . مثلا سايز كاتالوگ مورد استفاده برای لوازم آرایشی و بهداشتی با کاتالوگ مورد استفاده کار دندانپزشکی فرق دارد .
– تعداد صفحات متن و محتوای کاتالوگ
نباید آنقدر زیاد و طولانی باشد که مشتری را خسته و دلسرد کند و نباید به قدری کم و خلاصه بیان شود که مشتریان در خرید دچار تردید کند . یکی از راه های خوب برای بهتر شدن کاتالوگ این است که فهرست برای کالاها وجود داشته باشد و در هر صفحه یک محصول خاص معرفی شود . نکته بسیار مهم در تعداد صفحات کاتالوگ این است که تعداد صفحات باید مضربی از ۴ باشند چراکه چاپخانه ۴ صفحه را روی یک برگه پشت و رو چاپ می کند .
– معرفي درست خدمات و کالاها
با استفاده از جملات کوتاه بیان رسا می توان خدمات و کالاها را درست معرفی کرد . برای هر کدام از خدمات و کالاها تقریبا ۵۰ تا ۱۵۰ کلمه کافی است . باید مزیت ها و کاربردهای هر محصولی را به طور خلاصه شرح داد و خصوصیات منحصر به فرد آنها را دقیق ذکر کرد . باید طوری ویژگی‌های کالای خود را بیان کنید که مخاطب تمایز میان کالای شما و سایر کالاهای مشابه را بفهمد . در این بخش مهم طراحی کاتالوگ باید از نویسندگان ماهر و باتجربه کمک گرفت . طراحان و نویسندگان ما در شرکت افرا گرافیک با تسلط به دانش روز و علم و تجربه کافی در این زمینه شما را در این امر مهم یاری می‌کنند .
– به کارگیری اطلاعات با ارزش و خوب
اگر قرار است برگه‌ ای به کاتالوگ اضافه شود ، باید طوری این برگ‌ها پر شوند که باعث فروش بیشتر شوند . مثلا در مورد رضایت مخاطبان و گارانتی محصولات اطلاعات دقیق ذکر شود .
– جلد جذاب و خوب
از با اهمیت ترین بخش‌های چاپ  کاتالوگ ارزان انتخاب جلد است ، چرا که اولین چیزی که مشتری می بیند جلد کاتالوگ است و آن اثر بسیار مهمی در پیروزی کاتالوگ دارد . با ارائه خدمات خاص تر و جدیدتر یا تخفیفات ویژه بر روی جلد می توان آن را جذاب تر کرد . ارائه این مطالب حتما باید با عکس همراه باشد .
– فرم سفارش
کالا امروزه با گسترش فناوری سفارش کلیه خدمات از طریق آنلاین رواج یافته است . برای راغب شدن مخاطب به سفارش آنلاین می توان از تخفیفات ویژه ، کارت هدیه ، ارسال رایگان و سایر نوآوری ها استفاده کرد .
– چاپ نمونه کاتالوگ
قبل از اینکه همه کاتالوگ ها را چاپ کنیم ، حتما باید نسخه را برای تایید نهایی چاپ کرد با این کار و دیدن کاتالوگ واقعی ایرادات آن را برطرف می‌کنیم .
– چاپ کاتالوگ
بهتر است چاپ کاتالوگ خود را در چاپخانه های معتبر انجام دهید ، چرا کیفیت چاپ در جذب مشتری بسیار با اهمیت است . یک کاتالوگ بی‌کیفیت تمام سعی و تلاش طراح و نویسنده کاتالوگ را به هدر می دهد .
با استفاده از خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ شرکت افرا گرافیک می توانید به تمام اهداف تبلیغاتی خود برسید.جهت اطلاع از  قیمت طراحی کاتالوگ  با ما تماس بگیرید.
منبع
افراگرافیک ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی کاتالوگ فوری، به شما عزیزان می باشد
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان