انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تجهيزات بالابر در صنعت ساخت و ساز

تجهيزات بالابر در صنعت ساخت و ساز

#1
بالابر وسيله اي است که براي بلند کردن يا پائين آوردن بار از طريق جرثقيل يا بالابر استفاده مي شود که در اطراف آن طناب يا زنجير پيچيده مي شود. ممکن است اين دستگاه به صورت دستي، برقي، هيدروليک يا پنوماتيک کارکند و ممکن است از زنجير، فيبر يا سيم بکسل به عنوان واسطه بلند خود استفاده کند.
يک جرثقيل : نوعي دستگاه است که عموماً مجهز به بالابر ، طناب سيم يا زنجير و برشي است که از آن براي بلند کردن و پايين آمدن مواد سنگين و جابجايي آنها به صورت افقي استفاده مي شود. اين دستگاه انواع مختلفي دارد که شامل اين موارد هستند :
- تاور کرين : جرثقيلي است که به صورت تعادلي بوده و پايه آن روي زمين فيکس مي شود و داراي يک بازوي افقي بلند و وزنه تعادلي ميباشد. نحوه عملکرد به اين صورت مي باشد که بازوي افقي در محور تلاقي خود با محور عمودي داراي کابين کنترل اپراتور است و در انتهاي خود وزنه تعادلي داشته و بار بواسطه سيم بکسل و محورهاي گرداننده در نوک بازوي افقي جابجا مي گردد.
- جرثقيل تلسکوپي : داراي يک بوم مي باشد که از لوله هاي داخل هم رفته تشکيل شده است. يک مکانيزم تغذيه اي باعث افزايش يا کاهش لوله ها در کل طول مي شود. اين نوه جرثقيل ها بسيار سازگار هستند و اغلب پشت کاميونت ها نصب شده و براي امور ساختماني کوتاه مدت و کوچک مورد استفاده قرار مي گيرند.
- جرثقيل سيار : جرثقيل متحرک تحت کنترل کابل نصب شده بر روي خزنده ها يا ناقلهاي لاستيکي و يا جرثقيل هيدروليکي با بوم تلسکوپي نصب شده بر روي حامل هاي نوع کاميون يا همانند مدل هاي خودران است. آنها به گونه اي طراحي شده اند که به راحتي به يک سايت منتقل شوند و با انواع مختلفي از بار و محموله با تنظيم يا مونتاژ کم يا زياد استفاده شوند.

ادامه مطلب در تجهيزات بالابر در صنعت ساخت و ساز
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان