انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای تبلیغات پزشکی در اینستاگرام باید مجوز داشته باشید!!!

برای تبلیغات پزشکی در اینستاگرام باید مجوز داشته باشید!!!

#1
بسیاری از مشاغل در اینستاگرام اقدام به تبلیغات می کنند که مشاغل پزشکی هم از این قاعده مستثنا نیستند. تبلیغات کسب و کارهای پزشکی بدون مجوز در اینستاگرام ممنوع است. اینستاگرام دارای تعداد زیادی کاربر است که تریبون خوبی برای تبلیغ محسوب می‌شود به همین منظور بسیاری از پیج های اینستاگرام فقط برای تبلیغات به وجود آمده‌اند. این پیج­ ها روزانه تعداد بالایی تبلیغ را در خود جای می‌دهند تا منبع درآمد زیادی برای صاحبان خود داشته باشند.
پیج های تبلیغاتی در هر زمینه ای فعالیت دارند و از اسباب‌بازی تا البسه و موارد پزشکی و درمانی در حال فعالیت هستند.  در این بین پیج­ های پزشکی که برای سلامت انسان‌ها نکاتی را عرضه می کنند، تبلیغاتی را در پیج خود قرار می‌دهند که ممکن است نه تنها برای سلامت مفید نباشد بلکه مضر نیز باشد. متأسفانه بعضی از صفحات مربوط به پزشکان و پیج های سلامت بدون هیچ‌گونه تحقیقی، اجناس و محصولاتی را در پیج خود تبلیغ می‌کنند که دارای مجوز بهداشت نیستند. با مصرف این محصولات ممکن است هیچ تأثیر مثبتی بر روی امراض شما بوجود نیاید یا اینکه در طولانی مدت بر روی سلامت شما تأثیر منفی نیز بگذارد.
در طول چند سال اخیر که استفاده از اینستاگرام در بین ایرانیان زیاد شده است، برای جلوگیری از بروز این‌ گونه مشکلات در تبلیغات اینستاگرام تمهیداتی در نظر گرفته‌ شده است. یکی از این تمهیدات، صدور مجوز به پیج های اینستاگرامی که موارد پزشکی را در صفحه خود انتشار می دهند و اقدام به تبلیغات محصولات در این زمینه می‌کنند، است. در نتیجه تبلیغات پزشکی در اینستاگرام بدون مجوز ممنوع است. برای اینکه بتوانید بهتر با این قوانین آشنا شوید به ادامه مقاله توجه کنید:

شرایط اخذ مجوز برای تبلیغات پزشکی در اینستاگرام:
برای اخذ مجوز تبلیغات پزشکی در اینستاگرام لازم است که تمامی پزشکان و افرادی که محصولات پزشکی، آرایشی و بهداشتی را در صفحه اینستاگرامی خود تبلیغ می‌کنند، به سازمان نظام پزشکی مراجعه کرده و برای اخذ مجوز در آنجا اقدام کنند. تمامی این فعالان بعد از مراجعه به سازمان نظام پزشکی شهر خود و ارزیابی و کارشناسی کامل و پرداخت تعرفه مصوب می‌توانند مجوز تبلیغات خود را که دارای مهر برجسته از این سازمان است، دریافت کنند.

[عکس: a840c88a-3c77-4776-b825-64210fc5f829.jpeg]

این مجوز بر اساس نوع کاربران و جامعه هدف، محتوای تبلیغاتی و همچنین صحت محتوای تبلیغاتی به فعالان داده می‌شود. پزشکانی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغات می کنند باید به سازمان نظام پزشکی منطقه خود رفته و با توجه به پروانه طبابت فرد و نوع درخواستی که برای تبلیغات دارد، مجوز خود را از این سازمان دریافت کند. تمامی افرادی که بدون مجوز تبلیغاتی هستند، فعالیت آن‌ها تخلف و برای آن‌ها مجازاتی در نظر گرفته می‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان