انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عوامل ايمن بودن بالابرها

عوامل ايمن بودن بالابرها

#1
شما روزانه چند بار از آسانسور يا بالابر استفاده مي کنيد؟ به چه دلیل بالابر ایمن تر از آن چیزی است که شما فکر میکنید؟
ار هنوز در مورد قدم گذاشتن به درون اسانسورها نگران هستید و تر از مبهوس شدن و ارتفاع دارد ما می خواهیم عوامل و ویژگی ایمینی مکانیکی این دستگاه را برای شما شرح دهیم که امیدوارم باعث اطمینان خاطر و راحتی شما عزیزان شود:
کابل هاي فولادي که آسانسور را بالا نگه مي دارند، از عوامل استحکام کابين به حساب می آید. حتي اگر يکي از 6-8 (بسته به اندازه کابين دارد) کابلها پاره شود، همچنان قادر به نگه داشتن وزن سنگين تر از کل دستگاه را دارا خواهد بود. از لحاظ تئوري، سقوط کابين هرگز اتفاق نخواهد افتاد، مگر اينکه تمامي کابل ها قطع شوند. 
[عکس: steelcable.jpg]
ترمزها
علاوه بر کابل هاي فولادي، آسانسورها همیشه با يک سيستم ترمز اتوماتيک ساخته شده اند که در بالا و پايين شفت قرار دارد. اگر به هر دليلي کابين سقوط کند يا سرعت پايين آمدن آن بيش حد نرمال باشد، ترمزها در هر نقطه انتهايي شروع به کار کرده و باعث آهسته پايين آمدن بالابر مي شوند.
[عکس: elebrakes.jpg]
وزنه تعادل

اگر نگران گير افتادن در يک آسانسور در حال سقوط هستيد، نترسيد. در تئوري، آسانسورها اگر دچار سقوط شوند، هرگز به زمين نميرسند چرا که داراي وزنه تعادل هستند.
وزنه هاي تعادل مقابل قسمت انتهايي کابين متصل شده اند و بسيار سنگين تر از يک کابين خالي مي باشند. اگر کابل هاي فولادي و ترمزها موفق به جلوگيري از سقوط نشوند و شما تنها کسي هستيد که در بالابر حضور داريد، کابين دستگاه در عمل به سمت بالا خواهد رفت.

[عکس: elecounterweights.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان