انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گرجستان

گرجستان

#1
میدان اروپا باتومی گرجستان
یکی از میدان های اصلی باتومی میدان اروپا می باشد که مجسمه میدیا در آن واقع شده است،در هر کجای این شهر به گردش و سیاحت مشغول باشید در طی مسیر خود با این میدان مواجه خواهید شد. مهم ترین کنسرت ها و همایش های هنری در این میدان مواجه خواهید  شد. همچنین مهم ترین کنسرت ها و همایش های هنری در این میدان برگذار شده اند.مکانی جذاب که توسط ساختمان های قدیمی و بناهای مدرن امروزی احاطه شده و جایگاه جاذبه های شگفت انگیزی مانند فواره موزیکال می باشد، فواره ای شگفت انگیز که هیجانات کودکانه را در غروب های گرم تابستان به اوج خود می رساند. تور گرجستان خرداد 98
[عکس: Europe-Square.jpg]
 


حمام های گوگردی تفلیس گرجستان
نام پایتخت تور گرجستان اردیبهشت 98 به زبان گرجی «تبلیس» است که از کلمه «تیبلی» گرجی گرفته شده و در این زبان به معنای گرم است. از آن جا که ۳۰ چشمه آب گرم در دامنه های کوه تابوری در نزدیکی شهر وجود دارد، این نام را برای شهر باستانی برگزیدند.در تفلیس حمام‌های سولفور متعددی وجود دارد. یکی از آن‌ها که در محله ارتاجالای شهر تفلیس واقع شده به حمام شاه‌عباس معروف است. کاشی‌کاری‌های آن به سبک صفویه و زمان ساخت آن مربوط به آن دوران است. این حمام هیچ وسیله گرم‌کننده‌ای ندارد و آب گرم آن کاملاً طبیعی است و از چشمه‌های آبگرم تأمین می‌شود. باور بر این است که آب این حمام دارای اثرات درمانی است. حمام های گوگردی تفلیس نیز رابطه تنگاتنگی با این چشمه ها  و تاریخ شهر دارند. آب این چشمه ها درصد بالایی از گوگردی و دیگر مواد معدنی را در خود حمل می کند و اغلب درجه ای بین ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتیگراد دارد. جالب است بدانید که از آب این چشمه ها سال های سال برای آب درمانی و درمان امراض پوستی و آرتروز استفاده می کردند. البته این تنها کاربرد حمام های گوگردی نبود و این چشمه های آب گرم در طی قرن ها با زندگی روزمره مردم تفلیس، پیوند خورده است. مردم در طی روز و برای استراحت به حمام های گوگردی می رفتند و حتی میهمانی های رسمی شام را نیز در این حمام ها برگزار می کردند.امروزه این حمام های قدیمی همچنان مورد استفاده هستند که همگی در بخش تاریخی تفلیس و اغلب در خیابان آبانو (حمام) قرار دارند. برای تشخیص این ساختمان ها، به دنبال ردیفی از گنبدهای کوچک و در کنار هم باشید. از معروف ترین و قدیمی ترین حمام ها در این بین می توان به حمام قدیمی ارکل (Erekle) و حمام زیبای شرلی (Chreli Abano)، با کاشی کاری آبی رنگ و تزئینات چشم نواز اشاره کرد.
[عکس: Tbilisi-Sulfuric-Baths.jpg]
[عکس: Tbilisi-Sulfuric-Baths2.jpg]
[عکس: Tbilisi-Sulfuric-Baths1.jpg]

کلیسای سیونی تفلیس گرجستان
حتما گردشگران و مسافران تور گرجستان فروردین 98 و یا تفلیس که به این کشور رفته اند،سری هم به این کلیسای تاریخی زده اند بد نیست کمی بیشتر در رابطه با این کلیسای با شکوه بدانیم،کلیسای سیونی در کرانه راست رود کر واقع شده است و گفته می‌شود که شاه واختانگ یکم در نیمه دوم سده پنجم دستور بنای آن را صادر کرده است. بارها این کلیسا توسط بیگانگان تخریب شده است. در سال ۱۱۱۲ میلادی داود چهارم معروف به «دیوید سازنده» آن را از نو احیا نمود. در سال ۱۲۲۶ میلادی گنبد این کلیسا توسط جلال‌الدین خوارزمشاه مورد تخریب واقع گردید ولی به سرعت بازسازی گردید. در سال ۱۳۸۶ میلادی توسط تیمور لنگ که به گرجستان هجوم آورده بود مورد تخریب واقع شد ولی توسط شاه الکساندر یکم بازسازی شد. در اوایل سده ۱۷ میلادی که تفلیس مورد هجوم ایرانی‌ها واقع شد این کلیسا نیز از گزند آنان در امان نماند و باز تخریب شد ولی شاهان گرجی آن را دوباره بازسازی کردند. در سال ۱۶۶۸ میلادی این بار زلزله بنای کلیسا را با آسیب مواجه نمود. در سال ۱۷۱۰ میلادی شاه واختانگ ششم بنای کلیسا را از نو ساخت ولی آخرین بار توسط آقامحمدخان قاجار در سال ۱۷۹۵ تخریب گردید. در سده ۱۹ میلادی کلیسا مورد تجدید بنای اساسی واقع شد و بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۳ میلادی نمای خارجی کلیسا توسط سنگ‌های تراشیده شده تزیین گردید. نقاشی‌های داخلی کلیسا توسط گریگوری گاگارین بین سالهای ۱۸۵۱ تا ۱۸۵۵ میلادی انجام شده است. در این کلیسا صلیب نینوی مقدس که مقدس‌ترین نشان مسیحیت ارتودکس گرجستان است، نگهداری می‌شود.
[عکس: sioni-church-in-Tbilisi.jpg]

شهر سنگی اوپلیستیخه گرجستان
اوپلیستیخه (uplistsikhe) بزرگترین شهر سنگی دنیا می باشد، که تلفظ آن به معنای معبد خدایان یا قلعه خداوند است. این شهر در فاصله 10 کیلومتری شهر گوری در گرجستان قرار دارد که یکی از آثار باقی مانده از دین پیکانیزم می باشد. قدمت آن به قرن 6 قبل از میلاد بر می گردد ، این شهر مرکز تجاری مهم گرجستان در جاده ابریشم بود.جمیعت آن حدود 5000 نفر می شد ،بزرگترین ساختمان سنگی کشف شده (تاناریس داربلسی) است که شامل یک سالن با ستون های سنگی غول پیکر است. باستان شناسان در خاک برداری هایی که انجام داده اند تعداد زیادی معابد و متعلقات دیگر مربوط به الهه خورشید، که قبل از آمدن مسیحیت، پرستش می شده اند را کشف کرده اند. این شهر همانند غار است که شامل سه قسمت زیرین میانی و زبرین می شود. پیشنهاد می کنم در طول گردش تان در تور گرجستان بهار 98 حتما سر ی به این شهر تاریخی بزنید.
[عکس: Uplistsikhe1.jpg]
[عکس: Uplistsikhe2.jpg]
[عکس: Uplistsikhe.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان