انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشهد

مشهد

#1
مقبره فردوسی
آرامگاه فردوسی (گشایش: 1313 ه‍.ش – 1934 م)، محل خاکسپاری حکیم ابوالقاسم فردوسی در طوس است. این بنا به‌دست هوشنگ سیحون برپایهٔ طرح پیشین کریم طاهرزاده بهزاد، با اندکی تغییر در اندازه و تزئینات، طراحی و بازسازی شد. معمار مجری ساختمان حسین لرزاده، و حسین حجارباشی زنجانی و تقی درودیان مباشر ساخت این بنا بودند.
آرامگاه فردوسی بارها ساخته و ویران شده‌است. در گزارش‌هایی که در دو سدهٔ اخیر ازسوی پژوهشگران ایرانی و خارجی انجام شده‌بود، بنایی محقر و پوشیده از گندمزار به‌چشم آمده‌است. سرانجام در آغاز سدهٔ چهارده خورشیدی و هم‌زمان با ملّی‌گرایی نوین ایران، تلاش‌ها برای ساخت آرامگاهی شایستهٔ فردوسی ازسر گرفته شد. مساحت کنونی مجموعهٔ آرامگاه نزدیک به شش هکتار و دربردارندهٔ باغ آرامگاه، استخر و تندیسی از فردوسی اثر ابوالحسن صدیقی در جلوی آن، بنای یادبود، ساختمان‌های اداری، کتابخانه، موزه و آرامگاه مهدی اخوان ثالث است. معماری داخلی بنا نیز دربردارندهٔ کاشی‌کاری‌ها، نقوش سنگی برجسته از داستان‌هایشاهنامه و کتیبه‌هایی سنگی از سروده‌های فردوسی و دیگران است.

در فاصله 7 کیلومتری جنوب شرقی پارک طبیعی هفت حوض در انتظار شما عزیزان می باشد ، این پارک در دل کوه های خلج جای گرفته است و شما برای بازدید از آن باید تن به کوهنوردی بدهید . 
تقریبا حدود هزاران سال است که آب در این منطقه جریان دارد و قطرات آن در دل سخت سنگ گودال هایی را به وجود آورده است، چاله هایی طبیعی و پی در پی که آب را به بستر رودخانه بینالود هدایت می کنند . بعضی از حوض های این مسیر همچون استخری کوچک می باشد که بکر بودن و به دور بودن منطقه از شلوغی و رفت و آمد شما را ترقیب می کند تا تنی به آب بزنید. در این منطقه زیبا چیزی جز صدای آب به گوشتان نمی خورد.
برای رسیدن به این پدیده زیبا در مشهد ، باید سفری به کوه های خلج داشته باشید به گونه ای که بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج ، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده ، به دوراهی خواهید رسید باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه دهید تا به ورودی بوستان برسید و بعد در این میدان باید اتومبیل تان را پارک کنید ، حدود ۲ کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید تا به هفت حوض برسید . فقط توجه داشته باشید که به دلیل کوهستانی بودن منطقه بهترین زمان برای سفر به پارک هفت حوض بین طلوع و غروب خورشید می باشد و برای اطمینان خاطر بهتر است وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش ، لباس و ... به همراه داشته باشید . 
[عکس: Seven-dock1.jpg]
[عکس: Seven-dock.jpg]

هتل آپارتمان تک ستاره شایگان در سال 1390 افتتاح گردیده و در سال 1393 جهت ارتقا کیفیت خدمات مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده و میهمانان گرامی که قصد تشرف به حرم مطهر رضوی دارند می‌توانند تنها با پیمودن 10 دقیقه پیاده روی خود را در آستان مبارک آن حضرت بیابند. هتل شایگان دارای چهار طبقه، شامل 22 واحد اقامتی استاندارد با پرسنلی مجرب آموزش دیده است.
[عکس: Mashhad-Shayegan.jpg]
امکانات اتاق های هتل شامل : روم سرویس، بالکن،لوازم بهداشتی،سیستم اطفاء حریق دراتاق، اینترنت در اتاق،صبحانه،رخت آویز،دمپایی،یخچال،کمد لباس،امکان شارژ وسایل الکترونیکی،امکان پخت و پز ،سیستم گرمایش و سرمایش،مبلمان ، تلفن در اتاق ، دراور ،تلویزیون،سیستم تهویه مطبوع دراتاق،تلویزیون در اتاق،آباژور،حمام
[عکس: Mashhad-Shayegan1.jpg]
امکانات هتل شامل : لابی ،فتوکپی،تاکسی سرویس،دستگاه واکس کفش،سیستم اعلام حریق،آسانسور،فکس، اتاق چمدان،صندوق امانات، پرینتر،روزنامه ،اتاق تلفن، نمازخانه، زنگ هشدار،خدمات پزشکی، کتابخانه، گشت نیم روزی،پذیرش 24 ساعته ، کپسول آتش نشانی، پله اضطراری،کافی شاپ
رستوران هتل آپارتمان شایگان : رستوران این هتل واقع در طبقه همکف دارای ظرفیت 50 نفر می باشد منوی آن متنوع و صبحانه را به صورت بوفه برای مهمانان سرو می کند.
موقعیت جغرافیایی هتل :
فاصله هتل تا مجتمع زیست خاور : 3 کیلومتر
فاصله هتل تا مجتمع الماس شرق : 11 کیلومتر
فاصله هتل تا بازار بین المللی سپاد : 11 کیلومتر
فاصله هتل تا مجتمع تجاری پروما : 15 کیلومتر
فاصله هتل تا برج تجاری آلتون : 5 کیلومتر
فاصله هتل تا بازار جنت : 2 کیلومتر
فاصله هتل تا بازار رضا : 2 کیلومتر
فاصله هتل تا فرودگاه بین المللی : 6 کیلومتر
فاصله هتل تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) : 7 کیلومتر

هتل آپارتمان دو ستاره شبستان واقع در خیابان امام رضا فعالیت خود را در سال 1384 با 4 طبقه و 20 باب اتاق استاندارد آغاز نمود ،معماری زیبا و مدرن این مجتمع اقامتی آن را جزو هتل آپارتمان های لوکس شهر مشهد کرده است. همچنین این مجموعه با دارا بودن کادری مجرب هرساله پذیرای زائران حرم مطهر رضوی می باشد.
[عکس: shabestan.jpg]
امکانات اتاق های هتل شامل :  آشپزخانه ، حمام، سیستم اطفاء حریق دراتاق،سیستم گرمایش و سرمایش ، سرویس بهداشتی فرنگی در اتاق، یخچال،لوازم بهداشتی،پاورسوئیچ،دمپایی،تلویزیون در اتاق ،نوع قفل درب اتاق ، سرویس بهداشتی ایرانی در اتاق ،مبلمان، سیستم تهویه مطبوع دراتاق،دراور، اینترنت در اتاق،سیستم اعلام حریق، تلفن در اتاق
[عکس: shabestan2.jpg]
امکانات هتل شامل :  لابی،پله اضطراری،اینترنت در لابی ،خدمات خانه داری، آسانسور،پذیرش 24 ساعته، نمازخانه،کپسول آتش نشانی،سرویس بهداشتی ایرانی در لابی، فکس،تلویزیون در لابی ،تلفن در لابی،سیستم اعلام حریق،پارکینگ 
رستوران هتل آپارتمان شبستان : رستوران هتل واقع در طبقه منفی یک با قابلیت پذیرایی از 100 نفر با ارائه منوی فست فود و غذاهای ایرانی آماده پذیرایی از مهمانان می باشد.
[عکس: shabestan1.jpg]
موقعیت جغرافیایی هتل :
فاصله هتل تا مجتمع زیست خاور : 3 کیلومتر
فاصله هتل تا مجتمع الماس شرق : 12 کیلومتر
فاصله هتل تا بازار بین المللی سپاد : 12 کیلومتر
فاصله هتل تا مجتمع تجاری پروما : 8 کیلومتر
فاصله هتل تا برج تجاری آلتون : 3 کیلومتر
فاصله هتل تا جنت : 3 کیلومتر
فاصله هتل تا بازار رضا : 756 متر
فاصله هتل تا پارک تفریحی خورشید : 17 کیلومتر
فاصله هتل تا پارک کوهسنگی : 7 کیلومتر
فاصله هتل تا آرامگاه خواجه ربیع : 11 کیلومتر
فاصله هتل تا ييلاق شاندیز : 38 کیلومتر
فاصله هتل تا ييلاق طرقبه : 28 کیلومتر
فاصله هتل تا رستوران پسران کریم : 7 کیلومتر
فاصله هتل تا پارک آبی ایرانیان : 20 کیلومتر
فاصله هتل تا فرودگاه بین المللی : 7 کیلومتر
فاصله هتل تا ایستگاه راه آهن : 4 کیلومتر
فاصله هتل تا پایانه مسافربری امام رضا : 7 کیلومتر
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان