انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آلاچاتی استانبول ترکیه

آلاچاتی استانبول ترکیه

#1
[عکس: 576492c356d8e0278dfa7b752bad5bc8_L.jpg]

آلاچاتی استانبول ترکیه


همواره تور استانبول یکی از مسیرهای جذاب در میان گردشگران است که مراکز خرید چند طبقه و تفریحات مدرن و آنچنانی هستید در کنار هتل های مدرن و لوکس در انتظار گردشگران می باشد. ولی اگر شما هم ار آن دست گردشگران هستید که به دنبال اقامت در خانه های سنگی با قدمت بیش از 100 سال می باشید. و دوست دارید که صبحانه ی لذیذ و سالم روستایی را در دل طبیعت میل کنید و در کوچه ها و گذرگاههای سنگفرش شده ی تنگ و باریک که با گل های کاغذی رنگارنگ تزیین شده گشتی بزنید، آلاچاتی بهترین گزینه برای شماست.

آلاچاتی یک شهر مدیترانه ای منحصر به فرد در ساحل غربی ترکیه است که با وجود معماری، معابد و آسیاب های بادی آن به مدت بیش از 150 سال شناخته شده است. آلاچاتی به عنوان یکی از سنتی ترین شهرهای ترکیه با خانه های سنگی، خیابان های باریک، هتل های بوتیک و رستوران ها با میزهای خیابانی است. در آلاچاتی می توانید از استراحت و نوشیدن قهوه در قهوه خانه هایی از جنس سنگ و چوب و گوش دادن به موسیقی ملایم ترکی و یونانی و یا دیدار از دکان های قدیمی و خرید صنایع دستی و اجناس عتیقه لذت ببرید.

آلاچاتی در کدام شهر قرار دارد؟


آلاچاتی در فاصله ی 75 کیلومتری غرب شهر ازمیر، یکی از بنادر مهم ترکیه، قرار دارد. از فرودگاه عدنان مندرس شهر ازمیر و یا از مرکز شهر ، با توجه به وجود خطوط حمل و نقل مجهز و منظم می توانید خودتان را به وسیله ی اتوبوس و مینی بوس به مقصد آلاچاتی برسانید و یا اگر بودجه کافی دارید می توانید هزینه کنید و با تاکسی خود را به این شهر کوچک ولی زیبا و منحصر به فرد برسانید. آلاچاتی هم اکنون نزدیک به 12.000 نفر جمعیت مقیم دارد.

آلاچاتی یکی از بندرهای مهم کشور ترکیه بوده و امروزه آلاچاتی به عنوان مکانی با زیباترین خانه ها، کوچه ها و پیاده روهایی از سنگ شناخته شده است که اینجا را به یک بندر مهم و توریستی تبدیل کرده است.

اقامت در آلاچاتی

برای اقامت در آلاچاتی بسیاری از خانه های سنگی و قدیمی شهر به عنوان مسافرخانه ، هتل و اقامتگاه ، تجهیز و مورد استفاده ی گردشگران قرار می گیرد .

اگر قصد اقامت لوکس را دارید می توانید سراغ هتل های مدرن و پرستاره و با کلی امکانات بروید که برای رسیدن به آنها دو کیلومتر به شمال و یا جنوب بروید و در یکی از هتل های آنچنانی ساحل ایلیجا و یا اطراف بندر و اسکله ی آلاچاتی ساکن شوید.

به دلیل اینکه بیشتر هتل های آلاچاتی در زمره هتل های سنتی و قدیمی و خاص می باشد، هزینه ی اقامت در آن ها نسبت به سایر هتل های هم رده در مناطق دیگر بیشتر است .

از جمله خدماتی که اکثر مسافرخانه ها ، هتل ها و اقامتگاهها ارائه میدهند سرو صبحانه ای متنوع، لذیذ، سالم و رنگارنگ است که زبانزد و مورد علاقه ی بسیاری از گردشگران شهر است.


خوردنی ها و نوشیدنی های آلاچاتی : ‏ 
‏ ‏‏‎
آلاچاتی پر است از رستوران ها ، کافه ها و غذاخوری های متنوع که عموما دارای محیط هایی صمیمی با فضایی دل انگیز است که استفاده از چوب و سنگ در طراحی و معماری داخلی و همچنین تزیین نمای خارجی با گل های کاغذی رنگارنگ، فضایی جذاب و دیدنی را خلق کرده است.

شما می توانید انواع غذاها و نوشیدنی های بین المللی و ترکیه ای معروف را با طعم های خاص و ظاهری دلپذیر میل نمایید. چشیدن طعم غذاهای محلی آلاچاتی که به وسیله ی سبزیجات و چاشنی ها و افزودنی های خاص ، طعم دار گردیده ، بسیار جالب و مورد علاقه ی اکثر گردشگران تور ترکیه می باشد.

علاوه بر اینها صرف غذا و نوشیدنی در فضای باز بسیار متداول بوده و نشستن بر روی میز و صندلی های چوبی و رنگارنگ و چشیدن طعم های مطبوع و متنوع و دیدن گردشگرانی که از کوچه ها و گذرگاههای تنگ و باریک سنگفرش شده ، عبور می نمایند ، یکی از پرطرفدارترین تفریحات و لذت های آلاچاتی است .


پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان