انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کسیک مناره آنتالیا

کسیک مناره آنتالیا

#1
[عکس: 461011bcaf5b5e723e897c33f049f169_L.jpg]


مسجد کسیک مناره آنتالیا:


شهر آنتالیا دارای جذابیت های بسیاری است که گردشگران تور ترکیه را به سوی خود می کشاند. در بین این جاذبه ها، جاذبه ها و اماکن تاریخی بسیاری نیز وجود دارد که سبب جذب گردشگران زیادی به این شهر می شود. یکی از جاذبه های گردشگری که در این شهر قرار دارد و بسیار مورد توجه گردشگران تور آنتالیا قرار گرفته است، مسجد کسیک مناره است. کسیک مناره در واقع یکی از یادگاران گذشته در قسمت قدیمی شهر آنتالیا است.

کسیک مناره یکی از یادگاری های گذشته در قسمت قدیمی آنتالیا است که بسیار خاطره انگیز است برای شماست و بازدید از این منطقه بسیار دیدنی است در ادامه راجب این مکان دیدنی توضیح میدهیم:


کسیک مناره یکی از معروفترین جاذبه های آنتالیا نیز محسوب می شود. در واقع واژه کسیک مناره به معنای مناره شکسته است، این مسجد در خیابان های کالجی، در جنوب ترکیه در قرن 2 بعد از میلاد به عنوان یک معبد رومی ساخته شد. این مکان در قرن هفتم به یک کلیسای بیزانس تبدیل شد و بعدها در اثر حمله عرب ها تخریب گشت. اما دوباره در قرن نهم میلادی، بازسازی شد. در قرن 13، سلجوقیان، آنتالیا را در دست گرفتند و یک مناره اصلی به آن اضافه نمودند. در سال 1361 که پادشاه صلیبی قبرس، آنتالیا را از دست سلجوقیان گرفت، مسجد را دوباره به کلیسا تبدیل کرد. پس از مدتی و در زمان شاهزاده کورکوت، دوباره این کلیسا به مسجد تبدیل شد. بعدها در یک آتش سوزی که در این مسجد اتفاق افتاد، ساختمان اصلی آن تخریب شد و مناره اصلی سالم ماند که از آن به عنوان مناره شکسته یاد می شود.


در این مناره شکسته، رازهای پنهان بسیاری وجود دارد. این مکان دیدنی تاریخی دارای گذشته بالا و پایینی بوده و گذشته ای پیچیده داشته که با از بین رفتن و آتش سوزی هنوز معماری زیبای عثمانی را به نمایش می گذارد و این مکان امپراتوری رومی ،بیزانس،سلجوقیان و عثمانی ها را تجربه کرده است که نشان دهنده تاریخ کهن آنتالیا می باشد این بنای جالب از دوردست هم میدرخشد و بسیاردیدنی می باشد در تور آنتالیا خود حتما از این مکان تاریخی دیدنی و زیبا در تور ترکیه دیدن کنید.    

مناره در منطقه کالجی قرار گرفته است و این منطقه بسیار پرتردد می باشد و بهترین راه برای بازدید از این مناره، پیاده روی می باشد. کسیک مناره در خیابان هساپچی سوکاک واقع شده است؛ این خیابان از دروازه هادریان شروع می شود و تا برج هیدیرلیک، ادامه پیدا می کند. مسجد کسیک مناره در واقع در 400 متری دروازه هادریان و 200 متری برج هیدیرلیک قرار گرفته است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان