انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فاکتورهای مهم سئو

فاکتورهای مهم سئو

#1
سئو مخفف چیست؟
سئو یا seo مخفف سه کلمه ی Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو می باشد سئو سایت به مجموعه قوانینی که گوگل برای سایتها مشخص کرده و پیاده سازی آنها را سئو می گویند.  شما با بالا آمدن در نتایج موتورهای جستجوی گوگل می توانید کسب و کار اینترنتی بسیار پر رونق و پولسازی را داشته باشید.
 

سئو چیست؟
اگر سایت خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه سازی کنید، افراد بسیار زیادی می توانند به وب سایت شما مراجعه کنند و از تجربیات و تخصص شما استفاده کنند  و در این گونه موارد اگر شما فردی باهوش باشید، به راحتی می توانید با کمی بازاریابی هوشمندانه، بازدید کنندگان سایت خود را به کاربر تبدیل کنید و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه فروش های بسیار فوق العاده ای را داشته باشید.

چرا باید سئو یاد بگیریم؟
در دیجیتال مارکتینگ گفته می شود که سئو سومین شغل پردرآمد دنیاست، حتی اگر بخواهید به عنوان یک کارمند در شرکتی کار کنید، باز هم در مقایسه با شغل های دیگر، می توانید از درآمد بیشتری برخوردار باشید، اما اگر سایتی را برای خودتان راه اندازی کنید، قطعا میزان درآمد شما، تمام اطرافیانتان را متعجب خواهد کرد!

بازاریابی سئو چیست؟
امروزه هر کسی برای رفع نیاز خودش ، به موتورهای جستجوی گوگل می رود و نیازش را با جستجو کردن کلمه ی مورد نظر خود، برطرف می کند، بنابراین شما تنها با استفاده از بازاریابی سئو می توانید کسب و کار اینترنتی خود را رونق ببخشید، زیرا زمان بازاریابی سنتی به پایان رسیده است.
 

تفاوت سئو با تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات بنری عبارت است از عکس هایی که با سایزهای متفاوت طراحی شده اند و با پرداخت هزینه، روی هر وبسایتی می توانند قرار بگیرند، بنابراین تفاوت تبلیغات بنری با سئو ، کاملا واضح است، زیرا برای تبلیغات بنری باید هزینه های قابل توجهی را کنار بگذارید، اما در سئو بدون هزینه، می توانید در کلمه هایی که رقابت کمتری دارند، رتبه بگیرید و به مرور زمان، کسب و کار اینترنتی خود را گسترش دهید.

تفاوت سئو با تبلیغات کلیکی گوگل ( Google Adwords ): در این نوع تبلیغات، افراد با پرداخت هزینه هایی به شرکت گوگل، سایت خود را به صورت موقت در صفحه ی اول نتایج جستجوی گوگل قرار می دهند.

به شدت پیشنهاد می شود که اگر در ابتدای مسیر هستید و توانایی پرداخت هزینه های خیلی زیاد را ندارید از این نوع روش استفاده نکنید! اولین دلیلش، این است که با توجه به بالا رفتن قیمت دلار، پرداخت هزینه های این نوع تبلیغات، از عهده ی هر کسی بر نمیاید، البته که تا چند سال پیش، یکی بهترین روشهای تبلیغاتی به حساب می آمد! زیرا افرادی که وارد سایت شما می شوند، هدفمند هستند.

دومین دلیلش این است که به تخصص بالایی احتیاج دارد، یعنی اینکه اگر تبلیغات ادوردز خود را بدرستی انجام ندهید، هزینه ی کلیک ها به مراتب بالاتر میرود و خیلی سریع از صفحه ی اول خارج می شوید.

چرا باید در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرم؟
تنها در صفحه ی اول گوگل، سایت شما می تواند بازدیدکننده داشته باشد! اگر در صفحه ی دوم گوگل هم باشید، باز هم سایت شما، نمی تواند بازدیدکننده ای داشته باشد، زیرا  اغلب بازدیدکنندگان در همان صفحه ی اول گوگل به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا می کنند.

اصول سئو چیست؟
اصول سئو بر پایه ی مجموعه ای از دانش تولید محتوا، بهینه سازی داخلی سایت ( On Page Seo )، بهینه سازی خارجی سایت ( Off Page Seo )، بررسی موارد فنی وب ( Technical SEO ) و بروز رسانی شبکه های اجتماعی است.

انواع مدلهای بازاریابی سئو در ایران
سئو کلاه سفید
اولین مدل سئو، سئو کلاه سفید (White Hat SEO) نام دارد. سئو کلاه سفید به مجموعه ای از تکنیک هایی گفته می شود که به گفته ی خود گوگل همه ی وب سایت ها، باید از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کنند که البته ۹۵ درصد وب سایت های موفق، از این تکنیک استفاده نمیکنند، زیرا با افزایش رقابت در سطح اینترنت، مدیران وب سعی می کنند که از روش های میانبر استفاده کنند که همین موضوع به مرور زمان، باعث شده است که در کلمات کلیدی پر رقابت، همه ی وب سایت ها از روش های میانبر استفاده کنند.

چرا نباید از تکنیکهای سئو کلاه سفید استفاده کرد؟
شاید من اولین نفری باشم که چنین اطلاعاتی را به شما انتقال می دهم، چون اکثریت افراد موفق در سطح وب از رازها و تکنیک های سئو به صورت کامل با خبر هستند، اما نمی خواهند که شما به این راحتی، به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنید و به همین خاطر هستش که اکثر شرکت های بزرگ ایران در سطح وب، می گویند ما انسان های صادقی هستیم و از تکنیک های کلاه سفید استفاده می کنیم! اما وقتی وب سایت های آنها را با مورد بررسی قرار دادم، متوجه شدم که از تمام روش های سیاه و میانبر استفاده کرده اند!

البته قصد ندارم که صرفا در این مقاله، روشهای فریب گوگل را به شما آموزش دهم، بلکه خواستار این هستم که با تولید بهترین محتوای ( متنی، ویدئویی و ….. )، برای کاربران سایت خود، فضایی را فراهم کنیم تا آنها با کار و تخصصمان بیشتر آشنا شوند و بعد یک بازه  زمانی بسیار کوتاه، آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنیم.

مفهوم سئو دور زدن گوگل نیست
بنابراین مفهوم سئو ، صرفا دور زدن گوگل نیست، بلکه فراهم کردن بهترین شرایط ممکن، برای افرادی است که به سایت ما مراجعه می کنند، چون اگر آنها وجود نداشته باشند،  ما هم کسب و کاری نخواهیم داشت، بنابراین ما باید به بازدیدکنندگان سایت خود احترام بگذاریم و محتوای با کیفیتی تولید کنیم، نه اینکه صرفا محتوای خود را، بر اساس الگوریتم های موتور جستجوی گوگل بسازیم.

سئو کلاه خاکستری (gray Hat SEO)
در سئو کلاه خاکستری (gray Hat SEO) همه چیز به خود شما بستگی دارد، اگر در سئو از مهارت و تجربه ی زیادی برخوردار هستید، می توانید از تکنیک های سئو کلاه خاکستری بهمره مند شوید، اما اگر تجربه ی کافیه ای برای شروع سئو کلاه خاکستری نداشته باشید، به احتمال خیلی قوی توسط گوگل جریمه خواهید شد، چون از نظر گوگل، شما دارید یک کار کاملا غیر قانونی را انجام می دهید.

استفاده از سئو کلاه خاکستری (gray Hat SEO) ریسک بسیار بالایی را به همراه دارد و اگر تجربه و تخصص خوبی در حوزه ی سئو دارید، پیشنهاد می شود که از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده کنید.

یکی از روش هایی که باعث می شود گوگل به شما شک نکند، متفاوت بودن است، فعالیت در شبکه های اجتماعی، نگاه گوگل را به شما مثبت خواهد کرد، حتما مقاله ارسال خودکار مطالب به شبکه های اجتماعی  را مطالعه کنید.

 

سئو کلاه سیاه (black Hat SEO)
سئو کلاه سیاه (black Hat SEO) هم همانطور که می دانید از نظر گوگل، کاملا غیر قانونی بوده و ریسک انجام این کار، از سئو کلاه خاکستری به مراتب بالاتر است، آنقدر ریسک سئو کلاه سیاه بالا است که بزرگترین سئو کارهای ایران هم، استفاده از چنین روش هایی را پیشنهاد نمی کنند، زیرا در سئو کلاه سیاه، هیچ توجهی به نیاز کاربران نمی شود و تنها هدف افرادی که از اینگونه تکنیک ها استفاده می کنند، این است که در صفحه ی اول نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرند.

رعایت ۲۰۰ فاکتور مهم سئو
برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، باید دویست فاکتور مهم را رعایت کنید و برای اولین بار این موضوع را، خود گوگل مطرح کرده است و شما هر چه فاکتور و نکات بیشتر و در عین حال مهمتری را رعایت کنید، قطعا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت. در این بخش قصد دارم، مهمترین فاکتورهای سئو را به شما دوستان ارائه بدم که قطعا با رعایت این نکات، می توانید به رتبه های برتر گوگل دسترسی پیدا کنید.

برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، باید سه بخش مهم زیر را مطالعه نمائید
۱) بهینه سازی داخلی سایت ( On Page Seo )

2) بهینه سازی خارجی سایت ( Off Page Seo )

3) بررسی موارد فنی وب ( Technical Seo )

که البته مطالعه و پیاده سازی هرکدام از آنها، انرژی زیادی می طلبد، اما اگر بتوانید سایت خود را به خوبی برای موتورهای جستجوی گوگل، بهینه سازی کنید، قطعا کسب و کار اینترنتی شما، به یک تجارت پولساز تبدیل خواهد شد.

هر چقدر هم زمان و انرژی برای سئو سایت خود بگذارید، باز هم این موضوع برای شما سودآور خواهد بود، زیرا سئو می تواند شما را ثروتمند کند.

 

بررسی سه اصل مهم در سئو
۱) بهینه سازی داخلی سایت ( on page seo ) : همانطور که از اسمش پیداست، به مجموعه ای از اقداماتی گفته می شود که در داخل سایت، به منظور تولید و بهبود محتوا برای کاربر به کار می رود را سئو آن پیج می گویند.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، حتما پیشنهاد می کنم که مقاله ی آموزش سئو سایت وردپرس را مطالعه کنید.

 

۲) بهینه سازی خارجی سایت ( off page seo ) : به مجموعه ای از اقداماتی گفته می شود که در خارج از وب، به منظور بهبود سایت برای موتورهای جستجو گوگل صورت می گیرد.

۳) بررسی موارد فنی وب ( Technical SEO ) : سئو تکنیکال به موارد فنی وب می پردازد و باعث می شود که خیلی سریع تر و بهتر در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید. در سال ۲۰۱۸ یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی سایت، سئو تکنیکال است، زیرا اگر به مشکلات فنی سایت خود نپردازید، ممکن است که در برخی از مطالب در نتایج جستجوی گوگل، به خوبی ظاهر نشوید.

آموزش سئو آن پیج ( On Page Seo ) :
1) بهینه سازی تگهای Heading : تگهای تیتر از H1 شروع می شود و تا H6 ادامه دارد، تگ h1 از همه ی تگهای دیگر ارزش بیشتری دارد و فقط در هر صفحه، یک بار می توان استفاده کرد، بعد از تگ h1، تگ h2 از اهمیت زیادی برخوردار است و اهمیت تیترهای دیگر هم، به ترتیب تا h6 ادامه دارد. سعی کنید کلمات کلیدی خود را درون این تگها قرار دهید، اما در انجام این کار زیاده روی نکنید که باعث بهینه سازی بیش از حد (  over optimization ) می شود.

over optimization: به مفهوم بهینه سازی بیش از حد می باشد که اگر در بهینه سازی وب خود، بعضی کارها را ( مانند لینک سازی داخلی، لینکسازی خارجی و استفاده از کلمات کلیدی در بخش های مختلف مقاله ) بیش از حد انجام دهید، باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل خواهد شد، چون شما قصد سوء استفاده از موتور جستجوی گوگل را داشته اید.

چرا رباتهای گوگل، ابتدا تگهای Heading را مورد بررسی قرار می دهند؟
زیرا بازدید کنندگان سایت شما، مانند رباتهای گوگل عمل می کنند! یعنی ابتدا تیترهای هر پاراگراف را مطالعه می کنند، سپس اگر تیترهای مقاله ی شما جذاب باشد، شروع به خواند متون داخل هر پاراگراف می کنند. پس به راحتی می توان به این موضوع مهم پی برد که سیاست های شرکت گوگل، از منطق بسیار قدرتمندی برخوردار است.

۲) متا تگ توضیحات ( Meta Description ) : امروزه متا تگ توضیحات کمی بی اهمیت تر از قبل شده است، حتی اگر بخشی از متن مقاله ی خود، که شامل کلمه کلیدی می شود را در بخش تگ توضیحات کپی کنید، به نتیجه ی مطلوب خود می رسید، اما اگر می خواهید در یک کلمه ی کلیدی بسیار پر رقابت وارد شوید، به شدت توصیه می شود که متا تگ خود را به صورت اختصاصی و با فکر بنویسید، چون در کلمات کلیدی بسیار پر رقابت، باید کوچکترین نکاتی که از نظر گوگل هم کم اهمیت است، رعایت شود.

۳) بهینه سازی تصاویر: سئو تصاویر، با استفاده از مشخصه ی alt و title امکان پذیر است، می توانید کلمات کلیدی خود را در داخل هر دو مشخصه استفاده نمائید، البته اگر بخواهید کمی خلاقانه تر عمل کنید، باید برای مشخصه ی title یک عبارت انحصاری بنویسید.

۴) url یا آدرس صفحات وب: بهترین حالت ممکن برای ایجاد یک ساختار آدرس دهی مناسب، این است که از سه کلمه ی انگلیسی و قابل فهم استفاده کنید و کلمه ی کلیدی خود را در داخل url قرار دهید.

۵) ایجاد لینک های داخلی مناسب ( internal links ) : معمولا باید لینکهای داخلی یک سایت به صورت فالو باشند، فالو بودن یک لینک، به معنای انتقال اعتبار صفحه ی A به صفحه ی B است. اینگونه لینک ها به موتورهای جستجوی گوگل کمک می کنند تا صفحات مختلف سایت شما را راحت تر و بهتر ایندکس کنند و البته لینک سازی داخلی به قدرت گرفتن صفحات مختلف سایت شما کمک می کند.

برخلاف طرز فکر اشتباه اکثر وب مسترها، لینک سازی داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای پیاده سازی لینک سازی داخلی صحیح، باید از دانش و تخصص بسیار بالایی برخوردار باشید.

 

۶) بهینه سازی لینک های خروجی : شامل لینک هایی است که از سایت شما، به وب سایت های دیگر داده می شود، هر مقاله ی خوب و با کیفیت، باید حداقل یک لینک خروجی داشته باشد، در انجام این کار زیاده روی نکنید، زیرا هر چه لینک های خروجی یک صفحه کمتر باشد برای سئو بهتر خواهد بود.

۷) چگالی کلمات کلیدی: این موضوع با الگوریتم های جدید گوگل، مقداری کم اهمیت شده است، فقط کافیست که یک مقاله ی خوب و با کیفیت را برای کاربران خود نوشته و سپس چند باری کلمه ی کلیدی مد نظر خود را تکرار کنید.

یکی بهترین تکنیک های سئو آن پیج، تولید محتوای ویدئویی است که برای در بهتر این موضوع مقاله ی سئو ویدئو را مطالعه نمائید.

 

آموزش سئو آف پیج ( off page seo ):
بک لینک ( BackLink ): بخش عمده ای از آموزش سئو آف پیج را، بک لینک ها تشکیل می دهند، با بک لینک ها می توانید اعتبار و رتبه ی سایت خود را افزایش دهید.

بک لینک چیست؟  منظور از بک لینک ، کلمه ها و یا آدرسهایی از صفحات وب هستند که با کلیک بر روی آن، از صفحه ای به صفحه ی دیگری در وب منتقل می شوید. اگر سایت های بسیار پربازدید و در عین حال معتبر و محبوب به سایت شما لینک دهند، به مرور زمان ، اعتبار و محبوبیت آن سایت ها به سایت شما منتقل می شود و کم کم رتبه ی سایت شما افزایش پیدا می کند، ( البته این روند تدریجی مربوط به الگوریتم های قدیمیه گوگل می باشد و در حال حاضر، تشخیص و تاثیرگذاری بک لینک ها به مراتب خیلی سریع تر و بهتر از قبل شده است ).

بک لینک ها انواع بسیار زیادی دارند که برخی از مهمترین های آنها را، برای شما عزیزان شرح می دهیم. بک لینک ها به صورت فالو و نوفالو در متن ها مورد استفاده قرار می گیرند. بک لینک های فالو در افزایش رتبه و محبوبیت یک صفحه، تاثیر فوق العاده ای دارند، اما بک لینک های نوفالو هیچ تاثیری در افزایش رتبه ی یک صفحه ندارند.

مدل های مختلف بک لینک
انکر تکست ( Anchor Text ): هر کلمه ی کلیدی ای که با کلیک بر روی آن، به صفحه ای دیگر منتقل شوید را انکر تکست می گویند.

لینک تکست ( link text ): به هر آدرسی ( url ) از صفحات وب، که بازدیدکنندگان را، به صفحه ای دیگر منتقل کند را لینک تکست می گویند.

ارزش انکر تکست ها، به مراتب خیلی بیشتر از لینک تکست است.

 

لینکسازی چیست؟
به مجموعه ای از اقداماتی گفته می شود که توسط خود وبمستران صورت می گیرد، یعنی بک لینک هایی که توسط خود شما صورت میگیرد را لینک سازی میگویند و موضوع مهمی که در این قسمت وجود دارد، این است که لینک سازی،  از نظر گوگل یک روش کاملا غیر قانونیست!  برخی از اساتید به اصطلاح سئوکار می گویند که ما از روش کلاه سفید استفاده می کنیم، در صورتی که آنها نمی دانند که از روش های خاکستری و سیاه استفاده می کنند و به گونه ای دچار توهم شده اند! شما کجا شنیده اید که گوگل گفته باشد که شما حق لینکسازی دارید! گوگل گفته است که باید مطلبی که شما تولید می کنید، آنقدر باکیفیت باشد که وب سایت های دیگر، به شما لینک دهند.

البته که با روش لینک سازی مخالف نیستیم، اما نمی توان این روش را، سئو کلاه سفید دانست! لینکسازی که شما انجام میدهید، میتواند جزوه روش های سئو کلاه خاکستری قرار گیرد، اما اگر لینکسازی شما به صورتی باشد که موجب شناخته شدن شما، توسط گوگل شود، قطعا سایت شما با جریمه ی سنگینی همراه خواهد شد.

چگونه باید لینکسازی انجام دهیم؟
برای انجام این کار، تنها کافیست که خودتان را به جای کاربر بگذارید تا متوجه شوید که آیا لینکسازی سایت شما، به صورت طبیعی صورت گرفته است یا خیر؟ برای مثال اگر لینک خود را در متن، پنهان کنید که کاربر نتواند آن را ببیند، احتمال جریمه شدن سایت شما وجود دارد.

تنها راه موفقیت در سئو کلاه خاکستری
لینک سازی سایت شما باید به گونه ای صورت گیرد که از نظر گوگل، کاملا طبیعی به نظر برسد، یعنی اینکه باید در لینکسازی سایت خود، هم بک لینک فالو و هم بک لینک نوفالو داشته باشید و پیشنهاد می شود که در سه ماه اول، هیچگونه لینکسازی نداشته باشید، زیرا گوگل نسبت به سایت شما بی اعتماد خواهد شد.
https://tarahimodern.com/seo
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان