انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درمان بواسیر با لیزر در کلینیک مهنا

درمان بواسیر با لیزر در کلینیک مهنا

#1
بواسیر-هموروئید خارجی و داخلی با انجام یک معاینه بالینی و اخذ تاریخچه بیمار توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی تشخیص داده می شود. همچنین ممکن است که انجام سیگموئیدوسکوپی و یا کولونوسکوپی برای بررسی علل دیگر ایجاد خون در مدفوع ،توسط پزشک مربوطه تجویز شود.

درمان های متعددی درمورد هموروئید در دسترس هستند و شامل داروها و درمان های خانگی، مانند داروهای بدون نیاز به نسخه از قبیل نرم کننده های مدفوع،کِرِم ها و شیاف های تسکین دهنده و کاهنده درد و التهاب بافت هموروئید، تغییر در رژیم غذایی؛ حمام سیتز؛ ورزش؛ یا جراحی می شوند.

می توان از بروز هموروئید با نرم نگاه داشتن مدفوع ، باورزش منظم، استفاده از یک رژیم غذایی با فیبر بالا، نوشیدن مقدار زیادی مایعات ؛اجتناب از فشار در حرکات روده و اجتناب از نشستن برای مدت زمان طولانی به خصوص در زمان توالت،جلوگیری کرد.

درمان بواسیر یا (هموروئید) داخلی

از بارزترین نشانه های بواسیر داخلی، خونریزی قرمز روشن بدون احساس درد در هنگام مدفوع کردن است که امکان دارد قطره قطره و یا گاهی بیشتر و کمتر باشد. بیرون زدگی و یا پرولاپس نیز از سایر نشانه های بارز آن به شمار می آید. در بعضی مواقع درد به دلیل ایجاد لخته و یا زخمی و یا به دلیل گیر افتادن (مختنق شدن ) نیز به وجود می آید و گاهی ممکن است درد همراه با خارش باشد.

از روش های درمان بواسیر داخلی مصرف روزانه ۸ لیوان آب ،مصرف روزانه-۳۵ -۲۵ گرم از فیبر ها (مصرف انواع آلوها ،سبزیجات و صیفی جات و میوه ها بجز موز ،به ، خرمالو ، توجه بفرمائید که هر ۱۰۰گرم خیار فقط ۱-۲ گرم فیبر وهر ۱۰۰ گرم کرفس تنها ۷ گرم فیبر دارد)، خوردن ملین ها و لگن آبگرم ۳۹-۴۰ درجه، بدون بتادین ونمک و… هر دفعه ۱۵ دقیقه و ۳-۵ بار در روز. ( تحت هیچ شرایطی نخواهید ب زور زدن مدفوعتان را دفع کنید)

تممی این درمان ها برای درمان بواسیر داخلی ضروری هستند و حتی در درمان هموروئید های درجه ۱و۲ نیز نقش بسزایی دارد اما در بعضی مواقع هم این روش ها پاسخگو نیست و بایستی اقدامات سرپایی پزشکی دیگری نیز انجام شود مثل فتوکوآگولیشن با اشعه مادون قرمز که همان (IRC ) میباشند.

درمان بواسیر یا (هموروئید) خارجی

درمان بواسیر بسته به میزان حاد بودن آن، به چند روش درمان می شود. برخی از درمان های عمومی و ابتدایی که شاید  پزشک متخصص بواسیر به شما توصیه کند شامل یخ هایی جهت کم کردن تورم، شامپوها یا کرم های کاهنده خونریزی می باشد.

این گزینه ها می تواند به کسانی که مبتلا به بواسیر خارجی با شدت کمتری هستند کمک کند. ولی اگر میزان دشدت بواسیر فرد  بیشتر باشد، به احتمال زیاد پزشک، روند درمان را به صورت عمل جراحی را پیشنهاد می کند.

درمان های جراحی شامل موارد زیر است:
  •  حذف هموروئید، تحت عنوان هموروئیدکتومی

  •  سوزاندن بافت هموروئید توسط اشعه مادون قرمز، لیزر یا انعقاد الکتریکی.

  •  ایجاد لایه سازی به جهت کاهش بواسیریاهموروئید.
آزمایشات دیگری نیز جهت ارزیابی ، تشخیص و درمان بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد. که شامل:
  • معاینه دیجیتال رکتوم

  • کولونوسکوپی

  • آنوسکوپی
پزشک متخصص بواسیر در مرحله اول تشخیص را با یک معاینه فیزیکی آغاز می نماید. در مورد بواسیرخارجی، این آزمایش و معاینه فیزیکی بسیار پر کاربرد است و پزشک، به سسادگی می تواند بواسیر خارجی را تشخیص دهد.


کلینیک مهنا
پاسخ

درمان بواسیر با لیزر در کلینیک مهنا

#2
به نظرم قبل از اقدام به درمان ، بهتر بیماری تون بهتر بشناسین و با مزیت ها و معایب روش های درمانی اون آشنا بشین. من بهتون پیشنهاد می کنم مقاله بیماری بواسیر رو برای شناخت بیماری و همچنین روش های درمان بواسیر رو برای آشنایی با انتخاب هایی که در روش درمان دارین ، در سایت بیچشک مطالعه کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان