انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جزیره هنگام

جزیره هنگام

#1
جزیره هنگام[url=https://arshinparvaz.com/%d8%ac%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85][/url]: ایران مناطق گردشگری بسیاری دارد، یکی از این مکان های زیبا جزیره هنگام است که در ایام خاصی از سال در تور قشم میزبان دلفین ها است. جاذبه ها و مناطق بکر زیادی را در این منطقه می توان مشاهده کرد، برای اشنایی بیشتر با جزیره هنگام این مطلب را مطالعه کنید:
جزیره هنگام یک جزیره کوچک است که در 2 کیلومتری جنوب شرقی قشم واقع شده است. وسعت جزیره 33.6 کیلومتر است که به شکل یک مخروط ناقص به نظر می رسد. این جزیره کوچک با ظاهری ساده و بدون خیابان و تردد هر گونه ماشین، آرامش خاصی را در خود دارد. مردمان جزیره بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند.

تفریحات جزیره هنگام
اولین تفریحی که می توانید در این مکان داشته باشید، قایق سواری است که خاطره خوبی را برایتان رقم زد، قدم زدن در ساحل خاص و نقره ای جزیره هنگام، بدون شک یکی لذت بخش ترین تفریحات این جزیره خواهد بود. به دلیل وجود نوعی کانی در بین ماسه های ساحل، این ساحل با تابش خورشید کاملا درخشان می شود. البته زیبایی این ساحل فقط مختص روز نیست، در شب نیز آب در ساحل به رنگ آبی درخشان می شود، که مشابه آن را می توان در سواحل مالدیو و کالیفرنیا و بعضی نقاط دیگر مشاهده کرد علت وقوع این پدیده نوعی از فیتوپلانکتون های دریایی است. این موجودات وقتی در شرایط نا آرام قرار می گیرند از خود نور ساطع می کنند و باعث می شوند تا امواج و ماسه های ساحل نیز درخشان به نظر برسند.

[عکس: -هنگام.jpg]

حیات وحش جزیره هنگام
در جزیره هنگام می توانید بسیار از موجودات و حیات وحش را از نزدیک ببینید. دلفین ها، از شروع پاییز تا اواسط اردیبهشت مهمان جزیره هنگام هستند و تا کنون 13 گونه از 40 گونه آن ها به ثبت رسیده اند. برای دیدن دلفین ها کافیست تا سوار قایق شده و به خود را به میان آب های خلیج فارس برسانید، چند دقیقه باید منتظر بمانید تا دلفین ها روی آب بیایند و حرکات نمایشی و بازیگوشی های خود را که روی آب بالا و پایین می پرندف در معرض نمایش قرار دهند.
یکی دیگر از موجودات دیگر که می توانید در این منطقه ببینید جبیر است. جبیر نوعی آهو است بومی شبه قاره هند و ایران است که در کشورهایی مانند هندوستان، ایران، پاکستان و افغانستان دیده می شود.این نوع آهو را می توان در مناطق بیابانی یافت. جبیر شبیه به آهو است اما کمی کوچکتر است و بدن ظریفتر و لاغرتری نسبت به آهو دارد و گوش ها و دم آن ها نیز معمولا بلند تر از آهو به نظر می رسند، برخلاف آهو که فقط جنس نر آن شاخ  دارد، هر دو جنس جبیر( نر و ماده) دارای شاخ هستند. جبیرها برای زندگی نیاز به آب کمی دارند و همین مقدار را نیز از گیاهان تامین می کنند. اگر خیلی خوش شانس باشید می توانید آن ها را در جزیره هنگام ببینید، این حیوانات به شدت انسان گریزهستند و می توانند با سرعت 80 کیلومتر در ساعت بدوند.

[عکس: -هنگام3.jpg]

یکی از جالب ترین خزندگانی که می توانید در این جزیره ببینید خاردم مصری است که جمعیت آن ها در جهان رو به کاهش است.
دیدن یکی دیگر از موجودات زیبا یعنی، لاک پشت های پوزه عقابی در این جزیره را از دست ندهید، لاک پشت هایی که در خطر انقراض قرار دارند و نمونه بسیار کمیاب لاک پشت ها به شمار می روند که معمولا در سواحل هنگام دیده می شوند.
البته به غیر از تماشای این موجودات، حوالی جزیره هنگام بخشی وجود دارد که به آن آکواریوم لقب داده اند، به دلیل شفافیت بالای آب، باعث می شود تا ماهی های رنگارنگ را به صورت کاملا آزاد ببینید،  کافیست تا کمی غذا برای آن ها بریزید تا سر از آب بیرون بیاورند و حرکات جالبی را به نمایش بگذارند. البته به غیر از ماهی ها خرچنگ ها را می توان در بین صخره ها دید که به این سو و آن سو می روند.
بازار محلی جزیره هنگام:
اگر به جزیره هنگام سفر کردید، از سر زدن به بازار آن غافل نشوید، فروشندگان محلی با لباس های رنگارنگ، صنابع دستی و دست ساز های خود را که از زیباترین صدف ها و بقایای آبزیان ساخته شده است را ارائه می دهند. انواع ادوبه های محلی و روغن های مختلف نیز در بازار وجود دارد.
جاذبه های دیدنی جزیره هنگام:
شما می توانید با سفر به جزیره هنگام بخشی از بقایای و آثار به جامانده از پرتغالی ها و انگلیسی ها که این جزیره را به خاطر موقعیت مناسب به اشغال خود درآورده بودند ببینید. آثار تاسیسات مهم بندری انگلیسی ها مانند، انبار زغال سنگ و تلگراف خانه و بقایای ناچیز کشتی به گل نشسته پرتغالی ها را در جزیره هنگام می توانید ببینید.

[عکس: -هنگام4.jpg]

به غیراز همه این جاذبه ها می توانید از نخلستان های جزیره هنگام نیز دیدن کنید، امکان عکاسی از سوژه های رنگارنگ جزیره،  شنا و غواصی در این جزیره، خوردن غذاهای خوشمزه که توسط بومیان جزیره طبخ می شود، نقش حنا، کشیدن آب از چاه که بومیان خونگرم اجاره این کار را به شما خواهند داد، یک تجربه متفاوت را در اختیار شما قرار می دهد و پرنده نگری را نیز می توانید در این جزیره تجربه کنید.
امکانات جزیره هنگام:
با وجود جاذبه های دیدنی و فراوان جزیره، هیچ اکاناتی نظیر هتل و یا رستوران در این منطقه وجود ندارد، البته این عوامل باعث نمی شود تا گردشگری در این منطقه از رونق بیفتند بلکه عده ای گردشگران ترجیح می دهند که سبک جدیدی از زندگی در طبیعت و به دور از امکانات را، در جزیره هنگام تجربه کنند.
بهترین زمان سفر به جزیره هنگام:
از اواسط پاییز تا اواسط اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به جزیره هنگام است، البته اگر با هدف دیدن دلفین ها به این جزیره سفر می کنید بهتر است آذر و دی ماه را برای سفر خود انتخاب کنید. البته در ایام نوروز، تعداد گردشگران در جزیره قشم و هنگام به اوج می رسد.
[عکس: -هنگام2-1.jpg]

راه های دسترسی به جزیره هنگام:
شما برای دسترسی به جزیره هنگام، باید خود را به اسکله کندالو برسانید، در این اسکله قایق هایی وجود دارد که با هزینه نفری 15000 تومان شما را به هنگام می رسانند. فاصله سکله کندالو تا جزیره هنگام حدودا 7 دقیقه است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان