انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بلوار باکو - محلی فوق العاده برای پیاده روی

بلوار باکو - محلی فوق العاده برای پیاده روی

#1
[عکس: Baku_Boulevard_1_bisungasht_560.jpg]
دلیل اصلی جذابیت باکو، ترکیب معماری و سازه های مدرن با ساختمان قدیمی و باستانی است. به عنوان نمونه با قدم گذاشتن در باکو از یک طرف با کاخ شیروان شاه که قدمتی بیش از پانصد سال دارد رو به رو می‌شویم و از دیگر، به مرکز فرهنگی حیدر علیف برخورد می‌کنیم که سال ها است جایزه برترین معماری مدرن را به خود اختصاص می‌دهد. بلوار باکو یکی دیگر از نقاط قدیمی در پایتخت آذربایجان است که با گذر زمان تبدیل به محلی مدرن و دیدنی‌تر از قبل شده است.
 
بلوار باکو را با نام پارک ملی نیز می‌شناسند و زمان تاسیس آن به سال 1909، به موازات دریای خزر در شهر باکو برمی‌گردد. طول آن چیزی حدود سه کیلومتر و هفتصد و پنجاه متر بوده و از میدان ملی پرچم تا میدان آزادی باکو در سواحل جنوبی دریای خزر امتداد پیدا کرده است. مجاورت با خزر جزو اصلی‌ترین دلایل جذابیت آن محسوب می‌شود.
گسترش بلوار باکو
بلوار باکو که در سال 1998 توانست امتیاز پارک ملی را به خود اختصاص بدهد، در تعقیب یک پارک قرار گرفته در ساحل رود سن شهر پاریس فرانسه، اکنون در دسته بندی خود، جایگاه دوم را در سرتاسر اروپا دارد. بعد از پایه ریزی و تاسیس بلوار باکو در سال 1909، خاک های بارور به همراه گیاهان کمیاب از مناطق اطراف و حتی نقاط دورتر جمهوری آذربایجان به این منطقه آورده و کاشته شدند.
این وضعیت ادامه پیدا کرد تا این که سال ها بعد یعنی در سال 1970 بلوار باکو به لطف بازسازی های انجام شده دستخوش تغییر قرار گرفت. یکی از اصلی ترین نتایج این بازسازی، گسترش فضای آن و رسیدن به طول سه کیلومتر و هفتصد و پنجاه متر بود.
در حال حاضر یک شرکت هلندی به دولت به منظور تمیز نگه داشتن آب دریا و تصفیه آن کمک می‌کند. با این حال آلودگی های آب گریبان ‌گیر آذربایجان نیز شده و آن‌ها عقیده دارند باید برای خلاص شدن از دست این آلودگی ها، که زیبایی بلوار باکو را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند، اقدامات بیشتری انجام داد....


حین رفتن به این منطقه، فقط مناظر طبیعی مشاهده نخواهید کرد. بلوار باکو مملو از رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید و سینما است. یکی از اصلی ترین علاقه‌مندان به این منطقه، دوست داران دوچرخه سواران محسوب می‌شوند، چرا که رکاب زدن در کنار دریای خزر تجربه‌ای غیر قابل وصف است و لذت فوق ‌العاده زیادی دارد. افراد فاقد دوچرخه می‌توانند دوچرخه کرایه کرده و این تجربه بی نظیر را از دست ندهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان