انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آشنایی با انواع ویزای شینگن

آشنایی با انواع ویزای شینگن

#1
ویزای شینگن نوع A
منظور از این ویزا، «ویزای ترانزیت فرودگاه» (Airport Transit Visa) است. یعنی مسافر فقط می تواند در یکی از فرودگاه‌های عضو این پیمان، هواپیمای خود را عوض کرده و به مقصد کشور دیگری در خارج از منطقه‌ی شینگن برود. مسافر  حق خروج از فرودگاه را ندارد.

ویزای شینگن  نوع B
این ویزا نیز نوعی ویزای عبور و ترانزیت است. فرد با داشتن ویزای نوع B می‌تواند از خاک کشورهای شینگن، در مدت حداکثر ۵ روز، به مقصدی خارج از این منطقه، گذر کند.

ویزای شینگن نوع C
ویزای نوع C در واقع روادید کوتاه‌ مدتی است برای ورود و اقامت در کشورهای عضو اتحادیه‌ ی شینگن. دریافت‌کنندگان ویزای C با توجه به هدف و شرایط سفر خود، یکی از ۳ نوع ویزای زیر را دریافت می‌کنند:

«ویزای شینگن یک بار ورود» (Single-entry)
همان‌طور که از اسم ویزای یک‌بار ورود مشخص است، این ویزا تنها برای یک‌بار ورود به یکی از کشورهای عضو شینگن اعتبار دارد؛ یعنی مسافر به محض اینکه کشور را ترک کرد (فارغ از این‌که مدت آن به پایان رسیده است یا خیر)، ویزا منقضی خواهد شد.

«ویزای شینگن دو بار ورود» (Double-entry)
تنها تفاوتی که این ویزا با ویزای یکبار ورود دارد این است که مسافر مجوز دو بار وارد شدن به کشورهای شینگن را دارد. به خاطر داشته باشید که استفاده از این شرایط در محدوده‌ زمانی مشخصی قابل اجرا است.

«ویزای شینگن چند بار ورود» (Multiple-entry)
ویزای چندبار ورود مجوز هر چندبار ورود و سفر بین کشورهای عضو شینگن را صادر می‌کند. به این معنی که مسافر می‌تواند به چندین کشور عضو این پیمان سفر کرده و در آن‌ها اقامت داشته باشد. تنها محدودیت این ویزا محدودیت زمانی است که برای ۹۰ روز در هر ۶ ماه از سال، اعتبار دارد. همچنین، این ۹۰ روز به محض ورود به هر یک از کشورهای ناحیه‌ی شینگن محاسبه می‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان