انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مراحل کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟

مراحل کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟

#1
ابتدا معاینه کلی انجام می‌شود تا شرایط بیمار بررسی شود. سابقه پزشکی و دندانپزشکی بیمار دریافت می‌شود تا اطمینان حاصل شود مشکلی که مانع کاشت ایمپلنت می‌شود، وجود ندارد. عکس پرتوی ایکس از دندان‌ها و فک گرفته می‌شود تا موقعیت دقیق ساختارهای زیرین مانند عصب ها و همچنین تراکم و حجم استخوان فک بررسی شود و محل کاشت ایمپلنت به شکل دقیق تعیین شود. پس از آن در صورت لزوم پیوند استخوان انجام شود تا قاعده مستحکمی برای پشتیبانی ایمپلنت ایجاد شود. در نهایت پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک جایگذاری می‌شود و پس از چندین ماه که ایمپلنت استخوان فک جوش خورد، پروتز مصنوعی جایگزین دندان بر روی ایمپلنت نصب می‌شود. 
دوام و طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ 
در صورت مراقبت مناسب و انجام چکاپهای منظم دندانپزشکی احتمالاً ایمپلنت دندان تا آخر عمر به شما خدمت می‌کند. معمولاً هیچ نیازی به تعویض خود ایمپلنت‌ها جود ندارد اما طول عمر روکش دندان که بر پایه ایمپلنت نصب شده است 10 تا 15 سال برآورد می‌شود که بسته به بهداشت دهان و برنامه غذایی تان ممکن است کمتر یا بیشتر شود. 
انواع مختلف ایمپلنت دندان چیست؟ 
خود ایمپلنت دندان معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شود. تیتانیوم مواد استاندارد برای ساخت ایمپلنت است که چندین دهه با نتایج بسیار خوبی امتحان خود را پس داده است. اباتمنت قطعه واسطه بین ایمپلنت و دندان جدید است که نقش آن نگه داشتن دندان بر روی ایمپلنت می‌باشد. اباتمنت نیز غالباً از تیتانیوم ساخته می‌شود اما ممکن است از اباتمنت سرامیکی استفاده شود. 
روکش دندان که در واقع جایگزین تاج دندان می‌شود در صورتی که برای دندانهای جلویی استفاده شود معمولاً از جنس سرامیک یا پورسلین انتخاب می‌شود. روکش دندان سرامیکی ظاهری کاملاً شبیه دندان طبیعی دارد . در برخی موارد به خصوص در مورد دندانهای عقبی که تحت فشار زیادی قرار دارند، ممکن است از روکش پی اف ام ( اسکلت فلزی با رویه سرامیکی) و یا روکش فلزی استفاده شود تا استحکام آن افزایش پیدا کند. مسلماً استحکام و مقاومت روکش فلزی بیشتر از روکش سرامیکی است و احتمال صدمه دیدن آن کمتر می‌باشد.
هزینه کاشت ایمپلنت دندان چقدر است؟ 
برای تعیین قیمت ایمپلنت دندان عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی مانند عفونت لثه ممکن است نیاز به درمان‌های جانبی وجود داشته باشد که این هزینه درمان را افزایش می‌دهد. همچنین در صورتی که حجم و تراکم استخوان فک برای پشتیبانی ایمپلنت کافی نباشد، نیاز به پیوند استخوان وجود دارد که هزینه آن جداگانه محاسبه می‌شود. جنس ایمپلنت دندان نقش مهمی در تعیین هزینه درمانی دارد. دفعات مراجعه به دندانپزشک، عکس پرتوی ایکس، پیچیدگی مشکل درمانی، تعداد دندان‌هایی که می‌خواهید جایگزین کنید، تجهیزات مورد استفاده، محل کاشت دندان و تخصص دندانپزشک از جمله عوامل تعیین ‌کننده هزینه کاشت ایمپلنت دندان هستند.
آموزش بهداشت دهان و دندان به بیمار:
بسیاری از مشکلات دهان و دندان با رعایت یکسری نکات ساده آموزشی به راحتی حل می شود و از هزینه های اضافی برای بیماران جلوگیری می شود. بهترین دندانپزشک تهران می تواند با آموزش نحوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و نکاتی از این دست به بیماران، آگاهی آنها را افزایش دهند.
لزوم توجه به وقت بیمار:
باید برای بیماران وقت و زمان کافی برای درمان در نظر گرفت. بهترین دندانپزشک تهران کسی است که برای هر یک از بیماران خود زمان کافی برای درمان در نظر بگیرد و در طول روز تعدادی بمیار ویزیت کند که از عهده پاسخگویی آنها بر آید.
منبع سورس: دکتر سجودی ، دکتر ابراهیم گل
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان