انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فواید و عوارض وازلین چیست؟

فواید و عوارض وازلین چیست؟

#1
[عکس: 165_70.jpg]

فواید و عوارض وازلین چیست؟ یکی از مواردی که تقریبا همه ی ما با آن آشنایی داریم وازلین می باشد. وازلین برای پوست و بدن ما خواص متعددی دارد به همین علت بسیاری از ما در خانه هایمان وازلین داریم و از آن استفاده می کنیم.[عکس: source.gif]

خواصی که وازلین برای بدن ما دارد بسیار زیاد می باشد و البته به دلیل اینکه قیمت آن زیاد نیست در بین مردم محبوبیت داشته است. شما می توانید برای تهیه وازلین به داروخانه های معتبر مراجعه نمایید. با روزباتو همراه شوید…
مراقبت از پوست
اگر می خواهید از پوست خود مراقبت نمایید می توانید وازلین را به کار بگیرید. وازلین هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید بوی مداوم را ایجاد کنید پس از اینکه عطر را اسپری نمایید ، کمی وازلین را به پوست خود بمالید و سپس روی دست و گردن خود عطر را اسپری نمایید. این کار موجب جذب بهتر و حفظ بو می شود.
در صورتی که از کرم برنزه استفاده می نمایید بخش های خشک پوست را به کمی وازلین روغن کاری نمایید بدین صورت کرم پوستتان را به صورت همواری خواهد پوشاند و به این ترتیب شما یک برنزه بهتر نشان داده می شوید.
وازلین نوعی روغن معدنی می باشد که آن را با نام های دیگری مثل ژل پترولیوم نیز می شناسند. وازلین را می توانید متشکل از موادی مانند مواد معدنی ، واکس میکرو کریستالی، پارافین بدانیم. در سال ۱۸۵۹ رابرت آگوستوس چیسبوری وازلین را کشف نموده است.
درمان سیاهی دور چشم: اگر می خواهید پف دور چشم را از بین ببرید و سیاهی دور چشم را برطرف نمایید می توانید از وازلین استفاده نمایید. برای اینکار آب لیمو ترش را با کمی وازلین مخلوط نمایید و سپس به آرامی آن را دور چشم هایتان بمالید و اجازه دهید یک ساعت صبر کنید و بعد با آب سرد آن را شست و شو بدهید.
برطرف کردن چروک صورت و زیرچشم: برای پیشگیری و درمان چین و چروک صورت می توانید از وازلین استفاده کنید. وازلین به دلیل اینکه یک مرطوب کننده قوی به شمار می رود در بسیاری از موارد برای پوست مفید است.
وازلین را با عسل و سفید تخم مرغ مخلوط نمایید و شب پیش از اینکه بخوابید پوستتان را به خوبی بشوید و بعد آن را دور پوست و چشم مالش بدهید و اجازه دهید بیست دقیقه بماند و با آب سرد به آهستگی بشویید.
درمان سوختگی و زخم : یکی از خواص اصلی وازلین برای درمان سوختگی و زخم است که تقریبا بیشتر ما با آن آگاهی کاملی داشته ایم. البته حتما از وازلین استریل استفاده کنید چون اگر غیر از این باشد ، ممکن است باکتری ها در زخم ها عفونت را ایجاد کنند و طول دوره درمان زیادتر گردد.
مرطوب کننده عالی
ترک لب : برای اینکه به ترک لب هایتان کمک کنید مقداری وازلین بردارید و به  لب هایتان بمالید تا هم رنگ لب هایتان صورتی شود و هم خشکی و ترک آنها برطرف گردد.
ترک کف پا: عده ی زیادی هستند که از این موضوع رنج می برند ولی کافی است در خانه هایتان یک وازلین داشته باشید و برای چنین مواقعی از آن استفاده کنید. اول از هر چیزی پاهای خود را با آب گرم بشوید و بعد خشک کنید و سپس به پاهایتان وازلین بمالید و یک جوراب پنبه ی تمیز بپوشید تا ترک های پاهایتان درمان شود.
لوسیون : می توانید پس از حمام ، مقداری وازلین را روی پوست خود بمالید تا خشکی پوست شما برطرف شود. البته فراموش نکنید می توانید برای صورت نیز از آن استفاده نمایید.
فواید و عوارض وازلین چیست؟فراموش نکنید که حتما برای تهیه وازلین به فروشگاه ها و داروخانه های معتبر مراجعه نمایید و دقت کنید اگر وازلین زیادی از حد بر روی پوست باقی بماند می تواند موجب شود که آلودگی ها جذب پوست شود و برخی می گوید استفاده زیادی از حد آن سبب سیاه شدن پوست می گردد.


روز با تو

منبع:http://roozbato.com/what-are-the-benefit...-vaseline/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان