انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی اجمالی بلغارستان و ده جاذبه گردشگری پرطرفدار آن + مراکز خرید، رستوران ها و هتل

معرفی اجمالی بلغارستان و ده جاذبه گردشگری پرطرفدار آن + مراکز خرید، رستوران ها و هتل

#1
معرفی اجمالی بلغارستان


بلغارستان یکی از کشورهای واقع در جنوب شرقی می باشد که پایتخت آن شهر صوفیا است. بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته در سال 2011 میلادی جمعیت این کشور حدود 7.364.573 نفر بوده است. اما با توجه به رشد منفی جمعیت که در بلغارستان حاکم است هر ساله حدود 1 درصد از جمعیت این کشور کاسته می شود. بیشتر مردم این کشور به زبان بلغاری صحبت می کنند که 85 درصد آنها بلغاری تبار و بقیه ترک و کولی تبار می باشند. بلغارستان با رومانی، صربستان، یونان، مقدونیه و ترکیه همجوار می باشد. تابستانهای بلغارستان گرم و زمستان های آن نسبتا سرد می باشد. بلغارستان حدود 110.994 کیلومتر مربع وسعت دارد و چهاردهمین کشور بزرگ اروپا شناخته شده است. بلغارستان دارای شهر های ساحلی و بندری بسیاری می باشد و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود نهفته است. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب با  همراه شوید. 

1-گلدن سندز
گلدن سندز یکی از اقامتگاه های بسیار لوکس و مجللی می باشد که به علت وجود امکانات ورزشی، تفریحی، سرگرمی و بازی های نشاط آور دیگری به یکی از مکانهای گردشگری پرطرفدار تبدیل گردیده است. این مجموعه گردشگری در شهر وارنا قرار دارد و هر ساله علاقه مندان بیشماری را به سوی خود می کشاند. همچنین این مکان گردشگری دارای هتل های بیشماری هستند که به سمت ساحل شیب دارند و اقامتی رویایی را برای گردشگران عزیز رقم خواهد زد. گلدن سندز بیش از 100 لنگر گاه ساحلی برای قایق سواری دارد که علاقه مندان به تفریحات مهیج می توانند از آن بهره مند شوند. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-golden-sands-new.jpeg]

2-بالچیک
بالچیک یکی از شهرهای ساحلی بلغارستان می باشد که در شمال شرقی بلغارستان و در مجاورت دریای سیاه واقع شده است. این شهر ساحلی بر بلندای تپه ای که از دوبروجا تا ساحل دریای سیاه کشیده شده، ساخته شده است. این شهر یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بلغارستان می باشد گردشگران می توانند برای آفتاب گرفتن و شنا کردن در سواحل دریای سیاه به این منطقه ی زیبا و دوست داشتنی سفر کنند. بالچیک علاوه بر جاذبه های گردشگری دارای جاذبه های تاریخی بیشماری نیز می باشد. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

[عکس: tourgasht.com-balchik-new.jpeg]

3-کلیسای الکساندر نوسکی
کلیسای الکساندر نوسکی یکی از کلیساهای جامع بلغارستان می باشد که در شهر صوفیه واقع شده است. این کلیسا در سال 1882 شروع به ساخت شد و در سال 1912 نیز به اتمام رسیده است. این کلیسا در بلندترین نقطه ی خود دارای 54 متر ارتفاع می باشد و ارتفاع گنبد آن از بیرون نیز 45 متر می باشد. این کلیسا دارای حدود 3170 متر مربع وسعت بوده و گنجایش 5000 نفر را پذیزا می باشد. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-kelisa-alexander-noski-new.jpeg]

4-پارک کوهی ویتوشا
پارک کوهی ویتوشا یکی از قدیمی ترین پارک های طبیعی بلغارستان در شبه جزیره بالکان می باشد. این پارک با مساحتی حدود 260 کیلومتر مربع بهترین مکان برای ورزش اسکی، پیاده روی و کوهنوردی می باشد. این پارک کوهستانی در اکتبر 1934 به عنوان پارک ملی به ثبت رسیده است و در سال 2000 نیز در فهرست آثار طبیعی بلغارستان جای گرفت. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-park-vitosha-new.jpeg]

5-باغ دریایی وارنا
باغ دریایی وارنا یکی از بی نظیرترین و قدیمی ترین پارک های بلغارستان می باشد که در شهر وارنا قرار دارد. این باغ دریایی گنجینه ملی بلغارستان محسوب می شود. باغ دریایی با 90 هزار متر مربع وسعت دارای جاذبه های زیادی مانند رستوران، موزه دلفینها، باغ وحش اگزاتیک، رصد خانه نیکلاس کوپرنیک، گلخانه و آکواریوم وارنا می باشد که گردشگران می توانند از آنها بازدید نمایند. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-bagh-daryae-varna-new.jpeg]

6-شهر چهل کلیسا (نسبار)
شهر چهل کلیسا یکی از شهر های باستانی بلغارستان می باشد. این شهر به نسبار نیز شهرت دارد. این شهر بر روی شبه جزیره ای سنگی و بر روی دریای سیاه مکانهایی مانند ارگ شهری، معبد آپولو، میدان عمومی، استحکامات شهری و خانه‌های چوبی را در درون خود جای داده است. این شهر قدمتی تاریخی و طولانی دارد و توسط تراسیان بنا شده است. این شهر به دلیل داشتن کلیساهای بسیاری به چهل کلیسا معروف شده است. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-nespar-new.jpeg]

7-دهکده روپیت
دهکده روپیت دارای 9.2 کیلومتر وسعت بوده و در فاصله 140 کیلومتری صوفیه در جنوب غربی بلغارستان واقع شده است. یکی از دلایل اصلی شهرت این شهر چشمه های آب گرم آن می باشد که دمایی حدود 74 درجه دارند و دلیل دیگر آن نیز آرامگاه غیب گوی مشهور بلغارستان بابا ونگار است که هر ساله گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود به این دهکده رویایی سفر می کنند. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-dehkadeh-ropit-new.jpeg]

8-موزه ملی تاریخ
موزه ملی تاریخ با قدمتی صد ساله در شهر صوفیه واقع شده است. این موزه از دو بخش سر پوشیده و رو باز تشکیل شده است. در این موزه ادوات و سلاح های جنگی قرار داده شده است و از بازدید کنندگان بیشماری برخوردار است. این مکان می تواند گزینه مناسبی برای گردشگران می باشد. همچنین این موزه دارای امکاناتی نظیرسالن های نمایشگاه موقت، سالن کنفرانس، کتابخانه، فروشگاه و پارکینگ رایگان نیز می باشد. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-moze-meli-tarikh-new.jpeg]

9-میدان الکساندر باتنبرگ
میدان باتنبرگ بزرگترین میدان شهر صوفیه می باشد که در مرکز این شهر واقع شده است. این میدان مکان مناسبی برای برگزاری جشنواره ها، کنسرتهای بزرگ، تظاهرات و راهپیمایی ها می باشد. در داخل میدان یک مجسمه با فواره های زیبا قرار دارد که جلوه ای زیبا به این میدان بخشیده است. گردشگران عزیز می توانند در سفر به پایتخت این کشور از میدان باتنبرگ بازدید نمایند. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-meidan-alexander-batenberg-new.jpeg]

10-صومعه ریلا
صومعه ریلا یکی از معروف ترین و عظیم ترین صومعه در بلغارستان می باشد که حدود 8000 متر مربع وسعت دارد و شامل اقامتگاه ها و کلیساهای بسیاری می باشد. این صومعه با معماری منحصر به فرد خود بارها در طول تاریخ مورد بازسازی قرار گرفته است و در سال 1983 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-somea-rila-new.jpeg]

اطلاعات لازم برای سفر به کشور بلغارستان
پایتخت: صوفیه
جمعیت: 1.364.576
مساحت: 110.994
واحد پول: لف
مذهب: اکثریت ارتدوکس
زبان رسمی: بلغاری
نوع حکومت: جمهوری
مهم ترین مراکز خرید بلغارستان

گراند مال: گراند مال یکی از مهم ترین مراکز خرید بلغارستان می باشد که در شهر وارنا قفرار گرفته و در سال 2010 افتتاح گردیده است. این مجتمع 150 هزار متر مربع زیر بنا دارد که تقریبا 50 هزار متر مربع آن به فروشگاه ها تعلق گرفته است. در این مرکز خرید 220 فروشگاه مختلف وجود دارد که در آنها انواع جواهرات، کتاب، لوازم ورزشی و ... به فروش می رسد. همچنین در طبقات همکف این مرکز خرید سوپر مارکت زنجیره ای و فرانسوی کافور دیده می شود که گردشگران هر آنچه را که لازم دارند می توانند خریداری کنند. 

[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-grand-mal.jpeg]

مال وارنا: از دیگر مراکز خرید بلغارستان مال وارنا می باشد که در 12 ژوئن 2008 در محل تقاطع Hristo smirnensskig و Vladislav varnenchik شهر وارنا بازگشایی شده است. در این مجتمع خرید حدود 150 مغازه مختلف وجود دارد که دارای اجناسی مختلف بوده و علاقه مندان به خرید می توانند به راحتی اقدام به خرید کنند. 

[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-mal-varna.jpeg]

مرکز خرید سیتی سنتر صوفیا: این مرکز خرید از زیباترین و کوچک ترین مراکز خرید صوفیا می باشد که در پشت هتل هیلتون و در نزدیکی کاخ ملی فرهنگ صوفیا واقع شده است. مرکز خرید سیتی سنتر شامل 200 مغازه متنوع، چندین کافه، داروخانه، 2 هایپر مارکت و 6 سالن سینما می باشد که در آنها به روز ترین و پر فروش ترین فیلم های هالیوودی نمایش داده می شود. این مرکز خرید در سال 2006 افتتاح گردیده و مردم صوفیا از آن بعنوان خرید سی سی اس یاد می کنند. 

[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-sity-senter-sofia.jpeg]

مرکز خرید وارنا تاورز: این مرکز خرید از مدرن ترین مراکز خرید بلغارستان می باشد که در امتداد خیابان ساحلی وارنا واقع شده است. مرکز خرید وارنا تاورز در سال 2011 در زمینی به مساحت 82000 متر مربع ساخته شده است و هر ساله خریداران بیشماری را اقصی نقاط کشور به سوی خود می کشاند. این مرکز خرید از 2 برج کاملا جدا ساخته که یکی از آنها به بخش اداری و تجاری و دیگری نیز به بخش فروشگاه ها و مراکز تفریحی اختصاص داده شده است. هر یک از این برج ها دارای 70 متر ارتفاع بوده و زیبایی خاصی دارد. همچنین در انتهای برج شرقی رستوران گردان با نام مارگیتو وجود دارد بنابراین گردشگران می توانند پس از اتمام خرید خود از غذاهای لذیذ این رستوران بهره مند شوند. 

[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-varna-taverz.jpeg]

مرکز خرید اوت لت سنتر صوفیا: مرکز خرید اوت لت سنتر یکی دیگر از بهترین و شیک ترین مراکز خرید در بلغارستان می باشد که در سال 2010 بر روی عموم باز شده است. در این مرکز خرید بهترین و معتبرترین مارک های معروف جهان شعبه دارند. 80 فروشگاه در این مرکز خرید دیده می شود که هر کدام نمایندگی یک برند معروف را بر عهده دارند و اجناس شیکی را با نازل ترین قیمت در اختیار گردشگران عزیز قرار می دهند. همچنین این مرکز خرید دارای سینما، فوت کورت و کافی شاپ نیز می باشد و برای کودکان نیز امکاناتی به خصوص در نظر گرفته شده است.

[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-ot-let-senter-sofia.jpeg]

بهترین هتل های بلغارستان

هتل ساحلی مارینا گرند: هتلی 5 ستاره واقع در پارک زیبایی و در مجاورت ساحل جنوبی محوطه تفریحی Golden Sands می باشد و اقامتی رویایی و به یاد ماندنی را برای تور بلغارستان رقم می زند. هتل ساحلی مارینا گرند در سال 2003 ساخته شده و با داشتن 9 طبقه، 186 اتاق و 48 آپارتمان مجلل چشم اندازی زیبا و دلنشین را از دریا برای گردشگران به ارمغان می آورد. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-marina-grand-new.jpeg]

هتل ملیا گرند هرمیتج: هتلل مجلل گرند هرمیتج از بهترین هتل های بلغارستان می باشد که در 100 متری ساحل و در دامنه کوهی واقع شده است. لازم است بدانید این هتل در نزدیکی مرکز تفریحی Golden sands قرار دارد و گردشگران می توانند از امکانات این تفرجگاه  استفاده نمایند و نهایت لذت ببرند. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-melia-grand-new.jpeg]

هتل کلوب ویوا: هتل کلوب ویوا در محوطه تفریحی و تابستانی Golden sands قرار دارد و با داشتن محیطی آرام و دنج اقامتی لذت بخش را برای گردشگران فرام می کند. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-klob-viva-new.jpeg]

هتل پارک هالیدی: هتل پارک هالیدی از هتل های تازه تاسیس شده بلغارستان می باشد که در فاصله نزدیکی از مرکز تفریحی Golden sands قرار گرفته است. این هتل شیک و نو ساز در یک پارک زیبا و باغ های پر گل و گیاه و در جهت نسیم وزش دریا قرار دارد. همچنین هتل پارک هالیدی تنها 200 متر از ایستگاه مرکزی اتوبوس فاصله دارد. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-halidy-park-new.jpeg]

هتل میموزا: هتل میموزا در فاصله 200 متری ساحل قرار دارد و تنها 150 متر از مرکز گلدن سندز فاصله دارد. در این هتل زیبا تمام امکانات یک هتل برند در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت. رستوران اصلی این هتل در یک تراس روباز قرار دارد و شامل یک رستوران باربیکیو و 3 کافه استخری می باشد و با داشتن غذاهایی لذیذ و دلچسب اقامتی رویایی را برای گردشگران فراهم می کند. همچنین هتل میموزا دارای دو استخر رو باز با سرسره های هیجانی می باشد مهمانان این هتل می توانند به راحتی از امکانات این هتل استفاده کنند. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-meymoza-new.jpeg]

بهترین رستوران های بلغارستان

رستوران گودزیلا: رستوران گودزیلا از رستوران های زنجیره ای می باشد که دارای 4 شعبه در وارنا می باشد. یکی از این شعبه ها در ساحل قرار دارد بنابراین گردشگرانی که تمایل دارند در حین غذا از مناظر زیبای ساحل لذت ببرند این رستوران گزینه بسیار خوبی است. ناگفته نماند در منوی این رستوران، بیشتر غذاهای بلغاری دیده می شود. از جمله سالاد سنتی shopska که آن را با گوجه، خیار، فلفل سبز و پنیر فتای میل می کنند در این رستوران به وفور یافت می شود. یکی دیگر از غذاهای که در این رستوران به علت وجود آنها معروف شده اند انواع سوشی و غذاهای دریایی می باشد. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-godzila.jpeg]

رستوران starioa chinar: این رستوران یکی از بهترین رستوران های وارنا می باشد که در آن غذاهای سنتی بلغارستان و غذاهای صربستانی سرو می شود. این رستوران 2 شعبه دارد اولین شعبه ی این رستوران در کنار یک چنار قدیمی ساخته شده بنابراین نام این رستوران را ((چنار قدیمی)) نامیدند. گردشگران عزیزی که تمایل دارند غذاهای سنتی بلغارستان، صربستان و ناحیه بالکان را تجربه نمایند این رستوران  را هرگز از یاد نبرند. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-starioa-chinar.jpeg]

رستوران jasmin tea house: گردشگران عزیزی که به دنبال غذاهای گیاهی هستند می توانند در این رستوران به راحتی غذاهای سالم و لذیذ گیاهی را میل کنند. همچنین گردشگران می توانند انواع پنیرهای محلی و بین المللی، سبزی جات تازه، ماهی و غلات محلی را در این رستوران نوش جان کنند. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-jasmin-tea-house.jpeg]

رستوران Di wine: اگر می خواهید یک شب به یاد ماندنی را در رستوران های وارنا غذا میل کنید بدون شک می توان گفت این رستوران می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. چرا که فضای صمیمانه ی این رستوران بسیار لذت بخش است و خاطره ای فراموش نشدنی را برای مهمانان عزیز به خصوص زوج های جوان به ارمغان می آورد. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-di-wine.jpeg]

رستوران largo: رستوران لارگو از دیگر رستوران های شیک بلغارستان می باشد که با دکوراسیون مدرن و فضای داخلی بسیار زیبا و آرامش بخش در مرکز شهر وارنا قرار گرفته است. گردشگران عزیزی که دلشان هوای پیتزاهای لذیذ با نان ترد و مواد تازه را کرده و دوست دارند غذاهای دریایی یا آشپزی کلاسیک اروپایی را امتحان کنند این رستوران بهترین انتخاب است. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-largo.jpeg]

منبع: تورگشت
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان