انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جزیره هندورابی

جزیره هندورابی

#1
جزیره هندورابی: یکی از مناطقی که در سفر با تور کیش می توانید در برنامه بازدیدی خود قرار دهید جزیره هندورابی است. جزیره هندورابی در استان هرمزگان قرار دارد و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه است. این جزیره در حد فاصل بین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته است. طول این جزیره 7 مایل و پهنایش 4 مایل است. مجموعا جزیره هندورابی 22.8 کیلومتر مربع مساحت دارد.
[عکس: -هندورابی.jpg]جزیره هندورابی جمعیت آن چنانی ندارد، در سرشماری که سال 1395 در این منطقه انجام شد، کل جمعیت این جزیره 191 نفر بودند که اکثریت آن ها عرب هستند و به دو زبان فارسی و عربی صحبت می کنند. ساکنان این منطقه اغلب دارای دین اسلام سنی هستند.
شغل اصلی بومیان، اکثرا صیادی و غواصی است و از این طریق امرار معاش می کنند. تولید صنایع دستی و یا تولیدات صنعتی در این جزیره رونق ندارد. منابع آب در این جزیره بسیار محدود است و مردم منطقه برای تامین آب آشامیدنی و آب مصرفی خود از چاه و یا آب انبار (برکه)  استفاده می کنند.  آب این چاه ها نسبتا شیرین است و در مواقع کم آبی برای آشامیدن می توان استفاده کرد.
[عکس: -هندورابی2.jpg]بومیان برای ساختن خانه های خود، از مصالحی مانند سنگ، گچ و گل و لای استفاده می کنند. با توجه به موقعیت مناسب این جزیره و طبیعت زیبای آن، باعث شده تا این جزیره در بین گردشگران بسیار محبوب باشد. هوای مناسب و برخورداری از جاذبه های طبیعی، می تواند یکی از امتیاز های ویژه این جزیره باشد. عمق دریا در سواحل شرقی بین 8 تا 18 متر متغیر است و در بخش هایی از آن می توان ستاره های زیبای دریایی را نیز مشاهده کرد.
تراکم مرجان ها در قسمت سواحل شمالی، باعث شده تا انواع آبزیان در این بخش زندگی کنند. از جمله این آبزیان می توان به انواع مرجان های مغزی، جراح ماهیان، یونیک، پیکاسو، ملوان، تن ماهیان دم زرد و طوطی ماهیان نام برد.
یکی دیگر از جاذبه های زیبا و دیدنی این جزیره، لاک پشت های دریایی هستندکه در این منطقه وجود دارند و از اواسط اسفند تا نیمه خرداد، برای تخم گذاری به ساحل جزیره هندورابی می روند.
در نزدیکی جزیره هندورابی آثار مخروبه روستاهای الصراه و الدورات قرار گرفته و شما با سفر به ین جزیره می توانید از این آثار هم دیدن کنید. با توجه به این که در سده نهم،  و در دوره صفویه پرتغالی ها در این جزیره بودند، نیز می توان آثار به جا مانده، مانند دژهای نظامی را مشاهده کرد. اگر دوست داشته باشید که در هنگام سفر به کیش از جزیره زیبای هندورابی نیز دیدن کنید، بهترین زمان برا بازدید از این جزیره از اوایل آذر ماه تا اواخر اردیبشهت ماه است.
[عکس: -هندورابی3.jpg]توجه داشته باشید که در هنگام سفر به جزیره هندورابی حتما با خود وسایل خوراکی و نوشیدنی کافی به همراه داشته باشید، برای تهیه مواد خوارکی می توانید از بندر صیادی چیرو که در نزدیکی جزیره هندورابی قرار گرفته و حدود 20 دقیقه فاصله دارد  استفاده کنید.
و از آن جا که در این جزیره سیستم برق کشی وجود ندارد، اگر قصد ماندن در شب در این جزیره را داشتید، حتما به فکر تهیه وسایل روشنایی نیز باشید.ولی نگران آنتن دهی نباشید، چون در این منطقه اپراتورهای ایراسنل و همراه  اول آنتن دهی دارند. برای ایجاد لحظات به یاد ماندنی،  می توانید با خود لوازم ماهیگیری نیز به جزیره ببرید و برای خود ماهی صید کنید.
در سال های اخیر، سازمان منطقه آزاد کیش برنامه ریزی های فراوانی  را در جهت توسعه جزیره و جذب گردشگر انجام داده است. جذب سرمایه گذار، ساخت اسکله شناور و ایجاد زیرساخت ها اولیه در مجموعه گردشگری مانند آب، برق و فاضلاب بخشی از اقداماتی است که صورت گرفته است. جاده دور جزیره به طول 17 کیلومتر، عملیات ساخت مهمانسرای جزیره هندورابی و 50 کمپ و ویلا نیز از برنامه هایی است که در حال اجراست. همچنین کافی شاپ، رستوران، پیست پیاده روی نیز در حال ساخت و احداث است. تخصیص خودروهای شاسی بلند و موتورهای سه چرخ به مجموعه گردشگری،  برای گشت و گذار ساحلی گردشگران، از دیگر برنامه هایی است که برای جذب گردشگران در نظر گرفته شده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان