انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عجایب هفتگانه قشم

عجایب هفتگانه قشم

#1
عجایب هفتگانه قشم: در سفر با تور قشم  مناطق گردشگری فراوانی وجود دارد، از جمله جاذبه های این جزیره می توان به هفت جاذبه ی طبیعی که به عجایب هفتگانه قشم معروف است، اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر است. جزیره قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس است که در تنگه هرمز قرار دارد. مساحت این جزیره حدود 1500 متر مربع است.در در ادامه با این مطلب از آرشین پرواز همراه باشید تا شما را با عجایب هفت گانه قشم آشنا کنیم:
غار نمک:
کوه مخروطی شکل به نام کوه نمکدان، که در ارتفاع حدود 340 متر قرار دارد و مرتفع ترین منطقه قشم است. این کوه در قسمت جنوبی جزیره واقع شده است.
در دامنه این کوه مخروطی شکل غارهایی وجود دارد که درون آن، قندیل های کریستالی از نمک و دیواره های بلورین وجود دارد. استالگتیت ها و استالاگمیت های این غار، حاصل فعالیت طبیعت در طول سالیان درازی است که، باعث شده امروزه، این غار حیرت انگیز به وجود بیاید. طبق تحقیقاتی که انجام شده به نظر می رسد که این غار نمک با طول 5.5 کیلومتر طولانی ترین غار نمک جهان باشد.
[عکس: %D8%BA%D8%A7%D8%B1%D9%86%D9%85%DA%A9-%D9...%D9%85.jpg]
با توجه به تحقیقات انجام شده، تنفس در هوای غار برای کسانی که از بیماری های تنفسی نظیر آسم رنج می برند، بسیار مفید خواهد بود.
تنگه چاهکوه:
پدیده شگفت انگیز از فرسایش سنگهای رسوبی در زمین، این مکان زیبا، یعنی تنگه چاهکوه را به وجود آورده است، این منطقه در شمال غربی جزیره و در بخش شهاب از توابع جزیره قشم، واقع شده است.
[عکس: %D8%AA%D9%86%DA%AF%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9...%D9%85.jpg]
دو دره عمود بر هم، با دیوارهای عمودی و وجود حفره های نیمه کروی و بیضی شکل در این منطقه، باعث شده که این مکان، به یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی قشم تبدیل شود.
راه دسترسی به تنگه چاهکوه، بسیار آسان است و مسیر آن آسفالت می باشد که در قسمت پایانی جاده ممکن است کمی خاکی باشد در کل دارای وضعیت مناسبی برای تردد است.
دره ستاره ها:
زیباترین نمونه فرسایشی و جاذبه طبیعی قشم، دره ستاره ها است، که به همین دلیل فرسایش به وجود آمده است.
[عکس: %D8%AF%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8...%D8%A7.jpg]
تندیس های بلند قامت و سازه هایی که بر اثر فعالیت بادها و همینطور آب در این مکان به وجود آمده، اینجا را به یک مکان شگفت انگیز و حیرت آور تبدیل کرده است. شکل خاص این مکان باعث شده که جریان هوا و وزش باد ایجاد سرو صدا کند.
لاک پشت های پوزه عقابی:
جزیره قشم به دلیل داشتن سواحل با خاک نر و ماسه ای، بهترین زیستگاه برای لاک پشت ها و تخم گذاری ان ها به شمار می رود. گونه های شناسایی شده درجهان مجموعا هفت گونه هستند. از این هفت گونه، حدود 5 گونه مختلف ان را در جزیره می توان دید.
[عکس: %D9%84%D8%A7%DA%A9-%D9%BE%D8%B4%D8%AA.jpg]
اواخر اردیبهشت ماه، بهترین زمان برای دیدن لاک پشت هایی است که از تخم بیرون می آیند و اطراف جزیره به گشت و گذار می پردازند. علت نام گذاری این لاک پشت ها به این دلیل است که آن ها، پوزه ای به شکل منقار عقاب دارند تا بتوانند اسفنج دریایی را از لابه لای مرجان ها بیرون بکشند و تغذیه کنند.
دلفین ها:
وجود دلفین ها در میان جزیره قشم و جزیره هنگام، گردشگران زیادی را برای تماشا و عکاسی از آن ها به این منطقه می کشاند، تا در حین قایق سواری بتوانند این گونه از موجودات زیبای منطقه خلیج فارس را مشاهده کنند.
[عکس: %D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D9...%D8%A7.jpg]
جنگل های حرا:
حرا به درختانی گفته می شود که ارتفاع ان ها بین 3 تا 6 متر است، و دارای برگ های سبز روشن هستند که در میان آب های شور جزیره قشم قرار گرفته اند، درختان حرا به هنگام مد به زیر آب می روند و برای تغذیه قسمت شیرین اب دریا گرفته وجذب می کنند و نمک آن را دفع می کنند، عملکرد این درخت را می توان مشابه عملکرد آب شیرین کن اما از نوع طبیعی دانست.
[عکس: %D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%84-%D8%AD%D8%B1%D8%A7.jpg]
معمولا این درختان را با نام دانشمند بزرگ ایرانی یعنی ابوعلی سینا می شناسند.
جزایر ناز:
جزایر ناز در 22 کیلومتری قشم واقع شده است و تنها محلی است که می توان با پای پیاده و یا خودرو تا فاصله یک کیلومتری، داخل آب های نیلگون خلیج فارس رفت و لذت برد.
[عکس: %D8%AC%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D8%B2.jpg]
این جزایر در هنگام جزر و مد قابل دسترسی هستند، مرجان ها و صدف های رنگی در اطراف این جزیره زیبایی خاصی را به منطقه بخشیده و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان