انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
صفر تا صد بند ابرو

صفر تا صد بند ابرو

#1
بند انداختن ابرو و شکل دهی به ابرو روشی با قدمت چندصد ساله و ریشه‌هایی در شرق میانه و جنوب آسیا است. روش بند انداختن از نخ کتان برای برداشتن موها بهره می‌برد. بندانداز نخ را به صورت حلقه می‌پیچد و روی پوست با سرعت زیاد تاب می‌دهد. حلقه مانند کمند کوچک عمل کرده و موها را با ریشه از پوست بیرون می‌کشد.
استفانی مایر، اولین فردی که برای اولین بار بنداندازی می کرد، می‌گوید: حدود ۶۰ ثانیه اول دردناک است ولی پس از مدتی به آن عادت می‌کنید. پس از اتمام پوستتان لطیف و بدون مو است. اگر به دنبال راهکارهایی برای حالت دادن به ابروها یا برداشتن موهای زاید هستید، بند انداختن ابرو روشی کاملا طبیعی ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.
شوبها تومالا، مالک سه سالن بند انداختن در نیویورک می‌گوید که با بند انداختن هم سرعت روش وکس را به دلیل برداشت همزمان چند مو به صورت همزمان توسط نخ را خواهید داشت و هم دقت برداشت با موچین. چرا که می‌توانید موها را تکی بردارید.
مدت زمان ماندگاری در حدود ۲ تا ۴ هفته، همانند وکس کردن، است. افرادی که از درمانهای موضعی آکنه یا رتینوئید استفاده می‌کنند، بند انداختن روش ایمن‌تری نسبت به وکس کردن است. الن مارمار، متخصص پوست، می‌گوید: وکس کردن می‌تواند لایه‌هایی از پوست که بوسیله داروها نازک شده‌اند، را بردارد. مارمار خاطر نشان کرد که دمای بالای وکس موجب هایپرپیگمانتاسیون( افزایش رنگدانه‌ها به صورت تکه‌های تیره پوست) شده و برداشتن با موچین، موهایی که به سمت بدن رشد می‌کنند را بوجود می‌آورد. هرچند بند انداختن هم موجب موهای رشد کننده به سمت داخل یا برآمدگی های قرمز کوچک میشود.
نکاتی برای بند انداختن ابرو
می‌خواهید بند و ابرو را امتحان کنید؟ دکتر مارمار و مالک سالن شوبها تومالا، نکاتی را برای یافتن متخصصی که شما را سر کار نخواهد گذاشت، با ما در میان گذاشته‌اند.
بند انداختن ایمن؛ زیبایی شناس یا وکس کننده‌ای دارای گواهینامه را انتخاب کنید. هر گونه پارگی پوست، شما را نسبت به عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند.
در هر جایی بند نیاندازید به دنبال کسی باشید که حداقل ۱۰ دقیقه روی شکل دادن به ابروهایتان وقت صرف کند. حتی اگر نیاز باشد کمی بیشتر هزینه کنید.
انتخاب از روی تمیزی؛ بصورت سنتی بندانداز، بند را میان دندانهایش نگه میدارد. برخی کارورزها، نخ را دور گردنشان گره می‌زنند. اگر توجه‌تان جلب شده‌است، بهتر است به دنبال روش دوم بروید. مطمئن شوید که پوستتان با الکل ضدعفونی، قبل و بعد از بندانداختن تمیز باشد، تا دچار عفونت پوست نشوید.

جلوگیری از جوش زدن صورت بعد از بند انداختن
بعد از ۴٨ ساعت از مواد پیلینگ پوست استفاده کنید تا یک لایه از پوستهای مرده را از پوست بردارد و این همان سطحی است که در مقابل رویش مو مقاومت میکند و تبدیل به جوش میشوند. این کار را هر دفعه که حمام میکنید انجام دهید. خوشبختانه این بار جوش نمیزنید. در اخر نخ بند شما باید تمیز باشد. حتما دقت کنید که آرایشگر قبل از بند انداختن شما با تکه ای پنبه آغشته به مواد ضدعفونی کننده بند را ضد عفونی کند. پس از پایان کار در صورت قرمزی و تورم از پمادهای کالامین دی- کالاندولا- بتامتازون و اکسید دوزنگ می توانید استفاده کنید.
یادتان نرود اگر بند و ابرو انداختن را هر دو هفته یکبار پشت هم انجام دهید موهایتان زیاد بلند نشده و پوست صورتتان کشیده نمی شود و خود مانع جوش زدن می شود.اگر با رعایت همه موارد باز هم جوش زدید بهتر است که به لیزر کردن موی خود فکر کنید که لیزر و الکترولیز یکی از مواردی است که برای اپیلاسون دائم استفاده میشوند و نتیجه بخش هم هستند.
دلیل جوش بعد از اصلاح :

 هر گونه ضربه و تروما به پوست می‌تواند باعث التهاب شود. چون با اصلاح صورت مو از ریشه کنده می‌شود می‌تواند در همان قسمت باعث التهاب شود و بصورت جوش خود را نشان دهد. پوست افراد به ضربه وارده واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. یعنی یک ضربه همانند در پوست دو نفر واکنش یکسانی ندارد که مربوط به حساس بودن پوست افراد می‌باشد.
 
در ضمن در پوست افراد متفاوت میکروبهای مختلفی وجود دارد که فلورای طبیعی پوست می‌باشند و در مواقع طبیعی هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند ولی در مواقعی که پوست به دلایلی آسیب ببیند این میکروبها تزاید پیدا کرده و باعث عفونت در همان ناحیه می‌شوند. میکروبهای خاصی از قبیل استافیلوکوک طلائی در این مواقع بیشتر باعث عفونت می‌گردند.
 
بهتر است قبل از اصلاح پوست صورت با محلولهای استریل کننده از قبیل الکل هفتاد درجه تمیز شود و اگر هنوز التهاب ایجاد می‌شود از کرمهای ضد التهاب از قبیل هیدروکورتیزون مصرف شود
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان