انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خطرناک ترین هواپیماهای دنیا را بشناسیم...

خطرناک ترین هواپیماهای دنیا را بشناسیم...

#1
به گزارش Airplanes News و به نقل از جامعه خبر، 4 هواپیما از جمله خطرناک ترین هواپیماهایی هستند که می توانیم تصور کنیم. ممطئنا هر چقدر هواپیماها قدیمی تر باشند، نیاز به تعمیر و مرمت بیشتری دارند، با این حال این به آن معنا نیست که فقط هواپیماهای قدیمی در خطر سقوط هستند و نا امن ترند. در این مقاله از سری مقالات مدل های هواپیما با ما همراه باشید:
بوئینگ ۷۳۷ JT8D
البته این، اولین نسخه از سری هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ بوده است اما از آن جا که از در ۵۰۰ پرواز یک سقوط مرگبار داشته است، به عنوان بدترین و نا امن ترین هواپیماهای جهان شناخته شده است.
[عکس: -هواپیماهای-جهان.jpg]
ایرباس A310
سال تولید این هواپیما بین سال های ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۸ بوده است و بسیاری از کشورهای اروپایی و ایرلاین های مطرح این هواپیما را از چرخه ی هوایی خود حذف کرده اند با این حال هنوز هم در کشورهای فقیری مثل پاکستان ایرباس ۳۱۰ در حال تردد است.
[عکس: -هواپیماهای-جهان-1.jpg]
 آی ال ۷۶
آی ال ۷۶ بیشتر در کشورهای سابق اتحادیه ی جماهیر شوروی پرواز می کند و بزرگترین فاجعه ی این هواپیما در سال ۲۰۰۳ اتفاق افتاد که در آن متاسفانه ۲۷۵ نفر کشته شدند.
[عکس: -هواپیماهای-جهان-2.jpg]
تو ۱۵۴ (Tu-154)
این مدل از سال ۱۹۷۱ تولید می شده است و ظاهرا هنوز هم تولید می شود. تعداد هواپیماهایی که در حال حاضر در حال تردد هستند ۳۳۶ فروند است و مخصوصا در پروازهای داخلی کشورهای سابق اتحادیه ی جماهیر شوروی از آن زیاد استفاده می شود و از سال ۲۰۰۲ ۴ سقوط هواپیما در کشورمان با این مدل اتفاق افتاده است.
[عکس: -هواپیماهای-جهان-3.jpg]
مک دونل DC-9
سال ساخت این هواپیما هم از سال ۱۹۶۵ تا سال ۱۹۸۲ بوده است و در حال حاضر تعداد ۳۱۵ عدد از آن توسط ایرلاین های مختلف مورد استفاده است.
[عکس: -هواپیماهای-جهان-4.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان