انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
واتراستاپ pvc

واتراستاپ pvc

#1
واتراستاپ pvc
از جمله مواردی که به واسطه ی مطالعه ی علمی مهندسین وارد بخش ساخت و ساز های بتنی شده و مورد استفاده قرار می گیرد واتر استاپ pvc می باشد . گذر زمان و تاثیر عوامل مختلف بر سازه های ساخته شده از بتن همواره مشکلاتی را در سازه ها نمایان می سازد که نیاز به تحقیق و توسعه بیشتر جهت رفع این مشکلات در ساخت و ساز های بعدی را می طلبد. از جمله مواردی که به واسطه ی مطالعه ی علمی مهندسین وارد بخش ساخت و ساز های بتنی شده و مورد استفاده قرار می گیرد واتراستاپ pvc می باشد.

واتراستاپ pvc

واتر استاپ pvc چیست و چه کاربردی دارد؟
 قیمت واتراستاپ چقدر است؟

واتر استاپ pvc و به صورت کلی واتر استاپ برای آب بندی درز های بتن به کار می رود. واتر استاپ pvc در دو نوع تخت و حفره دار برای در زهای اجرایی و انبساطی ارائه می شود. این نوع از واتر استاپ ها با توجه به کاربردشان در انواع مختلف سازه های بتنی در عرض و ضخامت های مختلفی تولید شده و به باز ارائه می شوند. واتراستاپ ها همچنین بر اساس محلی که مورد استفاده قرار می گیرند به دو نوع کف خواب و دیواری تقسیم می شوند که این دو نوع نیز از عرض و ضخامت متفاوتی بر حسب نیاز برخوردارند.
پاسخ

واتراستاپ pvc

#2
با توجه به کارکرد واتراستاپ داخل سازه بتنی، این محصول تا حد امکان باید نسبت به آب و محیط قلیایی مقاوم باشد. مسئله مهم دوم انعطاف مناسب این محصول در مرور زمان می باشد که در اثر حرکات احتمالی درز، در بدنه آن شکست و ترک ایجاد نشود. سومین مسئله، مقاومت مکانیکی مناسبی داشته باشد تا در اثر تنش های احتمالی حین نصب و بتن ریزی و همچنین در اثر فشار بتن دچار پارگی سطحی نشود.

برای رسیدن به خواص فوق مهمترین مسئله تولید آمیزه با کیفیت مناسب است. پی وی سی نرم شامل دو بخش اصلی است، رزین پی وی سی و پلاستی سایزر و مقادیر محدودی مواد شیمیایی استابیلایزر، فرم دهنده، لوبریکنت، رنگ.

کیفیت هر کدام از اجزاء و نسبت مصرف آنها در آمیزه تولیدی به کیفیت های مختلفی منتج می شود. رزین پی وی سی تعیین کننده اصلی در مشخصات مکانیکی آمیزه نهایی است. با افزایش جرم مولکولی پی وی سی مشخصات مکانیکی بهبود می یابد هرچند با افزایش جرم مولی رزین، آمیزه کاری و نهایتاً تولید نوار واتراستاپ دچار اختلال می شود ولذا جرم مولی باید در حد قابل قبولی مورد مصرف باشد.

پلاستی سایزر های مصرفی در واتراستاپ عمدتا استرهای فتالات می باشند که با رزین پی وی سی امتزاج پذیری خوبی دارند. با این حال برای رسیدن به مشخصات کیفی مناسب واتراستاپ از جمله مقاومتهای دمایی و دوامی نیاز می باشد از ترکیبی از نرم کننده ها استفاده کرد. یکی از مسائلی که در پی وی سی نرم چالش برانگیز می باشد، فرار پلاستی سایزر ها بصورت تبخیر از سطح کامپوند می باشد. نرم کننده های سبک تبخیر بیشتری داشته و نسبت به انواع سنگین تر فرار بیشتری از سطح داشته و این مسئله بخصوص در نگهداری واتراستاپ قبل از مصرف اهمیت دارد. به همین خاطر نوار تولیدی باید در شرایط مناسب انبارش شود تا قبل از مصرف به حداقل مقدار افت روان کننده در واتراستاپ برسیم. پس از دفن واتراستاپ در بتن، مسئله مهم نفوذ قلیا به داخل واتراستاپ و واکنش صابونی شدن پلاستی سایزر مطرح می شود که این امر باعث افزایش سختی در سطح واتراستاپ می شود. به همین خاطر نوع روان کننده و میزان مصرف آن در آمیزه علاوه بر کیفیت واتراستاپ در دوام آن نیز مؤثر می باشد. لازم به ذکر است که استفاده از مواد هیدروکربنی به عنوان روان کننده در صنعت پی وی سی رایج می باشد که توانایی نرم سازی پی وی سی را دارند و بیشتر به منظور کاهش قیمت مواد و افزایش سرعت تولید استفاده می شوند. استفاده از این ترکیبات که در تولید برخی تولید کنندگان واتراستاپ مشاهده می شود، علاوه بر کاهش کیفیت واتراستاپ، دوام آن را نیز شدیداً کاهش می دهند هر چند که ظاهر امر چیزی نشان نمی دهد.

علاوه بر این دو جزء اصلی، استابیلایزرهای حرارتی در آمیزه کاری پی وی سی بسیار اهمیت دارند. این ترکیبات انواع گوناگونی داشته و نقش های مختلفی در آمیزه بازی می کنند. رزین پی وی سی به خاطر ساختار مولکولی که دارد، پیوندهای نسبتاً ضعیف کلری داشته که در اثر دما این پیوندها شکسته شده و ایجاد رادیکالهای مختلف کرده که به زنجیر پلیمری آسیب زده و جرم مولکولی رزین را کاهش داده و علاوه بر کاهش کیفیت پلیمر، باعث سوختگی در محصول می شود. استابیلایزرها با واکنش با رادیکالهای تولیدی، مانع از حمله آنها به زنجیرهای پلیمری می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان