انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی سایت کتابخانه در تهران

طراحی سایت کتابخانه در تهران

#1
طراحی سایت کتابخانه در تهران


طراحی سایت کتابخانه در تهران: کتابخانه هایی که به منظور امانت کتاب فعالیت می نمایند به راحتی می توانند بسیاری از امور خود را به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت انجام دهند. طراحی سایت برای این کتابخانه می تواند راه حلی مفید برای گریز از رفت و آمد های بیهوده به منظور کارهای کوچک باشد. همانطور که می دانیم کاهش رفت و آمد برای شهری مثل تهران بسیار ضرورت داشته و به کمتر شدن ترافیک سرسام آور کمک خواهد کرد. طراحی سایت کتابخانه در تهران می تواند با فراهم ساختن برخی امکانات، نیاز به مراجعه حضوری اعضا را به کتابخانه برطرف نماید. طراحی وب سایت کتابخانه در تهران می تواند اعتبار بسیار بالایی به کتابخانه داده و رضایت اعضای خود را به ارمغان بیاورد. چنین کتابخانه ای به سرعت مورد توجه سایرین قرار گرفته و آن ها را ترغیب به عضویت در این کتابخانه می کند.


امکانات قابل ارائه در طراحی سایت کتابخانه در تهران


همانگونه که گفته شد هدف از طراحی سایت کتابخانه در تهران ارائه امکاناتی است که موجب سهولت اعضا و همچنین مسئولین کتابخانه شده و از رفت و آمد های بیهوده جلوگیری بعمل آورد. امکاناتی نظیر:


امکان عضویت از طریق اینترنت در طراحی سایت کتابخانه در تهران


یکی از مراجعات مردم به کتابخانه ها جهت عضویت در آن است. با برقراری امکان عضویت از طریق اینترنت در طراحی سایت کتابخانه در تهران می توان از مراجعه حضوری جلوگیری کرده و این کار از طریق پر کردن فرم مربوط به عضویت به راحتی انجام گیرد. البته برای عضویت از طریق اینترنت باید امکان پرداخت حق عضویت از طریق سایت نیز فراهم باشد.


امکان پرداخت حق عضویت در طراحی سایت کتابخانه در تهران


برای پرداخت شهریه یا حق عضویت کتابخانه می توان از درگاه های پرداخت بانکی بهره برد تا کاربران بتوانند به صورت اینترنتی و با داشتن رمز دوم کارت های بانکی خود نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام نمایند. این درگاه های پرداخت بانکی از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیار قابل اطمینان هستند.


امکان درخواست کتاب


در طراحی سایت کتابخانه در تهران می توان امکان در خواست کتاب را راه اندازی کرده تا اعضا بتوانند کتاب دلخواه خود را از کتابخانه در خواست نمایند. همچنین می توانند برای عدم مراجعه به کتابخانه درخواست کنند کتاب را به وسیله پیک برایشان ارسال نمایند. البته در این راستا امکانات دیگری باید در سایت فراهم باشد، مانند:


امکان جستجوی کتاب و نمایش وضعیت آن


در سایت کتابخانه باید امکان جستجوی کتاب فراهم باشد تا کاربر بتواند نام کتاب مورد نظر خود را در سایت جستجو کند تا ببیند کتابخانه همچین کتابی دارد یا خیر؟ اگر کتاب مورد نظر در کتابخانه موجود بوده باشد آیا به امانت سپرده شده و یا قابل اخذ است؟ نمایش وضعیت کتاب می تواند برای کاربران بسیار مفید باشد.


امکان رزرو کتاب دلخواه


در صورتی که کتاب جستجو شده توسط کاربر به امانت سپرده شده باشد و در حال حاضر امکان اخذ آن وجود نداشته باشد سایت باید این امکان را برای کاربر فراهم آورد تا کتاب دلخواه را رزرو کرده و در اولین فرصت به کاربر متقاضی امانت داده شود. همچنین می توان از سیستم پیامک یا ایمیل برای اطلاع رسانی بازگشت کتاب مورد درخواست به کاربر سایت استفاده نمود.


امکان تمدید مهلت بازگرداندن کتاب


بسیار پیش می آید که یکی از اعضای کتابخانه کتابی را به امانت برده باشد و پس از مهلت مقرر باز هم به آن کتاب نیاز داشته باشد. در طراحی سایت کتابخانه در تهران می توان این امکان را فراهم نمود تا در صورتی که فرد دیگری کتاب را برای اخذ رزرو نکرده باشد، بتواند مهلت بازگرداندن کتاب را تمدید نماید. البته بسته به سیاست های کتابخانه می تواند این اولویت ها تغییر کند. به طور مثال اولویت تمدید بالاتر از اولویت اخذ آن توسط فرد دیگر باشد.


راه اندازی بخش آرشیو کتاب ها، مقالات و پایان نامه های موجود در کتابخانه


بخش آرشیو کتاب ها، مقالات و پایان نامه ها در طراحی سایت کتابخانه در تهران نباید فراموش شود. این بخش باید نام تمامی کتاب های موجود در کتابخانه و تعداد آن ها را نمایش دهد. همچنین وضعیت هر کدام برای کاربران باید قابل نمایش باشد.


بُعد فنی طراحی سایت کتابخانه در تهران


علاوه بر امکاناتی که در طراحی سایت کتابخانه در تهران باید برای کاربران آن فراهم باشد، عوامل دیگری در موفقیت و بازدهی سایت کتابخانه نقش دارد. طراحی سایت کتابخانه در تهران باید با گرافیکی زیبا و مرتبط با کتابخانه طراحی شود به گونه ای که بیانگر فرهنگ مربوط به کتابخانه باشد. دیگر نکته ای که موجب رضایت بازدید کنندگان سایت کتابخانه می شود سرعت بالای سایت در هنگام بارگزاری است. این ویژگی هنگامی بدست می آید که اصول بهینه سازی سایت رعایت شده باشد. عکس های به کار رفته در سایت سبک باشد و حجم پایینی داشته باشد. ضمن آن که کیفیت آن ها پایین نباشد. طراحی سایت موبایل فرندلی یا طراحی سایت ریسپانسیو یکی دیگر از ویژگی های تأثیرگذار در امتیاز و اعتبار سایت است که باعث می شود سایت در تمامی اندازه های تصویر صفحه نمایش به درستی نمایش داده شود. همچنین باید تمامی اصول سئو و نکات موثر در افزایش رتبه سایت در گوگل نیز در آن رعایت شود تا توسط کاربرانی که از طریق جستجو در گوگل به دنبال سایت های کتابخانه در تهران می گردند به سایت طراحی شده دسترسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان