انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هفت منبع و ابزار رایگان برای بهبود سایت طراحی شده

هفت منبع و ابزار رایگان برای بهبود سایت طراحی شده

#6
مقاوم سازی نما با استفاده از پیچ رولپلاک:

نما عنصر بسیار مهم در طول عمر یک ساختمان به شمار میرود. چرا که نما در ساختمان نقش یک عایق حرارتی و برودتی را بازی می کند به همین خاطر میبایست از مقاومت و استحکام آن اطمینان حاصل شود و این امر با استفاده از پیچ و رولپلاک که مکمل یکدیگر هستند میسر می­شود.
محاسبه قیمت پیچ رولپلاک:
بهترین روش محکم سازی نمای ساختمان پیچ رولپلاک نمودن سنگ نما ها می باشد.
هزینه مقاوم سازی سنگ نما شاید کمی بالا باشد، اما در عوض با این کار امنیت ساختمان و سنگ نما ها تضمین خواهد شد.
چرا باید نمای ساختمان را پیچ رولپلاک کنیم؟
به دلیل پیشگیری از شل شدن سنگ های نصب شده بر روی نمای ساختمان ها و برج ها عملیات پیچ رولپلاک انجام می­شود ممکن است سنگ ها بعد از نصب بر روی ساختمان و برج ها به هر دلیلی شل و لغزنده شوند برای جلوگیری از آسیب و خطرات ناشی از سقوط سنگ نما ها باید اقدام به استفاده از پیچ رولپلاک کنیم و این خدمات را میتوان از شرکت ها با نیرو های مجرب که تخصص کافی در این زمینه را دارند کمک بگیریم .
آشنایی با پیچ ها:
پیچ از دو قسمت کلگی یا گل پیچ و پایه  تشکیل میشود. اتنهای پیچ هم به دو صورت تیز و تخت تقسیم شده است همچنین پیچ ها از نظر باز و بسته شدن نیز به دو طریق ساخته میشوند ( چپگرد و راستگرد)  پیچ ها در سایز ها و مدل های مختلفی ساخته میشوند صنعت چوب، فلز،ماشین هر کدام از پیچ های مربوط به خود و کاربردی در ارتباط با کار خود را استفاده میکنند پیچ ها از نظر شکلی دسته های مختلفی زمانی که بخواهید به وسیله پیچ وسیله‌ای را به دیوار نصب نمایید باید حتما از رولپلاک نیز استفاده کنید. چرا که پیچ قابلیت تحمل وزن سنگین را ندارد و باعث شکستگی و ترک خوردگی دیوار می‌شود دارند که برای آشنایی با آنها چند مدل را نام میبریم :پیچ سر مخفی پیچ سر نیم گرد- پیچ سر شش گوش- پیچ فلز پیچ چوب پیچ چشمی پیچ سر دوسو
آشنایی با رولپلاک:
جنس رولپلاک ها در اصل از پلاستیک بوده و به شکل مخروطی ساخته شده که داخل قطعه فرو رفته  و اندازه های متفاوتی دارند که برای هر کدام از اندازه ها پیچ متناسب با خودش را استفاده میکنند داخل رولپلاک شیار های پیچی وجود دارد که با چرخاندن پیچ در داخل آن مکمل هم میشوند.
پیچ رولپلاک فقط برای محکم سازی نما به کار نمیرود بلکه گاهی اوقات برای اینکه چیزی را به دیوار نصب نمایید باید حتما از رولپلاک نیز استفاده کنید. زیرا پیچ قابلیت تحمل وزن سنگین را ندارد و باعث شکستگی و ترک خوردگی دیوار می‌شود.
نحوه ی استفاده از پیچ رولپلاک:
برای استفاده از آن روی دیوار ابتدا دیوار را با دریل و مته مناسب ( یعنی ایجاد یک سوراخ کوچک تر از اندازه رولپلاک بر روی دیوار ایجاد کرده و بعد رولپلاک را در آن سوراخ فرو میکنیم و بعد از آن پیچ مناسب برای آن رولپلاک را جدا کرده و در آن میچرخانیم تا سفت شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پیام‌های این موضوع
RE: هفت منبع و ابزار رایگان برای بهبود سایت طراحی شده - توسط adliran - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸, ۰۹:۲۸ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان