سلام.
اگر عکس ها در پوشه های drawable قرار دارند، باید آرایه از جنس Integer باشد که هر عنصر آن، اشاره به یکی از عکس ها دارد. مثل آرایه زیر :
برای آرایه بالا، چون آرایه (Array) دارای 5 عنصر است، باید برای اشاره به عناصر آن، اعداد 0 تا 4 به کار رود. پس برای انتخاب تصادفی یک عکس، باید عددی تصادفی بین 0 تا 4 تولید کنیم :
کلید شماره 3033
سپس بر اساس عدد تصادفی، عنصر را از آرایه فراخوانی می کنیم :
کلید شماره 2877 (در مورد آرایه ها (Array) و اشاره به عنصری از آرایه)
بعد کد نمایش در ImageView را خواهیم داشت (کلید شماره 216) :
در کد بالا، به جای عبارت R.drawable.kelidestan باید همان عنصر فراخوانی شده از آرایه را قرار بدهیم (در کد بالا، id مربوط به ImageView را برابر imageView1 در نظر گرفته ایم).
اگر عکس ها در پوشه های drawable قرار دارند، باید آرایه از جنس Integer باشد که هر عنصر آن، اشاره به یکی از عکس ها دارد. مثل آرایه زیر :
کد پیاچپی:
Integer[] myImages = {
R.drawable.image_1,
R.drawable.image_2,
R.drawable.image_3,
R.drawable.image_4,
R.drawable.image_5
};
برای آرایه بالا، چون آرایه (Array) دارای 5 عنصر است، باید برای اشاره به عناصر آن، اعداد 0 تا 4 به کار رود. پس برای انتخاب تصادفی یک عکس، باید عددی تصادفی بین 0 تا 4 تولید کنیم :
کلید شماره 3033
سپس بر اساس عدد تصادفی، عنصر را از آرایه فراخوانی می کنیم :
کلید شماره 2877 (در مورد آرایه ها (Array) و اشاره به عنصری از آرایه)
بعد کد نمایش در ImageView را خواهیم داشت (کلید شماره 216) :
کد پیاچپی:
ImageView iv = (ImageView) findViewById(R.id.imageView1);
iv.setImageResource(R.drawable.kelidestan);
در کد بالا، به جای عبارت R.drawable.kelidestan باید همان عنصر فراخوانی شده از آرایه را قرار بدهیم (در کد بالا، id مربوط به ImageView را برابر imageView1 در نظر گرفته ایم).
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.