انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا زانو ها هنگام دویدن صدا می دهد؟

چرا زانو ها هنگام دویدن صدا می دهد؟

#3
عارضه‌های مفصلی قابل درمان توسط بهترین دکتر ارتوپد
مفاصل جزئی از ساختار اسکلتی عضلانی بدن هستند که کار اتصال استخوان‌ها به همدیگر را انجام می‌دهند. در واقع مفصل‌ها اتصالات سیستم استخوانی محسوب می‌شوند. مفاصل بدن طوری شکل گرفته‌اند که شبیه به یک لولا امکان حرکت دو استخوان متصل را ایجاد می‌کنند.

در ساختار هر مفصل حداقل دو استخوان وجود دارد که باید به هم متصل شوند. در دو سر استخوان‌ها که به همدیگر متصل شده و باید حرکت کنند، قطعه‌هایی از غضروف قرار دارد تا از ساییدگی استخوان‌ها روی همدیگر جلوگیری کند. دو استخوان متصل توسط رباط‌ها به همدیگر اتصال داده می‌شوند تا استحکام مفصل حفظ شود. البته هر کدام از استخوان‌ها هم به ‌صورت جداگانه توسط تاندون‌هایش به عضلات اطراف خود متصل است. معمولاً در محل اتصال دو استخوان، جایی که مفصل شکل گرفته یک کپسول تشکیل می‌شود که درون آن مایع بین مفصلی وجود دارد. این مایع باعث روان شدن حرکت مفصل می‌شود.

از آنجاکه هر دکتر متخصص ارتوپد، آشنایی کامل با ساختار مفاصل بدن دارد، بیماری‌ها و آسیب‌های مفاصل هم در حوزه کار ارتوپدی قرار دارد. البته ممکن است هر پزشک متخصص ارتوپد تهران در یکی از مفاصل یا استخوان‌ها تجربه و تخصص بیشتری داشته باشد و صرفاً بر همان حوزه تمرکز کند. انواع دررفتگی مفاصل، بورسیت، التهاب مفصل و همچنین کشیدگی و پارگی رباط‌ها از جمله آسیب‌های مفاصل است که در صورت بروز آن‌ها باید به دکتر متخصص ارتوپد مراجعه کنید. مهم‌ترین بیماری‌های مربوط به مفاصل موارد زیر هستند:

آرتروز
روماتیسم مفصلی
درمان شانه یخ‌زده
آرنج تنیس‌بازان
آرنج گلف‌بازان
سندرم تونل کارپال
پارگی رباط صلیبی
پارگی مینیسک زانو
و…

منبع: جراح ارتوپد در تهران
پاسخ


پیام‌های این موضوع
چرا زانو ها هنگام دویدن صدا می دهد؟ - توسط drhajitaghi - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹, ۱۱:۴۷ ب.ظ
RE: چرا زانو ها هنگام دویدن صدا می دهد؟ - توسط majed - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲, ۰۲:۵۲ ب.ظ
RE: چرا زانو ها هنگام دویدن صدا می دهد؟ - توسط bahaminattar - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷, ۰۱:۴۹ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان